Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Intressant bygge från staterna
1, 2   >>
3871 besök totalt
Nils Nilsson
Göteborg
Här sen Apr 2005
Inlägg: 125


Trådstartare
Citera
Dignell
Västerås
Här sen Mar 2006
Inlägg: 3839

Moderator i ett av underforumen

Faktiskt riktigt intressant, väldigt lärorikt för en novis som en annan. Fick lära om en del om motorbygge faktiskt. thumbs up

_________________
Mårten Dignell - Clio Sport 182
Rejsas Renault Sport sektion
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3597



Klart sevärd thumbs up .

_________________
Pierre Stackbom
I djungeln av begagnade bilar
Citera
Andreas Allard
Katrineholm
Här sen Jan 2005
Inlägg: 90



Roliga filmer! Men om man bygger 1000 hästarsmotorer använder man då inte lite precisare verktyg än det dom använder 3,40 in i andra filmen.

_________________
Andreas Allard
Mitsubishi Lancer EVO X
Citera
Jaaacob
Stockholm
Här sen Apr 2006
Inlägg: 337



Coola namn de har på varandra.. nä skämt och sido, det är väldigt amerikanskt, men enkelt presenterat! bra grejer

tycker denna 1000hästarn är ballare:
http://www.youtube.com/watch?v=2VuW27gdlMk&NR=1

_________________
Jacob oesterlindh
Citera
Kristian.T
Trollhättan
Här sen Feb 2006
Inlägg: 11



Andreas Allard skrev:
Roliga filmer! Men om man bygger 1000 hästarsmotorer använder man då inte lite precisare verktyg än det dom använder 3,40 in i andra filmen.


Skiftnyckeln? Vad är det som är så dåligt med den?

_________________
Kristian Tervakoski
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20110



Nils Nilsson skrev:
1000hk, låga tior på strippen, med gatlagliga däck och 1,0 G i kurvorna.
1 G med DOTdäck är ju jättesvårt...

Finns ju produktionsbilar som fixar 1,2+

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493



Niklas Falk skrev:
Nils Nilsson skrev:
1000hk, låga tior på strippen, med gatlagliga däck och 1,0 G i kurvorna.
1 G med DOTdäck är ju jättesvårt...

Finns ju produktionsbilar som fixar 1,2+


Us an day vettu. Dom kan raktframköra, ja o näscar då fast då lutar ju vägen med :P

1 g är shitmyck

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493



Kurisuchianu skrev:
Andreas Allard skrev:
Roliga filmer! Men om man bygger 1000 hästarsmotorer använder man då inte lite precisare verktyg än det dom använder 3,40 in i andra filmen.


Skiftnyckeln? Vad är det som är så dåligt med den?


Muttersvarv :P

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



Hehe...
Coola killar...
Typiskt amerikanst att stå framför kameran och göra "hang-loose" tecknet till allt när dom pratar.
Lite väl mycket "Pimp-my-ride" känsla ibland.

Har för mig att jag såg dessa filmsnuttarna för ett par år sedan dock.

_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20110



Nikel skrev:
Niklas Falk skrev:
Nils Nilsson skrev:
1000hk, låga tior på strippen, med gatlagliga däck och 1,0 G i kurvorna.
1 G med DOTdäck är ju jättesvårt...

Finns ju produktionsbilar som fixar 1,2+
Us an day vettu. Dom kan raktframköra, ja o näscar då fast då lutar ju vägen med :P

1 g är shitmyck
Vet inte om tom en ny Corvette för 10 år sen fixade mer än 1,0 med sina levaransdäck.
De är ju lite fixerade vid skidpad som mått på prestanda däröver så omöjligt är det inte.

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493



Franzén skrev:
Hehe...
Coola killar...
Typiskt amerikanst att stå framför kameran och göra "hang-loose" tecknet till allt när dom pratar.
Lite väl mycket "Pimp-my-ride" känsla ibland.

Har för mig att jag såg dessa filmsnuttarna för ett par år sedan dock.


Hang vadå

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Nikel
Uddevalla
Här sen Aug 2005
Inlägg: 15493



Niklas Falk skrev:
Nikel skrev:
Niklas Falk skrev:
Nils Nilsson skrev:
1000hk, låga tior på strippen, med gatlagliga däck och 1,0 G i kurvorna.
1 G med DOTdäck är ju jättesvårt...

Finns ju produktionsbilar som fixar 1,2+
Us an day vettu. Dom kan raktframköra, ja o näscar då fast då lutar ju vägen med :P

1 g är shitmyck
Vet inte om tom en ny Corvette för 10 år sen fixade mer än 1,0 med sina levaransdäck.
De är ju lite fixerade vid skidpad som mått på prestanda däröver så omöjligt är det inte.


Borde inte supra klara 1g från fabrik
R33 gtr klarade väl över 1g om jag inte minns fel

_________________
Nik las Hjel te Söde rros
ZX6R BTG 8.47.3
https://amzn.to/3WLy5Vo
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004
Inlägg: 20110



Nikel skrev:
Borde inte supra klara 1g från fabrik
R33 gtr klarade väl över 1g om jag inte minns fel
Valde ett exempel som är från samma land för att betona att "de själva" tom har haft bättre produktionsbilar sedan länge, dvs det är inte bara skräp för att det kommer från USA (men det finns mycket av allt med tyngdpunkt mot pickuper ).
Att 1G inte är nåt svårt för nån tillverkare sedan länge är väl ingen nyhet (det är ju bara att få lite bredare däck att funka vid statisk kurva för att lyckas med det).

