Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Nürburgring
![]() |
2247 besök totalt |
WR kör Panamera runt ringen på 7.56
http://www.automotorsport.se/nyhetsb "Porsches nya GT-kryssare Panamera sattes i händerna på forne rallystjärnan Walter Röhrl som körde ett par varv på Nürburgring. Varvtiden förvånade alla: 7:56! Därmed har Panamera snott titeln från Cadillac CTS-V som världens snabbaste fyrdörrars sedan." Undrar om det kommer någon film? Annars kanske det är fusk? Eller det kanske det är ändå ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Men jag undrar ändå om det inte är fusk hur är det möjligt med en nästan 2 ton tung best att köra så fort ![]() ![]() ![]() Det går ju typ emot alla fysikens lagar ![]() Eller kanske är det så att Porsche har kommit på nåt som Nissan redan vet ![]() ![]() ![]() |
||||
Re:
Titta lite på hur fort Audis RS-modeller (kombis ibland) har gått genom tiderna så ser du att tiderna varit farligt nära Carrerorna. RS4 och RS6 ligger väl båda under 8:10? RS4 iofs på r-däck. Nya RS6 kör 1.15,3 på Hockenheim. 2063 kg. Sanningen ligger väl någonstans i hur många varv man klarar i det tempot jämfört med en lättare bil. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Re:
Tyvärr, gäller inte japanska bilar ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Re:
Faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan, bara upp-hypade Hitler pulkor då!! ![]() Förstår resonemanget mycket väl då det på senare tid vid ett antal gånger visat sig att Pösse mfl annars ligger en bit efter Sushifolkets bilar!! ![]() ![]() _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||
Dett finns 2 alternativ. Antingen är det fusk
![]() ![]() Man tycker ju att bara 20hk mindre och betydligt lättare bil borde göra större skillnad än så för det är ju så bra att ha motorn bakom bakaxeln ![]() _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
Re:
Ja, det är väl därför som Horst sitter i baksätet här: ![]() ![]() (Förb***at ful bil, för övrigt..) Den stora frågan är ju vad Ringenninjan Suzuki hade kunna prestera? Ner mot 7.50? ![]() _________________ -- |
||||
Attans då! Jag som stod och skröt om hur snabb CTS-V var senast igår. Var t.o.m nära att köpa en förra veckan men nu vill jag ju inte ha nån
![]() Skämt åsido, jag såg Panameran nere på Ringen och den är inte vacker från något håll. Hemsk skapelse som förmodligen kommer ändå sälja rätt bra. |
||||
Re:
Där har vi den gemensamma nämnaren då, både Caddyn och Panameran ser ut som stryk. ![]() _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
996 Berlinettan såg inte så tokig ut!
Panamerican är ju lika ful som Cayenne - bilar gjorda huvudsakligen för tyska cementförsäljare. _________________ Tony Jonsson --------------- Fine curvaceous cars are not seldom accompanied by fine curvaceous women. |
||||
Re:
En sån här har jag sett i Malmö i början på 90-talet. Tror det var nån gammal Porschehandlare som hade den. Den var RS-grön och inte speciellt snygg, som Panamera ungefär ![]() |
||||
![]() |
Nürburgring
![]() |
2247 besök totalt |