Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 3871 besök totalt |
Gillar ni Time Attack?
Twins Turbo har ett ganska seriöst bygge ![]() 1000hk, låga tior på strippen, med gatlagliga däck och 1,0 G i kurvorna. ![]() http://speedhunters.com/archive/2009 Del 1. http://www.youtube.com/watch?v=V3y7N Del 2. http://www.youtube.com/watch?v=ntHPL Del 3. http://www.youtube.com/watch?v=i6nxr Del 4. http://www.youtube.com/watch?v=cWgST _________________ Nils Nilsson |
||||||||||
Faktiskt riktigt intressant, väldigt lärorikt för en novis som en annan. Fick lära om en del om motorbygge faktiskt.
![]() |
||||||||||
|
||||||||||
Coola namn de har på varandra.. nä skämt och sido, det är väldigt amerikanskt, men enkelt presenterat! bra grejer
![]() tycker denna 1000hästarn är ballare: http://www.youtube.com/watch?v=2VuW2 _________________ Jacob oesterlindh |
||||||||||
Skiftnyckeln? Vad är det som är så dåligt med den? ![]() _________________ Kristian Tervakoski |
||||||||||
Finns ju produktionsbilar som fixar 1,2+ ![]() |
||||||||||
Us an day vettu. Dom kan raktframköra, ja o näscar då fast då lutar ju vägen med :P 1 g är shitmyck ![]() |
||||||||||
Muttersvarv :P |
||||||||||
Hehe...
Coola killar... Typiskt amerikanst att stå framför kameran och göra "hang-loose" tecknet till allt när dom pratar. Lite väl mycket "Pimp-my-ride" känsla ibland. Har för mig att jag såg dessa filmsnuttarna för ett par år sedan dock. ![]() _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||||||||
De är ju lite fixerade vid skidpad som mått på prestanda däröver så omöjligt är det inte. |
||||||||||
Hang vadå ![]() |
||||||||||
Borde inte supra klara 1g från fabrik ![]() R33 gtr klarade väl över 1g om jag inte minns fel |
||||||||||
![]() Att 1G inte är nåt svårt för nån tillverkare sedan länge är väl ingen nyhet (det är ju bara att få lite bredare däck att funka vid statisk kurva för att lyckas med det). Möjligen vill de betona att de inte skruvat sönder Suprans väghållning totalt efter alla modifieirngar. Alternativt att de inte kör med dragradialer (inte så optimala på skidpad antar jag). |
||||||||||
Hang-loose står det i texten. http://images.google.se/images?hl=sv _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||||||||
Har mätt upp kontinuerligt 1,25 G med skrämmande standard 318is med R-däck på Anderstorp. _________________ Claes Haglund Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen |
||||||||||
1G för entusiastjänkarna är massor. De flesta som bygger om amerikanare och börjar köra svängsväng kommer upp i 0,7-0,8G. De är få som kommer över. ![]() |
||||||||||
OT; -apropå hang loose- smickrande bild på Kirsten Dunst i länken. Det är när man ser såna bilder man inser att med kändisskap är det inte alltid retucherade bilder som blir publicerade. Tack gud att ingen vet vem man är! (Eller sett från en annan synvinkel: Som man bäddar får man ligga, även om fotoobjektet kanske inte fann nån att ligga med den kvällen ![]() _________________ Tobias Persson Kör: Banbil: S2 coupe -93 Familjebil: Sharan V6 4 motion -04 Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12. |
||||||||||
Jag är mest imponerad att det går att köra fort med den på bana. 1000hk, väldigt breda, mönstrade däck och väldigt seriös downforce. "Köra bana" asså inte som "gatebilen- köra bana" ![]() (ursäkta, bilderna är från -09 inte -08 som jag skrev först) _________________ Nils Nilsson |
||||||||||
En del evenemang har riktigt hårda gränser, typ 108 decibel på något jag var på. Det är minst sagt ganska självreglerat där och inte förbundsstyrt. _________________ Anders Hansson |
||||||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 3871 besök totalt |