Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
S: Splitterny 25 raders Setrab oljekylare
2792 besök totalt
Hammerin
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 236


Trådstartare
S: Splitterny 25 raders Setrab oljekylare

Tjena!

Säljer min splitter nya 25 raders Setrab oljekylare pga den inte fick plats :annoyed:

oljekylare är till för dig som trimmat motorn eller kör väldigt hår med bilen tex: turbo / bana m.m.
När du sänker oljetempen så ökar du livslängden på din motorolja, det resulterar även i att motorn isig slits mindre då allt inte går lika varmt.
För vi alla vet ju att värme dödar.

Kylelement 25-raders, H= 220mm L=300mm B=51mm

Elementet är köpt av dem OBS DET ÄR INGEN MOCAL UTAN EN SETRAB
http://www.kgtrimning.com/


Nypris på kylaren är 1565+frakt ca 1700 kr ny

Mitt pris är 1300 kr

OBS, detta är det bästa som finns på marknaden, inget kina skit.




_________________
Richard Hammerin
Region stockholm/ Honda Performance Club
0708-711 779

Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3
Citera
Hammerin
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 236


Trådstartare
oj då, denna hade jag visst glömt bort

Då lyfter vi annonsen lite

_________________
Richard Hammerin
Region stockholm/ Honda Performance Club
0708-711 779

Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3
Citera
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 254



PM skickat

_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
Hammerin
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 236


Trådstartare
Det börjar bli varmt nu

_________________
Richard Hammerin
Region stockholm/ Honda Performance Club
0708-711 779

Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3
Citera
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 254



Re:

Hammerin skrev:
Det börjar bli varmt nu

Får jag bild och mått (även anslutningar) så har jag beslutsunderlaget, mitt PM-du vet...

_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
Hammerin
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 236


Trådstartare
Sorry!

Bild och mått skall jag kunna fixa till dig
Däremot så är jag inte så kunnig på vad anslutningarna heter, skall göra vad jag kan.

_________________
Richard Hammerin
Region stockholm/ Honda Performance Club
0708-711 779

Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3
Citera
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 254



Re:

Hammerin skrev:
Sorry!

Bild och mått skall jag kunna fixa till dig
Däremot så är jag inte så kunnig på vad anslutningarna heter, skall göra vad jag kan.

Tack, jag är inte heller kalenderbitare. Ta en bild så ser jag var anslutningarna sitter och ange gärna mm på gängorna. Jag har redan en oljekyl, den skall bytas så det underlättar om den är identisk - så jag slipper köpa massa dyra eloxerade kopplingar och om-dragning av slangar, du förstår nog!

_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
Andreas Millbro
Stockholm
Här sen Dec 2002
Inlägg: 3065



Re:

MarcuZ skrev:
Hammerin skrev:
Sorry!

Bild och mått skall jag kunna fixa till dig
Däremot så är jag inte så kunnig på vad anslutningarna heter, skall göra vad jag kan.

Tack, jag är inte heller kalenderbitare. Ta en bild så ser jag var anslutningarna sitter och ange gärna mm på gängorna. Jag har redan en oljekyl, den skall bytas så det underlättar om den är identisk - så jag slipper köpa massa dyra eloxerade kopplingar och om-dragning av slangar, du förstår nog!


Setrabs oljekylare har M22 gänga och sen köper man adapter till den gängan man vill ha på anslutningarna. De kostar 70kr styck så det är mycket billigare än att skaffa nya slangar

http://www.trendab.se/adapter-p-319-c-184.aspx

_________________
Bromsar bäst som bromsar sist...
Renault 5 GTE -88
Citera
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 254



Re:

Andreas Millbro skrev:

Setrabs oljekylare har M22 gänga
http://www.trendab.se/adapter-p-319-c-184.aspx

Bra info, jag trodde det förekom anslutningar på olika ställen på kylaren och olika gängor.
Eftersom jag skall ersätta en Setrab med en Setrab innebär det vad jag förstår att allt är bolt on...

_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
Hammerin
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 236


Trådstartare
Nu äntligen med bilder

_________________
Richard Hammerin
Region stockholm/ Honda Performance Club
0708-711 779

Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3
Citera
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 254



Re:

Hammerin skrev:
Nu äntligen med bilder

pm igen, sista hoppas jag. Jag återkommer på fredag som sagt.

_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
MarcuZ
Linköping
Här sen Maj 2005
Inlägg: 254



KÖPT (se PM)

_________________
Marcus Raninger

Nuvarande: Cooper S R53 & BMW E36 Turbo,
Sålda: S40 Callenge, P 924, Datzun 240Z, Hayabusa Super Seven, M3 E36 långlopp, Stingray -72
Citera
Hammerin
Stockholm
Här sen Jan 2004
Inlägg: 236


Trådstartare
Köpt av ovanstående talare

_________________
Richard Hammerin
Region stockholm/ Honda Performance Club
0708-711 779

Kinnekulle 1.02,4 Gelleråsen 1.18,0 Mantorp 1.34,1 Gotland Ring 1.36.3
Citera
SÄLJES
S: Splitterny 25 raders Setrab oljekylare
2792 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande