Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Opel Corsa 2,0 16v -83 nu med bild
1, 2   >>
3 besök senaste veckan (11020 totalt)
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002
Inlägg: 640


Trådstartare
MOTOR std c20xe dvs 2,0 16v från Kadett m 2,5" avgassystem med rakarör dämparen+ en simons
TRANSMISSION F20 vxllådshus med 5vxl Quaife synkand rakskuren tätstegad drevsats med 3,94slutvxl och en Quaife ATB diff specialgjorda drivaxlar med Kadett drivknutar
HJULUPPHÄNGNING fram Koni fjäderben med justerbara dämpare och justerbar höjd med Sellholm dubbelfjäder hemmgjorda topplagringar med camberjustering omgjorda spindlar för större lager för att passa kadett nav omgjorda bärarmar med ställbar caster bussningar i gummi nylon och uniballs beroende på placering
Bak koni justerbara dämpare med 65 mm Sellholmfjäder
BROMSAR fram 288mm skivor med ok från Saab 9-5 bak skivor och ok från Opel astra 7läges Tilton reducerare till bakbromsarna stålspunnaslangar
KAROSS rensad skrapad och blästrad strängsvetsad ombyggd frontspoiler med splitter kolfibertakvinge luftintag på taket i kolfiber buckligaskärmkanter
INREDNING helt rensad på std inredning Recareo SPG stol m sidofästen i kolfiber 6pSabeltbälte borttagetinstrumenthus och ersatt med en kolfiberskiva där det sitter 4 kontrollampor 4dioder till skiftlighten och tempmätare tankmätaren är flyttad till höger sidoruta bak 23-24m burrör kolfiberpaneler på golv dörrar och sidostycken moccaratt pedalplattor i sträckmetall batteriet monterat i kofferten Specialbyggt spakställ som är kopierat från x-trac.Hela förarplatsen är flyttad drygt 10 cm bakåt
HJUL 5 ekrade Speedline7x15" med 195/55 Bridgestone R däck
ÄGARE/BYGGARE Bert Svensson Ryd
TACK TILL fredde och ove för svarv och fräsjobb nicklas på niri racing för mått och 1000 frågor mattias thörjeson för en kanon deal på drevsatsen till lådan
PÅ G fixa lite små detaljer som inte blev bra från början bygga ny motor med bla 4 spjällsinsug mm mm mm
Citera
Carl Arwidsson
Piteå, eller ja strax utanför är väl mer korrekt.
Här sen Nov 2002
Inlägg: 794



Låter som ett fräckt bygge, helt i min smak thumbs up

BILDER!!

_________________
Carl Arwidsson
Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering
Citera
Henrik Fredman
Bjärnum
Här sen Nov 2003
Inlägg: 42



Hej Bert

Har du inga bilder du kan lägga upp? Är mycket nyfiken. thumbs up

Henrik Fredman
Bjärnum
Citera
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002
Inlägg: 640


Trådstartare
tyvärr så är det dåligt med bilder men det jobbas på det
Citera
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002
Inlägg: 640


Trådstartare
då har mitt motorbygge tagit ett litet steg framåt där jag har vägt och justerat kolvar och stakar i dag + fixat lite till på mitt halvfärdiga 4 spjällsinsug och förra veckan så fick jag hem mitt svänghjul 2,45 kg lättare
Citera
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002
Inlägg: 640


Trådstartare
då var bilen ombyggd för isåka med högre och mjukare fjädrar 1 stol til intrcom med headset och riktiga rallydäck + lite frisering i hjulhuskanterna så nu skall det ut på sjön och sladdas
Citera
TRMaster
Bjärnum
Här sen Mar 2004
Inlägg: 13



Du måste ta en massa bilder på min gamla pärla ju...
Ser att den har fått den bromsutrustningen jag skulle ha

/TRMaster den som påbörjade bygget med bla. rostlagning och blästring...
Sen ska Henrik Fredman ett par inlägg upp ha creds för adaptorplattorna till bakbromsarna

_________________
Klas Johansson
Saab 9000 steg 3++ E85
Citera
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002
Inlägg: 640


Trådstartare
sorry Klas det finns inte mer bilder nu än när du hade den har du vägarna förbi om några veckor så kan du ju få en testrunda
Citera
John Ingemarson
Lidköping
Här sen Apr 2003
Inlägg: 66



Låter som ett bygge helt i min smak! Gammal lätt liten bil med nyare 16v snurra

Bilder!!!

