| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Kontroller och rattar på svetsen?
|
1 besök senaste veckan (4703 totalt) |
|
Jag roade mig med att sätta fart på en gammal svets som jag haft stående länge... (Luna Migatronic 120 Compact 120A 3-fas maskin) Den fungerar alldeles utmärkt, verkar väldig lättkörd. Testade lite att köra lite 0.7-plåt och det går till min förvåning riktigt bra. (Klart bättre än den gamla 150A maskinen som jag "brukar" köra med) Den här maskinen har dock ett vred som jag inte har riktig koll på (se bilden).
Nå'n som kan berätta hur "Ar-Co2" inställningen funkar och vad som händer när man skruvar på den...? (Jag kör med vanlig 80/20 Argon/Co2. Heter väl Fogon20 har jag för mig)
Resten av knapparna på panelen nedan är ju självklara även för en total welding-novis som undertecknad.
|
|
tror fortfarande på en timer.
Lasse: märks det ingen skillnad på min och max, typ att det pyser lite gas en liten stund innan trådmatningen startar eller efter man släpper knappen på handtaget? _________________ Arto Rajakangas miles per gallon It's smiles per gallon isn't it?
|
|
http://service.migatronic.com/media/
Sidan 8 säger: "Denne omskifter anvendes for at tilpasse efterbrändingstiden til de forskellige gasarter" _________________ Mvh Jonas 'Folxam' Eklund - Husqvarna 701 Enduro |
|
Det är hur mycket tråd som matas efter att spänningen bryts när du släpper knappen.
EDIT: Tvärtom, hur länge spänningen är på efter att tråden stannat. Texten nedan gäller fortfarande. För högt värde gör att tråden fastnar i smältan, för lågt gör att du måste trycka fram ny tråd varje gång du ska börja svetsa. _________________ Johan Rius Tonykart Racer DD2 |
|
Re:
Man tackar för hjälpen...
Jag vred lite på kontrollen när jag testade men märkte ingen större skillnad faktiskt. Ska kolla lite noggrannare nästa gång. Ska prova att vrida till extremlägena och se vad som händer. |
![]() |
Skruva banåkabil
|
1 besök senaste veckan (4703 totalt) |