Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Våra race- och banåkarbilar Opel Corsa 2,0 16v -83 nu med bild | 1, 2 >> 3 besök senaste veckan (11020 totalt) |
MOTOR std c20xe dvs 2,0 16v från Kadett m 2,5" avgassystem med rakarör dämparen+ en simons
TRANSMISSION F20 vxllådshus med 5vxl Quaife synkand rakskuren tätstegad drevsats med 3,94slutvxl och en Quaife ATB diff specialgjorda drivaxlar med Kadett drivknutar HJULUPPHÄNGNING fram Koni fjäderben med justerbara dämpare och justerbar höjd med Sellholm dubbelfjäder hemmgjorda topplagringar med camberjustering omgjorda spindlar för större lager för att passa kadett nav omgjorda bärarmar med ställbar caster bussningar i gummi nylon och uniballs beroende på placering Bak koni justerbara dämpare med 65 mm Sellholmfjäder BROMSAR fram 288mm skivor med ok från Saab 9-5 bak skivor och ok från Opel astra 7läges Tilton reducerare till bakbromsarna stålspunnaslangar KAROSS rensad skrapad och blästrad strängsvetsad ombyggd frontspoiler med splitter kolfibertakvinge luftintag på taket i kolfiber buckligaskärmkanter INREDNING helt rensad på std inredning Recareo SPG stol m sidofästen i kolfiber 6pSabeltbälte borttagetinstrumenthus och ersatt med en kolfiberskiva där det sitter 4 kontrollampor 4dioder till skiftlighten och tempmätare tankmätaren är flyttad till höger sidoruta bak 23-24m burrör kolfiberpaneler på golv dörrar och sidostycken moccaratt pedalplattor i sträckmetall batteriet monterat i kofferten Specialbyggt spakställ som är kopierat från x-trac.Hela förarplatsen är flyttad drygt 10 cm bakåt HJUL 5 ekrade Speedline7x15" med 195/55 Bridgestone R däck ÄGARE/BYGGARE Bert Svensson Ryd TACK TILL fredde och ove för svarv och fräsjobb nicklas på niri racing för mått och 1000 frågor mattias thörjeson för en kanon deal på drevsatsen till lådan PÅ G fixa lite små detaljer som inte blev bra från början bygga ny motor med bla 4 spjällsinsug mm mm mm |
||||
då har mitt motorbygge tagit ett litet steg framåt där jag har vägt och justerat kolvar och stakar i dag + fixat lite till på mitt halvfärdiga 4 spjällsinsug och förra veckan så fick jag hem mitt svänghjul 2,45 kg lättare
|
||||
Du måste ta en massa bilder på min gamla pärla ju...
Ser att den har fått den bromsutrustningen jag skulle ha /TRMaster den som påbörjade bygget med bla. rostlagning och blästring... Sen ska Henrik Fredman ett par inlägg upp ha creds för adaptorplattorna till bakbromsarna _________________ Klas Johansson Saab 9000 steg 3++ E85 |
||||
gör allt för att undvika kamror så det är ingen risk att jag kommer med på bild |
||||
Jag kommer att ta med både digitalkameran och dvkameran, så det är nog kört för din del Bert _________________ Klas Johansson Saab 9000 steg 3++ E85 |
||||
Aaah, nu förstår jag varför jag blev så våldsammt frånåkt av en liten blå jäkla Corsa på Anderstorp.
_________________ // Mats Karlsson http://www.matsgarage.com Biltråd 1: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=85101 Biltråd 2: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=115095 |
||||
Hej! Vad är det för 4-spjällsinsug du ska använda?? bilder? _________________ Petri Sanaksenaho Mercedes C36 AMG 1995 |
||||
ja du det är helt och hållet hemmbygge där själva spjället och axlarna är taget från ett par gammla weber sen blir en bit i kolfiber och en bit från ett org insug så det är lite special men förhoppningsvis så skall det blir bra |
||||
det måste ha varit på ditt avkylningsvarv i så fall för själv så tyckte jag att jag kom aldrig ifatt någon utan jag blev bara ifrån åkt |
||||
Våra race- och banåkarbilar Opel Corsa 2,0 16v -83 nu med bild | 1, 2 >> 3 besök senaste veckan (11020 totalt) |