| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Hjulet kom för nära när Coilovers monterades på Imprezan
|
1599 besök totalt |
|
Hej, en kompis hjälpte mig att montera nya Endless Zeal coilovers på min impreza gt. När han var klar så var däcket/fälgen alldeless för nära själv coiloversen. Fälgen är en Superleggera 18" med ET48, 225or sitter på. Är spacers det enda alternativet för att få ut fälgen? Det funkade perfekt innan coilovers monterades. Kan fixa bilder om ni vill se anståndet. Tack på förhand. Uppskattar hjälp. _________________ Hans Jansson |
||
|
Gärna bilder före/efter men om det sitter för nära så är det spacers eller en smalare fälg eller annat et.
Monteingsfel, coilovers brukar ju vara smalare än originalgrejer
_________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
|
Re: Hjulet kom för nära när Coilovers monterades på Imprezan
Jag förutsätter att du gjort hjulinställning så det inte är helt fel camber tex. Är det olika höjd på fjädersätet innan mot nu, eller har du byggt om helt? _________________ Roland Johansson |
||
|
Jag har inte gjort 4hjuls inställining än. Jag ska byta pinnbutlarna imorgon så jag fotar installationen av coiloversarna då.
Ändras verkligen avståndet hur långt ut hjulet hamnar då man byter dämpare? borde inte "axeln" vara där den alltid varit? _________________ Hans Jansson |
||
|
|
||
|
Re:
diametern på fjädern brukar vara större på originalbenen än på eftermarknadscoilovers. _________________ /mvh Stefan Björklund Fear is lack of knowledge. Your problem, my profit! F1-bärgare |
||
|
Re:
Ja, avståndet kan ändras beroende på vad för hjulupphängningsprincip du har. Sedan kan hjulet själva däcket komma närmare fjäder/fjäderben beroende på camberinställning även fast hjulet i sig inte flyttar in i hjulhuset. _________________ Roland Johansson |
||
|
Ja originalfjädern är större än coiloverfjädern. Men originalfjädern är monterad på en tallrik som normalt hamnar ovanför hjulet.
Med coilovers kommer fjädern ned och hamnar brevid hjulet. Är ju McPerson på Impreza och då hjälper det inte med ändra camber. Iaf inte på justerbara topplagringar. Har man sånadär mystiska excenter bultar kan det hjälpa. Skaffa spacers. Är enda lösningen. _________________ Street Triple RS -18 |
||
|
Re:
Stämmer det du skriver är det ju coilover som ersätts med sämre passande coilovers. Ändrar man cambern nere vid spindeln så hjälper det att ändra camber, dock kanske man måste skaffa kortare fjädrar eller spacers för att kunna sätta den camber man vill ha. Fälg/däcksbredd spelar in. _________________ Roland Johansson |
||
|
Re:
Har samma problem,och det är mycket riktigt som du säger.. _________________ Tony Petersson Varför FWD? Jo RWD är som att sätta hästen bakom vagnen |
||
|
Har samma problem på min 7a och de är helt enkelt bara att spacra eller skaffa kortare fjäder så tallriken kommer upp högre, oftast brukar man ju inte ha så mycke plats över utåt för spacers tyvärr
_________________ Per Lindqvist ACR 1:40,2 Botniaring 1:59,97 Mittsverige 1:04 Gröndal 42,4 Gelleråsen 1:13,791 Kinnekulle 0:56,86 |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1599 besök totalt |