Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
5890 besök totalt |
S: BMW M3 3,0 -94 mycket banpotent, gatregistrerad #SÅLD#
Gör ett nytt försöka att hålla mig undan banorna, prioritet behövs på lite annat. Rejält uppgraderad och mycket välbyggd bil, vansinnigt snäll och rolig att köra, snabb !! ordning och reda på allt, bara ut och köra direkt. Min tanke var att registreringsbesiktiga bilen med halvbur i vår ( inga problem då bilen inte är helbilsgodkänd... ). Chassi mod: Bilstein PSS9 version "ClubSport" (fullt ställbara och ngt hårdare fjädrar) Millway ställbara topplagringar fram (camber/caster) M3 E46 CSL stötdämparlagringar bak Ställbara H&R krängningshämmare fram & bak (28/21 mm) Millway förstärkta bärarmsbussningar bak (alu) Power Flex exentriska bärarmsbussningar fram GA fjäderbensstag alu fram och bak med perfekt passning Broms mod: Nyligen uppgraderade och helrenoverade orginalbromsar med nya ventilerade M3 3.2 flytande bromsskivor 315 x 28 mm fram och nya ventilerade 312 x 20 mm bakskivor. Motul RBF600 bromsvätska Performance Friction (PF01) belägg fram Carbotech XP8 bak Goodridge stålomspunna bromsslangar runt om Extra kylning via dimljushål till frambromsarna Mkt bra bromsbalans fram/bak med nuvarande (lättad) viktfördelning, otippat lite slitage på skivor och belägg måste jag säga !! Övrigt mod: Köhler rostfritt avgassystem monterat från katalysator Sport-clutch S50 Sachs race engineering (kraftigare tryckplatta + uppgraderad lamell) K&N 57i konfilter kit med tillhörande vevhusventilation. Kalluftintag via dimljushål. Växelförarlänkage med nya bussningar, sprintar etc. Sparco Evo stol med 6-punkts GA bälte (FIA) Sparco moccaratt (ny) AirForce vinge (GT3) medföljer (ny) Varta Blue Dynamic batteri (sparar 10 kg) Nya framlyktor med integrerade blinkers R-däck Toyo R888 runt om ( fram finns 2-3 träffar kvar, bak riktigt bra skick ) - Hjulinställning med c:a 3,5 grader negativ camber fram samt 3,0 bak, har gett ett jämt slitage och jämna temperaturer med Toyo R888 däck (225/40-17 fram och 235/40 bak). - orginal "M3 GT fälg" 8,5x17 ET41 bak och 7,5x17 ET40 fram med 15 mm H&R magnesium spacer fram (med centrering för bästa passning). -Bilen är snyggt rensad invändigt (ingen asfaltmatta etc.) och väger nu c:a 1250 kg (halvtank, utan förare). Har tidigare gått 1,26 i Superstage och 1,10 på Knutstorp. Med mig bakom ratten på Mantorp 1,33,5 på ett ungefär, med rätt förare finns nog en del tid att kapa där... ![]() - original stolar, baksäte och bälten för besiktning medföljer givetvis, liksom mkt andra delar. Jag har bytt olja i motor, växellåda ( Red Line ) och diff för att vara på säkra sidan. Med följer också en helt ny omonterad Wiecher halvbur. Priset är 119.000 sek, vid snabb affär går det att diskutera något, jag vill bli av med bilen, gärna snabbt, men skänker inte bort den ( behöver inte gå till pantbanken.....) Bilder...framsplittern finns inte längre, och stolarna är inte rätt på bilderna... ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() PM:a eller maila på martin.spetz@hotmail.com _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
Varför varför varför!?
![]() ![]() I dagens läge ångrar jag det, för idag kan jag inte göra så ![]() Lycka till med försäljningen, hoppas den hamnar hos en bra husse ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||
Re:
Förmånlig finans kan faktiskt ordnas..... ![]() _________________ / Martin Spetz Racern: |
||||
Re:
Nja, det är rätt omöjligt, dagens läge ger mig inte chansen så att säga ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||
Re:
om det betyder "Låna 119.000:-, betala tillbaka hälften" så är jag intresserad! ![]() I ett annat (gynsammare) ekonomiskt läge skulle det varit intressant... _________________ Roger Näslund Datsun 240Z -73 Blivande banbil Datsun 280ZX -80 Sommarbil Ford Probe GT -93 Såld |
||||
Har du intresse av att behålla racestolarna, och går det att få bilen med inredningen monterad i?
_________________ Dennis Rudolfsson Bmw 320D Touring M sport 2008 www.mecahaninge.se www.stertman.com [URL]http:://forum.lazzat.se[/URL] |
||||
Re:
Men jag och tanten är inte Pinnsmala och jag vill avnjuta bilen på gata för det mesta ![]() _________________ Dennis Rudolfsson Bmw 320D Touring M sport 2008 www.mecahaninge.se www.stertman.com [URL]http:://forum.lazzat.se[/URL] |
||||
Re:
![]() Ne sorry, ska inte kladda ner tråden mer, men är ju så förälskad i denna bilen ![]() _________________ Viktor Starkman |
||||
1100:- månaden på 10 år hos swedbank.
bilen blir ju inte värd 0:- på 10 år. Och man får betala av hur snabbt man vill. så vissa månader kanske man kan stoppa in 5ggr så mycket om man vill. man kan även tänka som så. att om man tar det på 10 eller varför inte 12 år vilket kostar 1000:- sen kör man 2 säsonger kanske. vilket innebär 24000:- man betalar av på lånet. sen säljer man den för 110k. då har man hyrt en banbil ganska billigt. vist är driften inte gratis. men det är det inte på de bilar ni har nu heller. _________________ Sammy Lundin |
||||
Re:
Tackar för det! ![]() ![]() //Tobbe _________________ _________________ Torbjörn Svensson 81 BTG BMW M8 COMPETITION -21 FORD RANGER WILD TRACK -18 TRAFIC -17 Och alltid nån/några gamla Volvos. |
||||
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
5890 besök totalt |