_________________
Be that machine that works in your hand
<- Blir den klar?
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002
Inlägg: 41540

Forumägare
Forumägare

Nån får åka o hälsa på med en kamera i högsta hugg

_________________
Magnus Thomé
Citera
Henrik Fredman
Bjärnum
Här sen Nov 2003
Inlägg: 42



Glöm inte att fota spakstället
/Henrik
Citera
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002
Inlägg: 640


Trådstartare
Henrik det är bättre du kommer upp så kan du kolla mäta och fingra på det själv
Citera
Per Larsson
Ryd, Småland
Här sen Mar 2004
Inlägg: 38



Du kan låna min kamera å fota lite så att du kan lägga upp lite bilder på skönheten. Bara du lovar att inte lägga upp några bilder på dig själv.

_________________
mera grus
Citera
Henrik Fredman
Bjärnum
Här sen Nov 2003
Inlägg: 42



Bert Svensson skrev:
Henrik det är bättre du kommer upp så kan du kolla mäta och fingra på det själv


Det hadde varit kanon thumbs up . Ev. kommer jag och Klas upp någon gång. Hör av oss mer om det sen .
/Henrik
Citera
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002
Inlägg: 640


Trådstartare
Per Larsson skrev:
Du kan låna min kamera å fota lite så att du kan lägga upp lite bilder på skönheten. Bara du lovar att inte lägga upp några bilder på dig själv.


gör allt för att undvika kamror så det är ingen risk att jag kommer med på bild
Citera
TRMaster
Bjärnum
Här sen Mar 2004
Inlägg: 13



Bert Svensson skrev:
Per Larsson skrev:
Du kan låna min kamera å fota lite så att du kan lägga upp lite bilder på skönheten. Bara du lovar att inte lägga upp några bilder på dig själv.


gör allt för att undvika kamror så det är ingen risk att jag kommer med på bild


Jag kommer att ta med både digitalkameran och dvkameran, så det är nog kört för din del Bert

_________________
Klas Johansson
Saab 9000 steg 3++ E85
Citera
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002
Inlägg: 640


Trådstartare
en bild inlagd
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



Aaah, nu förstår jag varför jag blev så våldsammt frånåkt av en liten blå jäkla Corsa på Anderstorp. thumbs up
Citera
Petri
Västerås
Här sen Jan 2004
Inlägg: 705



Bert Svensson skrev:
då har mitt motorbygge tagit ett litet steg framåt där jag har vägt och justerat kolvar och stakar i dag + fixat lite till på mitt halvfärdiga 4 spjällsinsug och förra veckan så fick jag hem mitt svänghjul 2,45 kg lättare


Hej! Vad är det för 4-spjällsinsug du ska använda?? bilder?

_________________
Petri Sanaksenaho
Mercedes C36 AMG 1995
Citera
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002
Inlägg: 640


Trådstartare
Petri skrev:
Bert Svensson skrev:
då har mitt motorbygge tagit ett litet steg framåt där jag har vägt och justerat kolvar och stakar i dag + fixat lite till på mitt halvfärdiga 4 spjällsinsug och förra veckan så fick jag hem mitt svänghjul 2,45 kg lättare


Hej! Vad är det för 4-spjällsinsug du ska använda?? bilder?



ja du det är helt och hållet hemmbygge där själva spjället och axlarna är taget från ett par gammla weber sen blir en bit i kolfiber och en bit från ett org insug så det är lite special men förhoppningsvis så skall det blir bra
Citera
Bert Svensson
Ryd Småland
Här sen Nov 2002
Inlägg: 640


Trådstartare
SciroccOMats skrev:
Aaah, nu förstår jag varför jag blev så våldsammt frånåkt av en liten blå jäkla Corsa på Anderstorp. thumbs up


det måste ha varit på ditt avkylningsvarv i så fall för själv så tyckte jag att jag kom aldrig ifatt någon utan jag blev bara ifrån åkt
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Opel Corsa 2,0 16v -83 nu med bild
1, 2   >>
3 besök senaste veckan (11020 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande