Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 8 besök senaste veckan (15897 totalt) |
Införskaffade mig ännu en bil för några veckor sedan...... BMW M3 blidde det.
Helt orginal förutom Konidämpare fram och bak. Bilen är i toppskick och rullat ca. 12000mil. Jungfrufärden bar av ut i Europa, ca. 700mil genom Tyskland, Schweiz, Italien, Frankrike, Monaco, Kroatien, Montenegro, Slovenien, Österrike........ Måste säga att jag är mycket nöjd!!!!! På vägen ner genom Tyskland stannade vi till i Adenau med en övernattning, tyvärr var RINGEN stängd. På hemvägen blev det ytterligare ett stopp i Moseldalen och denna gång var det ÖPPET!!!!! 12 varv lyckades vi köra varav den bästa BTG landade på 8.23min, är nöjd med denna tid då jag senast var på ringen 1993!!!!!!!! Sista!!!!! varvet ner för BRÜNCHEN small det i bakvagnen och ingen drivning kvar....... Camberstaget på vänster sida hade gått helt av och tagit med sig drivaxeln!!!!!!! bärgare till verkstad, 2 dagar senare nya stag, och bytta drivaxlar......1900 EURo senare!!!! Det konstiga var att på bilen satt det 27mm drivaxlar som skall sitta på 3,0 M3:an dessa byttes till 38mm som det skall vara på 3,2:an, kan ju vara så att på tidiga modeller av 3,2:an använde man sig av 27mm, vad vet jag...... Nu skall bilen byggas om och den som vill får gärna komma med förslag!!!!!!!! Efter att bilen är ombyggd skall denna ner igen och denna gång tas SKODAN med..... ![]() |
||||||||||
Se där, en estorilblå från -96.. det konceptet känner jag igen!
Grattis till (ytterligare) en kul bil! Trist med raset på ringen men du kan ju glädja dig åt att allt är i ännu bättre skick nu. Har haft min bil sen oktober men är mer än nöjd, har kostat mycket mer än planerat men så är det väl, den som ger sig in i leken.. ![]() Hur långt sträcker sig planerna med denna? Blir det två banbilar nu med skodan oxå..? M v h // Johan |
||||||||||
Hur långt sträcker sig planerna med denna? Blir det två banbilar nu med skodan oxå..?
Planen med bilen är väl att bygga den för tider kring 7.00-7.30min BTG ![]() |
||||||||||
![]() ![]() Jag måste erkänna att jag tror det blir svårt men jag vore väldigt glad om du lyckades! Ska följa tråden ![]() _________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||||||
Med en ganska bekväm runda runt RINGEN på 8.23min med mycket trafik, två st räckesbygget varav ett stort från Pflanzgarten ända till Schwalbenschwanz med en bil helt orginal samt med gatdäck så är jag ganska säker på att tider runt ovannämnda inte är en omöjlighet...... ![]() ![]() |
||||||||||
Låter spännande. Vad är det för ombyggnader du tänkt dig? Måste väl byggas om en hel del kan jag tänka... Jag körde också min M3a 8.25 original (fast med gamla r-däck) och nu med en hel del modifieringar och 150 varv senare så är jag inte nere i lägre än 7.55 BTG vilket i jämförelse med andra turistkörningstider är mycket snabbt. Tror säkert att du är snabbare än mig... men 7.30 eller lägre är väääldigt snabbt. Hoppas du lyckas ![]() _________________ S a m u e l S Porsche 964 C2 - M3 E30 H35-24 - M535 E28 - E9 CSL - M3 E46 - M2 - mfl |
||||||||||
_________________ Bmw 320d M -07 Bmw 1602 -75 projekt ------------------- SS 1.23.50 M3 E36 www.attitudemotorclub.com |
||||||||||
Ingenting har hänt med bilen annat än att jag köpte BBS-fälgar av Sunk här på forumet.
