Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 10766 besök totalt |
Ringen den 17-19 april
Hej på er, Hur många av er skall ner denna VLN helg? Vi skall ner ett gäng, RG, jag + lite annat roligt folk. (Loaded åxå såklart) tips SAS har öppnat en bra linje mellan Landvetter-Düssedorf ca 2000 T&R Eurotransport kör ner denna helg, kontakta Per Bremler för prisuppgift denna helg (kolla kontaktuppgifter i deras tråd härhttps://rejsa.nu/forum/viewtopic. Nu vill vi bara ha en kanonväderhelg denna helg ![]() |
||||||||||
|
||||||||||
Re:
Man är ju sugen....vi får höras ![]() |
||||||||||
Re:
![]() ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||||
Re:
Kommer du ner i påsk fredrik så får du ingå i min kategori roligt folk å köra lite gt3rs och franson nu tycker jag att din m3 är riktigt cool med nya looken, hoppas du är nere i påsk (jag är skyldig en jäger) _________________ ANDERS CALMEGÅRD |
||||||||||
Re:
![]() Har ju boende men inte flygbiljetter. Dags o scanna av möjligheterna igen ![]() ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||||
Kanske dax att damma av moppen till denna helg och åka ned för lite kul - Qvisfr och Anders har självklart en plats bakpå ett par lugna varv om så önskas - ska jag ta med extra skyddsutrustning eller!!
![]() _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||||
Re:
Snacka om planerat självmord..... ![]() |
||||||||||
Re:
Risk and Reward!?!?! ![]() _________________ Fredri k Q vis ander / NS BTG 8.05 / 447 PCS 9581 / BMWSC 650 BMW M3 E46 SMG 2002 |
||||||||||
Re:
Årets häftigaste åktur kanske!! ![]() _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||||
Re:
Ja men det vore väl kul grabbar! ![]() _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||||||||
Re:
Som passagerare mycket bubbelplast samt knäpuckar på ![]() _________________ ANDERS CALMEGÅRD |
||||||||||
Re:
Skulle hellre satsa på dubbla Pampers, en stadig kork och ett kraftigt gummiband runt "schwansen". Kan också vara bra att ha med en kofot så att någon kan bända loss dina fingrar från förarens kropp när du ska kliva av. Jag är ganska säker på att jag skulle dö av skräck.. _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||||||||
Jag bjuder med min mekk på resan så vi har superkompetens på plats
![]() ![]() ![]() Han skall få det för lång och trogen vintertjänst ![]() |
||||||||||
Re:
Kul story detta med att ta olika personer bakpå en mc för en liten åktur runt Nürburgring!! ![]() 2006 när vi var där och filmade lite så hade vi bestämt att vi skulle ta exakt 8 passagerare bakpå, passagerare som till 100% bestämde i vilken fart dom ville färdas genom att dom lätt klappade mig på magen - 1 gång för att bromsa ned ganska ordentligt för att då diskutera vad som hänt mm, 2 gånger för att öka farten - vilket fungerade sjukt bra i 7 av fallen ![]() ![]() ![]() under den sista åkturen!! ![]() Dom första 7 körningarna runt Nürburgring gjordes med tjejer, killar, tjocka som smala, vana som ovana, varv som funkade sjukt bra med varierande farter och tider med enormt glada personer som mer än gärna ville ut på både 1 och 2 varv till - men passagerare nummer 8 blev en helt annan story, en extremt van "Ringen" passagerare (förklaring följer), perfekt vikt och längd, villig som sjutton och som i mina ögon var den perfekta passageraren bakpå mig för ett MYCKET SNABBT varv!! ![]() ![]() ![]() Zackspeed's allt i allo hoppade glad som aldrig förr i skinnstället, lyssnade på vilka regler som gällde under varvet inkl hur han skulle vara den som kontrolerade farten runt banan, jag hoppade på motorcykeln och han efter som en trimmad durecell kanin som inte annat ville än att fara ut på banan - väl ute på banan så gjorde jag tummen upp åt han och han detsamma till mig varför jag ökade farten ned mot Hohenrain och T13 - ingen reaktion i från min eminenta passagerare när jag kollade till han innan vi fortsatte mot Hatzenbachbogen!! ![]() Kommer in mot Hatzenbach med lite lätt uppställ med bakbromsen utan att få en reaktion varför jag tänkte att det nu kanske var läge att öka tempot en aning, ganska mycket faktiskt ![]() reaktion - koooooooool kille tänkte jag ![]() på med riktigt högt tempo mot Flugplatz med resultatet att vi lättade i från marken - och döm av min förvåning när reaktionen uteblev i från min nu heroiska passagerare!! ![]() Vi far med riktigt hög fart mot Schwedenkreuz och när vi passerar krönet så låter jag framhjulet lätta samtidigt som jag tar sikte på snabbvänstern innan Aremberg där bakdäcket åter sladdar lätt med ett trevligt svart sträck som minne - men va f-n, fortfarande ingen reaktion?? har han dött där bak?? - varför jag tittar snett bakåt innan den kommande högern och ser ett par vakna ögon stirrandes mot mig!! ![]() För att korta ned storyn en del så fortgick körningen på ett för mig perfekt sätt med diverse powerslides, roliga omkörningar, wheelies mm varför jag på långrakan vänder mig för att göra tummen upp igen till min hjälte med den följden att jag stirrar in i världens största ögon och leende, kör in i depån och rundar restaurangen för att stanna framför kamerafolket som skulle intervjua även denna passagerare - tyvärr så var han inte riktigt fungerande då han började att svamla 9000 ord i minuten både på Engelska, Tyska och något språk jag och alla som var där inte riktigt förstog!! ![]() ![]() ![]() Vilken hjälte ![]() han vart med om på "Ringen" eller det värsta, om han vart nära döden eller ej, han gick inte att intervjua på över 1 timma vilket Andy på Zakspeed mfl hade riktigt kul åt - speciellt då vi frågade varför han satt helt "tyst" på motorcykeln under precis hela varvet - "jag har åkt många varv runt denna bana men aldrig dessa spårval, och vart med om liknande omkörningar, wheelies mm varför jag kämpade f-n med att hålla mig fast, så pass att jag glömde att klappa dig på magen"... ![]() ![]() ![]() Nästa man/kvinna på tur eller?? ![]() _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||||||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 10766 besök totalt |