Möjligen vill de betona att de inte skruvat sönder Suprans väghållning totalt efter alla modifieirngar. Alternativt att de inte kör med dragradialer (inte så optimala på skidpad antar jag).

_________________
Niklas Falk
www.MX5RacingClub.se www.SPVM.se www.SVKG.se
Citera
Franzén
Rävlanda
Här sen Feb 2006
Inlägg: 1890



Nikel skrev:
Franzén skrev:
Hehe...
Coola killar...
Typiskt amerikanst att stå framför kameran och göra "hang-loose" tecknet till allt när dom pratar.
Lite väl mycket "Pimp-my-ride" känsla ibland.

Har för mig att jag såg dessa filmsnuttarna för ett par år sedan dock.


Hang vadå


Hang-loose står det i texten.

http://images.google.se/images?hl=sv&q=Hang%20loose&um=1&i . . . .

_________________
Anders Franzén

320i Coupé -80 Hennarot
Citera
Claes Haglund
Brämhult
Här sen Jan 2003
Inlägg: 4467



Nikel skrev:
Niklas Falk skrev:
Nikel skrev:
Niklas Falk skrev:
Nils Nilsson skrev:
1000hk, låga tior på strippen, med gatlagliga däck och 1,0 G i kurvorna.
1 G med DOTdäck är ju jättesvårt...

Finns ju produktionsbilar som fixar 1,2+
Us an day vettu. Dom kan raktframköra, ja o näscar då fast då lutar ju vägen med :P

1 g är shitmyck
Vet inte om tom en ny Corvette för 10 år sen fixade mer än 1,0 med sina levaransdäck.
De är ju lite fixerade vid skidpad som mått på prestanda däröver så omöjligt är det inte.


Borde inte supra klara 1g från fabrik
R33 gtr klarade väl över 1g om jag inte minns fel


Har mätt upp kontinuerligt 1,25 G med skrämmande standard 318is med R-däck på Anderstorp.

_________________
Claes Haglund

Högspänning till vardags och högoktanigt till helgen
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 13200



Niklas Falk skrev:
Möjligen vill de betona att de inte skruvat sönder Suprans väghållning totalt efter alla modifieirngar.


1G för entusiastjänkarna är massor. De flesta som bygger om amerikanare och börjar köra svängsväng kommer upp i 0,7-0,8G. De är få som kommer över.
Citera
Tobbe...
Härnösand/Nordsjön
Här sen Maj 2003
Inlägg: 587



Franzén skrev:
Nikel skrev:
Franzén skrev:
Hehe...
Coola killar...
Typiskt amerikanst att stå framför kameran och göra "hang-loose" tecknet till allt när dom pratar.
Lite väl mycket "Pimp-my-ride" känsla ibland.

Har för mig att jag såg dessa filmsnuttarna för ett par år sedan dock.


Hang vadå


Hang-loose står det i texten.

http://images.google.se/images?hl=sv&q=Hang%20loose&um=1&i . . . .


OT; -apropå hang loose- smickrande bild på Kirsten Dunst i länken.
Det är när man ser såna bilder man inser att med kändisskap är det inte alltid retucherade bilder som blir publicerade. Tack gud att ingen vet vem man är! (Eller sett från en annan synvinkel: Som man bäddar får man ligga, även om fotoobjektet kanske inte fann nån att ligga med den kvällen )

_________________
Tobias Persson
Kör:
Banbil: S2 coupe -93
Familjebil: Sharan V6 4 motion -04
Andrabil: Audi A3 Sportback 2.0 q - 12.
Citera
Nils Nilsson
Göteborg
Här sen Apr 2005
Inlägg: 125


Trådstartare
Niklas Falk skrev:
Nikel skrev:
Borde inte supra klara 1g från fabrik
R33 gtr klarade väl över 1g om jag inte minns fel
Valde ett exempel som är från samma land för att betona att "de själva" tom har haft bättre produktionsbilar sedan länge, dvs det är inte bara skräp för att det kommer från USA (men det finns mycket av allt med tyngdpunkt mot pickuper ).
Att 1G inte är nåt svårt för nån tillverkare sedan länge är väl ingen nyhet (det är ju bara att få lite bredare däck att funka vid statisk kurva för att lyckas med det).

Möjligen vill de betona att de inte skruvat sönder Suprans väghållning totalt efter alla modifieirngar. Alternativt att de inte kör med dragradialer (inte så optimala på skidpad antar jag).

Jag är mest imponerad att det går att köra fort med den på bana. 1000hk, väldigt breda, mönstrade däck och väldigt seriös downforce.
"Köra bana" asså inte som "gatebilen- köra bana" ut å sladda med bmw'n tills det rasar. Den är byggd för typ time-attack. Sen är bilderna från iår och filmerna från -07, det är en del skillnad.

(ursäkta, bilderna är från -09 inte -08 som jag skrev först)

_________________
Nils Nilsson
Citera
Nils Nilsson
Göteborg
Här sen Apr 2005
Inlägg: 125


Trådstartare


Väldigt svåra decibelgränser i Amerika. Jag ser ingen katalysator, behövs det?

_________________
Nils Nilsson
Citera
sweanders
Malmö
Här sen Feb 2004
Inlägg: 10549



Nils Nilsson skrev:


Väldigt svåra decibelgränser i Amerika. Jag ser ingen katalysator, behövs det?


En del evenemang har riktigt hårda gränser, typ 108 decibel på något jag var på. Det är minst sagt ganska självreglerat där och inte förbundsstyrt.

_________________
Anders Hansson
Citera
Bilder o videos
Intressant bygge från staterna
1, 2   >>
3871 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande