Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Dalslands Rings idéskiss nu klar på hemsidan
1, 2   >>
4849 besök totalt
Tommy DR
Högsäter
Här sen Jun 2008

Trådstartare

Nya Dalslands Rings första idéskiss finns nu att beskåda i sin helhet på www.dalslandsring.nu

Varje såld andel lägger den ack så viktiga grunden till ett förverkligande.

Det enklaste sättet att bli andelsägare är att skicka ett mail till info@dalslandsring.nu med namn och adress och tel:nr. Skriva antal andelar man vill köpa och vips så dimper ett inbetalningskort ner i brevlådan. Anmälan om att få köpa andelar finns även på hemsidan. Busenkelt...[/b]

Västkusten
Här sen Okt 2007

Det kan verkligen inte bli bättre. trevligt med en bana 40min bort thumbs up thumbs up thumbs up

Hedekas
Här sen Mar 2005

Det ser jag verkligen fram emot

www.albertssonracing.se
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

Citera
Per F
Hässleholm typ
Här sen Mar 2004

Inte för att jag vill vara pessimistisk, men hur har ni tänkt lösa den eviga frågan med grannar?

Byarum, Vaggeryd, Småland, Sverige
Här sen Dec 2008

Bygg! Nu! Fortare!

GMAB
Ordsmedjan
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003

Hur många här på rejsa är andelsägare?

200 kr är juh faktiskt inte så mycket, blir det av så är det juh väl värt det och skulle det gå åt skogen så visst, ett par pizzor och en sexpack nödraketer får man juh för 200 kr men det är inte mycket mer....
Citera
Lennart Jarmyr
Motala
Här sen Dec 2002

Re:

Mats Karlsson skrev:

Jag har köpt en andel!

Tommy DR
Högsäter
Här sen Jun 2008

Trådstartare
Re:

Mats Karlsson skrev:

200 kr är juh faktiskt inte så mycket, blir det av så är det juh väl värt det och skulle det gå åt skogen så visst, ett par pizzor och en sexpack nödraketer får man juh för 200 kr men det är inte mycket mer....

Jag hade hoppats på att alla vid det här laget visste att man får tillbaka sina andelspengar om projektet dör före aktiebolaget DR tar form. Det finns så mycket positivt kring att detta blir verklighet, så vi får hoppas på att vi får valuta iform av racing, istället för 200:- tillbaks i lädret.

Högsäter
Här sen Jun 2008

Trådstartare
Re:

Per F skrev:
Inte för att jag vill vara pessimistisk, men hur har ni tänkt lösa den eviga frågan med grannar?

Med största respekt och förståelse, tror vi att det går att sy en kostym som alla blir nöjda med. Att i gemensamt samförstånd ta hänsyn och med lyhördhet ta reda på hur vi skall sy den gemensamma kostymen.

Vargön
Här sen Feb 2003

Re:

Tommy DR skrev:
Mats Karlsson skrev:

Jag hade hoppats på att alla vid det här laget visste att man får tillbaka sina andelspengar om projektet dör före aktiebolaget DR tar form. Det finns så mycket positivt kring att detta blir verklighet, så vi får hoppas på att vi får valuta iform av racing, istället för 200:- tillbaks i lädret.

Då finns det väl inget att tveka på, 200 kr kommer komma från mig!

Samtidigt kastar jag handsken åt samtliga rejsianer att våga hänga på....
Citera
Alfons
Växjö
Här sen Jun 2005

Hur blir man andelsägare?

Vargön
Här sen Feb 2003

http://www.dalslandsring.nu/

Citerat från hemsidan

"Du kan också bli andelsägare i Dalslands Ring ekonomisk förening
Betala in 200:- kr (fysisk person) eller 1000:- kr (juridisk person) för att bli andelsägare i föreningen.
Du kan också bli andelsägare genom att anmäla dej här
Anmälan-(länk som ej fungerar här)
Föreningens bankgiro är 5609-8429

Vi är nu 1.662 andelsägare!!!"

