Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Sportavgassystem till BMW M
641 besök totalt
MatroxMGA
Skåne
Här sen Okt 2003

Trådstartare

Hej!

Funderar på att montera ett sportavgassystem på min Z3 M coupe innan nästa sommar ( står i garage under vintern ). Kan du rekommendera något eller komma med tips? Det ska inte vara något billigt skit, bättre att betala lite så lönar det sig i längden, t.ex Hartge, ACS, Kellener, Tubi etc.. Har någon erfarenheter av Tubi förresten?

Bästa uppgraderingar av bromsar? Är det att byta till racebromsvätska och belägg eller vad anser ni? M3 E46 bromsar kanske passar med original fälgar? Nackdelar mer racebromsvätska? Tack!

Philip Lundh
Citera
johann
Stockholm
Här sen Nov 2002

Nu har jag inte hört Kellenersystemet till M Coupé men det låter väldigt bra till E36 M3, tror det gör det på din bil också. Det gör nog även Hartge, ACS, Tubi m fl. ACS brukar vara lite tystare. Jag har bara hört gott om Tubi men aldrig upplevt det själv.

Hade du tänkt dig enbart slutburk(ar) eller fler delar?

Här är info om Kellenes slutburk:
for M-Roadster: four 70 mm tail pipes, performance max approx. 6 kW (8 HP), strong powerfull sound _ 1.115,-

Undrar om det verkligen ger 8 hk. De har även grenrör och racekattar som kan ge lite mer effekt.
Citera
krister Andersson
Finspång - Kalix
Här sen Nov 2002

johann skrev:
Nu har jag inte hört Kellenersystemet till M Coupé men det låter väldigt bra till E36 M3, tror det gör det på din bil också. Det gör nog även Hartge, ACS, Tubi m fl. ACS brukar vara lite tystare. Jag har bara hört gott om Tubi men aldrig upplevt det själv.

Hade du tänkt dig enbart slutburk(ar) eller fler delar?

Här är info om Kellenes slutburk:
for M-Roadster: four 70 mm tail pipes, performance max approx. 6 kW (8 HP), strong powerfull sound _ 1.115,-

Undrar om det verkligen ger 8 hk. De har även grenrör och racekattar som kan ge lite mer effekt.

Är frågande me om effekt siffrorna , men man får ett gött ljud , Z3 M coupe , har lite begränsningar när det gäller avgas , blir lätt trångt under med grova rör , är själv svag för Supersprint

BMW 325ti
En upptagen Man
Citera
Janne N
Stockholm/Tyresö
Här sen Dec 2002

Skicka pm till MH-GTR. Han vet säkert.

Jan Nagy
Citera
Allmänt banåkaforum
641 besök totalt