Beställt camber/casterjustering topplagringar av Millway, kom inte inför helgens drabbning på Mantorp(BMWCS) Bättre begagnade R-däck, camberjustering bak till ca. -2 annars helt orginal gick bilen ganska bra runt banan. "Yankegung" i böjarna opålitliga bromsar samt enorm understyrning i "Parisern" lyckades jag ta runt bilen på 1.34,7. Vmax 210 km/t på stripenrakan. Nu är tanken att bilen skall in i vinterdvala för moddifiering..... På "att göra"-listan: -Bilstein PSS9 CS eller INTRAX -X-BRAKE -justerbara krängningshämmare -justerbara camberstag bakvagn -bussningspaket -KÖHLERtrimning(360-380hk) -Byte av diffklump med annan utväxling(Peder i Göteborg) -Byte till 5-växlad låda -STOPTECH bigbrakekit fram och bak(Per, PEAN SWEDEN) -Stoppa i Sparco EVo-stol -Halvbur -RATT Ingen lättning(bilen skall köras på allmän väg. Mantorp i vår 1.27-1.28-tider.....vi får se. |
||||||||||
Det är vilt satsat, Spjuvern ligger ju och kör på låga 1:29 och hans bil är snabb.. men det är helt rätt, kul att du sticker ut hakan lite.. Tips: KW's coilover är nog inte helt fel heller.. sen har ju Millway superfina bussningar till fram- och bakvagn som gör stor skillnad ![]() ![]() Lycka till!! // ![]() |
||||||||||
Det stämmer, en kort visit under några dagar blev det på Ringen. Hur gick det för dig, lyckades du få något bra flyt i körningen? Måste säga att bilen går riktigt bra, är imponerad av dessa M3:or....... standard bil som det ändå går att ta sig runt på racingbana(någorlunda) med. Bättre chassi och man har en renodlad racer!!!!! |
||||||||||
Ni som också har/haft E36 M3 3,2, har Ni bänkat Er bil?
Bänkade denna för några veckor sedan hos Roffe Lundblad..... ![]() ![]() ![]() ![]() Pratade med Köhler om detta och enligt honom ligger verklig hk mellan 300-315hk, fick ett pris av honom på trimning som skall ge mellan 360-380hk men DYRT...... men bilen skall ner i vinter är det tänkt för denna motoroperation, OM INTE NÅGON KAN KOMMA MED ETT BÄTTRE OCH BILLIGARE FÖRSLAG(öppen för allt) |
||||||||||
Maskinerna har ju rätt hög trimmningsgrad & är inte allt perfekt vilket det sällan är efter x antal år & x antal mil så ger det snabbt utslag på effekten. Gissar att det är billigare att köpa en M5 v8 & trycka ner i motorrummet än att låta Köhler trimma sexan _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||||
Kul att fler fastnar i E36 träsket..! Mycket "Bang for the buck"! Min förra 3,2'a gav efter mappning, racekattar och kolfiberplenum 308hk... Den motorn hade under 5000 mil på mätaren.. Mitt råd: Gå all the way!!! ![]() Lycka till med bygget så kanske vi ses där nere.. Mvh. Nicklas Strid ![]() _________________ Nicklas strid BMW M2 BTG-Räser Porsche 964 Turbo -92 |
||||||||||
Kul att du har lite förnuft , med bilvalet....Drivning i Rätt ända , och germaniskt ursprung
![]() Mvh Mattias //tarmacracing ![]() _________________ Mattias Talonen Bavariacup 2017 2:a i std klass Bmw 135 m3 GTR banracingbil Husqvarna 350 2020 Enduro Husaberg 570-11:a RallyRaid Mustang cab 07:a |
||||||||||
V8....nja, vet inte det ja'. Förtjust i dessa raka sexor, men 75000-85000kr e mycket pengar(Köhlers kalkyl). Sedan är det tänkt att bilen skall framföras "lagligt" på allmän väg, svårt med V8 då eller.? |
||||||||||
Det beror ju på hur laglig du menar ![]() kan det ju tom passera sbp utan problem annars har man några timmars motorbyte vid bes. Men en V8 ger ju mer än vad du får ut av sexan för dessa 75000-85000:- Lägger du samma pengar på byte till V8 så har du nog en drygt 400 hk _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||||
Ja eller hur!!!! ![]() ![]() |
||||||||||
![]() |
||||||||||
Låter jättebra tycker jag ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Matthias Karlsson Skoda Octavia RS II BMW 320D Optimerade av VTECH Vinnare av MSLS 2009 |
||||||||||
Har ingen koll på vad den väger med alla pryttlar på men ett longblock väger 158,5 kg (S62) s50:n i din bil väger 154 kg räkna med ca 50 kg till för svänghjul,startmotor,generator,spjällhus,insug,remskivor,insprut mm det skiljer kanske 10-15 kg max i slutändan på dom _________________ Michael Bäck BMW 328is -84 BmwCup #50 ![]() |
||||||||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4 >> 8 besök senaste veckan (15897 totalt) |