| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Coilovers
|
1050 besök totalt |
|
Coilovers
Jag har en gammal 911 turbo -81a som jag funderar sätta på coilovers..det är ju torsion på bilen...men såg wheeler dealers så satte dom på coilovers på en 944 turbo o behöll torsion stavarna...tänkte finns det prisvärda någonstans som man kan ha till en äldre 911a..alla tips är välkommna... TAck på förhand //Pimpim _________________ Jimmie Lundin Tack till JE Balans & Motor |
||||
|
Re: Coilovers
Dålig idé. Antigen löper du hela linan (uniballs-svärd, förstärkta fjädertorn, coilovers) eller behåller du torsionstavar alternativt sätter in lite tjockare stavar. Det är egentligen inget större fel på stavar bortsett från att dom inte är justerbara, svåra att installera och det finns inte så många att välja mellan... _________________ G o r a n A m c o f f |
||||
|
Re: Coilovers
Allt beror väl på vad du ska ha bilen till och vad det får kosta. Att behålla t-stavarna bak på en 944/968 är ett vedertaget sätt att arbeta på, M030 hade original t-stav och en hjälpfjäder på dämparen, och köper du ett komplett kit där du ska behålla t-stavarna så borde det rimligtvis fungera. Coilovers är naturligtvis trevligare men vad jag vill åskådliggöra är att det inte är svart eller vitt utan att det finns en väldigt stor gråzon. _________________ Magnus W Porsche 968 CS |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Coilovers
|
1050 besök totalt |