Iofs vet jag inte vad Magnus tycker om detta går som reklam eller inte men hoppas på det bästa...
Citera
Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005

En 2- hundring ska skickas så fort jag vet vart???

Kan inte Tommy DR komplettera första inlägget med inbetalningsförutsättningar.
Det underlättar för oss som är lata.

Citera
Cyberdennis
Trollhättan
Här sen Jul 2004

Lägg på en hundring på ordern och få en t-shirt med reklam för banan. Bara frakt som extra kostnad. Den har gett upphov till många frågor och intresserade.

Saab 9-3 -07
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re: Dalslands Rings idéskiss nu klar på hemsidan

Tommy DR skrev:
Nya Dalslands Rings första idéskiss finns nu att beskåda i sin helhet på www.dalslandsring.nu [
Mycket intressanta skisser thumbs up

Skoj tanke att sno välfungerande kurvor och ärligt referera till dem. Att återuppväcka förstörda kurvor (som Trösen) är ju lite intressant koncept.
Hur bankad blir den doserade jättekurvan?

Man ser ju även hur nära det är till boende, ingen närmare än 500m.
Att separera DR från resten är nog klokt eftersom det ger möjlighat att optimera säkerheten var för sig.

Är det tänkt att vindkraftverken skall driva framtida elklasser (det borde räcka (över årsgenomsnitt) till grön el för hela anläggningens drift flera gånger om iaf)?

Lennart
Stockholm
Här sen Feb 2005

Vilken bana. thumbs up thumbs up
Helt klart man köper andelar i denna.
Med denna bana kommer Sverige på kartan igen.

Citera
TobbeC
Stockholm
Här sen Jun 2005

Re:

Tommy DR skrev:
Mats Karlsson skrev:

Jättekul initiativ men var står det att man får tillbaka pengarna om det inte blir något? Jag läste igenom föreningens stadgar och den enda jag hittar är att om föreningen upplöses så fördelas tillgångarna mellan medlemmarna... Men det förutsätter ju att alla tillgångarna finns kvar?

I stadgarna står det även att en medlemsavgift kommer införas. Vad kommer den ligga på?

Citera
MaZ
Göteborg
Här sen Nov 2002

Jäkligt intressant minsann, antar att skissen är just en skiss och att inte alla kurvor kommer ritas med samma radiemall i slutskedet...

BMW 330i -05
Citera
Tommy DR
Högsäter
Här sen Jun 2008

Trådstartare
Re:

TobbeC skrev:
Tommy DR skrev:
Mats Karlsson skrev:

Jättekul initiativ men var står det att man får tillbaka pengarna om det inte blir något? Jag läste igenom föreningens stadgar och den enda jag hittar är att om föreningen upplöses så fördelas tillgångarna mellan medlemmarna... Men det förutsätter ju att alla tillgångarna finns kvar?

I stadgarna står det även att en medlemsavgift kommer införas. Vad kommer den ligga på?

Som andelsägare är man en sorts medlem i föreningen. Andelsbeviset som man erhåller bekräftar att man är registrerad. Dalslands Rings ekonomiska förening förvaltar andelskapitalet, dina och mina pengar fram tills dess att föreningen antar bolagsform. Skulle föreningen dö av någon anledning innan dess, återbetalas andelspengarna. Annars inte. Medlemsavgift är inget som längre är aktuellt. Jag föreslår att om man känner sig det minsta osäker, så kontaktar man sittande på kansliet för att räta ut alla frågetecken...Sålda andelar lägger den grund som måste till för att överhuvudtaget kunna förverkliga Nya Dalslands Ring.

Högsäter
Här sen Jun 2008

Trådstartare
Re:

MaZ skrev:
Jäkligt intressant minsann, antar att skissen är just en skiss och att inte alla kurvor kommer ritas med samma radiemall i slutskedet...

Vi vet alla att det är skillnad mellan teori och praktik, men vi har nu en god grundmall att vidareutveckla. Allas synpunkter beaktas.

1, 2   >>
4849 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande