Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Bra klös i den GOLFEN
2079 besök totalt
Roxnäs
Stockholm
Här sen Sep 2007

Trådstartare

Skoda Octavia #5 MSLS
http://www.facebook.com/OrbyGummiJlRacingTeam
Citera
höfläkt

Här sen Nov 2002

Man hade ju speedat på filmen så kan ju inte se att den är snabbare i kurvorna. Bland annat. Tycker den är thumbs down

Kristianstad
Här sen Apr 2003

höfläkt skrev:
Man hade ju speedat på filmen så kan ju inte se att den är snabbare i kurvorna. Bland annat. Tycker den är thumbs down

Trodde de inte att det skulle synas, eller? För det sänker ju bara klippet. thumbs down

Lotus Europa S2 -68
BTG: 8.26 (Porsche 944 S2)
Citera
BigP
Norrköping
Här sen Aug 2007

Tja

Skulle tro att han vill ha lite Knight Rider feeling, med tanke på musiken och det faktum att de flesta åka- fort-scenerna i serien är snabbspolade.

Men det är helt värdelöst ur motorentusiastperspektiv(långt ord).

/Matte

Västerås
Här sen Mar 2006

Moderator i ett av underforumen

BigP skrev:
Tja

Skulle tro att han vill ha lite Knight Rider feeling, med tanke på musiken och det faktum att de flesta åka- fort-scenerna i serien är snabbspolade.

Men det är helt värdelöst ur motorentusiastperspektiv(långt ord).

/Matte

Speedat eller inte man ser ju vilka bilar han blåser ifrån så snabb är den ju helt klart. Däermot är det inga 1000hp jag vet att jag sett klipp på den tidigare traxt under 600hp har jag för mig att det var.

Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

Ja jösses. En löjligt speedad film där man åker ifatt en massa gatreggade sportbilar i lagom cruisingtemo med en Golf II på Hockenheim thumbs down Vad ville dom säga med den filmen
Tar man ned filmen i rätt hastighet ser man säkert tand Agda jobba hårt bakom ratten i knapp styrfart

Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

Deyt bästa är att ruriken säger blabla 1000hp

medans i filmen står det 580hp..

HMMMM

Citera
Trozzo
Borås
Här sen Apr 2008

http://www.youtube.com/watch?v=HI1fMNLaZnc

En till film med samma golf, kallas Red devil. 580hk VR6 Biturbo

Vw Golf GTi 16V -88
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=696293#696293
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

Bosse L skrev:
En löjligt speedad film där man åker ifatt en massa gatreggade sportbilar i lagom cruisingtempo....

Ett det är löjligt med speedat kan jag hålla med om. Samtidigt tycker jag inte det ser ut som cruising tempo direkt om du kollar på den andra filmen. San kan man ju undra varför kan gör en sånn där konstig film som den första när man har en snabb bil på riktigt.

Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

Dignell skrev:
Bosse L skrev:
En löjligt speedad film där man åker ifatt en massa gatreggade sportbilar i lagom cruisingtempo....

Ett det är löjligt med speedat kan jag hålla med om. Samtidigt tycker jag inte det ser ut som cruising tempo direkt om du kollar på den andra filmen. San kan man ju undra varför kan gör en sånn där konstig film som den första när man har en snabb bil på riktigt.

Även om Golfen möjligen laddar lite skapligt i några böjar tycker jag det går ganska sansat, vilket väl är förtåligt bland alla gatsportbilar. De sistnämnda kör helt klart i crusingtempo och verkar ha mycket stor respekt för golfen och öppnar upp och slår av så fort golfen fyller upp backspegeln.
Det gör du knappast om du åker racetemo, det går helt enkelt inte att byta spår på det sättet på den banan utan att riskera att tugga grus o gräs om du håller tempot uppe i raceline.
Nej det där ser ut som vilken gatbilsträff som helst för mig och andas ganska lite racing.
Inget fel i det jag skulle heller inte ladda fullt med en reggad sportbil som är min ögonsten.

Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006

om man kollar nog i klipp 2 så ser man att han åker på slicks vilket kan förklara rätt tighta spårval jämfört med gatbilarna som antagligen kör gatdäck. Sen vet jag ärligt talat inte hur många här på rejsa som kör "tävlingstempo" på banträffarna. För de flesta här på rejsa pysslar nog med banträffar och inte racing.

Bosse L
Tyresö
Här sen Feb 2003

Dignell skrev:
om man kollar nog i klipp 2 så ser man att han åker på slicks vilket kan förklara rätt tighta spårval jämfört med gatbilarna som antagligen kör gatdäck. Sen vet jag ärligt talat inte hur många här på rejsa som kör "tävlingstempo" på banträffarna. För de flesta här på rejsa pysslar nog med banträffar och inte racing.

Ja troligen är vi racingåkare i minoritet på rejsa, men några som tävlar både i skogen och bana finns det allt.
Jag menade inte heller att man ska åka fullt racetempo på banträff, vill man det ska man köra racing anser jag. Det är en hänsynsfråga till övriga på banan i mina ögon.
Vad jag menade var att hela grejen med Golfen påstådda superprestanda är löjlig, för att inte säga rent pubertal. Föraren är säkert komeptent, incar bilderna visar på lungt sansat rattvridande, vilket i mina ögon tyder på antingen viss rutin eller att det går gansak försiktigt.
Men tempot i några kurvor på slicksen ser anständigt ut.
Men att dra några växlar på bilens prestanda pga omkörnigna av gatbilarp å gatdäck. Det ska man nog avstå ifrån. Själv har jag t.o.m. med bilen i Avataren kört ifrån skapligt potenta gatbilar med 300+ hk på både kinnekulle och Anderstorp. Det beror knappast på att vare sig min bil eller undertecknad är speciellt vassa i mitt fall.

Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005

Varför kom jag och tänka på engelskmän när har skrev racingförare?

Är det för att det verkar som att dom tror att dom är Schumacher allihopa på banträffar.

Citera
Bilder o videos
Bra klös i den GOLFEN
2079 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande