Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1, 2 >> 3 besök senaste veckan (20411 totalt) |
Sökes info om kompakt/litet VÄRMEPAKET/FLÄKT!!
Efter att ha plockat ned elsystemet mm bit för bit i vår Subaru Impreza så är vi mycket intresserade av all hjälp vi kan få i att finna ett kompakt & litet värmepaket att gömma undan bakom mittkonsollen!! Eller om annan lösning finns så är vi självklart mycket intresserad av det ni har att komma med!! Stort tack på förhand för all hjälp vi kan få!! ![]() _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||
Jag undrar om det inte sitter ett litet värmepaket på E36 compact för att värma bakdelen på dom.
Eller var det en annan modell? Cab kanske? Litet och smidigt skall det hursomhelst vara. ![]() _________________ Anders Franzén 320i Coupé -80 Hennarot |
||||
|
||||
Re:
Tjena på dig!! Kommer att använda Impreza spec-c framrutan som är klart lättare än orginal - dock finns inga uppvärmda framrutor/sidorutor!! Så jag kämpar på för allt vad tyget håller för att hitta ett komplett värmepaket som är litet och kompakt att montera under instrumentbrädan/bakom mittkonsollen!! ![]() _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||
I min Se7en har jag ett litet värmepaket som jag tror kommer från en tidig VW Polo. Hyggligt små mått och skaplig kapacitet.
|
||||
Re:
Samma ide som kompisen på VAG nämde - du har möjligtvis ingen bild på pärlan med detta värmepaket!! ![]() (tackar för infon ![]() _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||
Re:
Ska kika om jag ev. råkar ha nå'n bild... Tror dock inte jag har någon bild där paketet syns. Bilen står lite taskigt till just nu så jag har svårt att ta bilder pronto. |
||||
Här har du två smidiga från Waeco Jag har själv den nedre med fyra utgångar i racebilen.
![]() Compact D 4300 W 12 V Artikelnummer: 12010017 REK Ca Pris: 1,833.75 SEK Drivspänning: 12 V Strömförbrukning: 75 W Fläkthastigheter: 2 Ljudnivå: 65 dB Vattenanslutning: o 16 mm Värmeeffekt: 4300 W Luftflöde: 230 m3/h Mått: 258 x 114 x 199 mm (BxHxD) Vikt: 1,7 kg Övrigt: 2 slangstosar, 55 mm ![]() AK E 350 ED4 4900 W 12 V Artikelnummer: 12018404 REK Ca Pris: 2,121.25 SEK Drivspänning: 12 V Strömförbrukning: 110 W Fläkthastigheter: 3 Ljudnivå: 65 dB Vattenanslutning: o 16 mm Värmeeffekt: 4900 W Luftflöde: 270 m3/h Mått: 223 x 176 x 202 mm (BxHxD) Vikt: 1,8 kg Övrigt: 4 slangstosar, 55 mm _________________ / Niklas Sandström BMW CS/SC Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit it with the back |
||||
Re:
Min HJÄLTE - stort tack för infon!! ![]() _________________ Patrik Fürstenhoff High Level of Sweden |
||||
Re:
Har också tänkt använda det paketet för att uppgradera den italienska anläggningen, bortse från motorvärmarhyllan ![]() Polo -82 eller liknande. ![]() ![]() ![]() _________________ Peter Strandberg Alfa Kombi |
||||
Re:
Vart kan man köpa dessa? Letar för fullt efter litet värmepaket _________________ Magnus Björling |
||||
Någon som har tips på kompakt litet värme/AC-paket? Dvs som även kan kyla under varma sommardagar?
Kompressor och allt som sitter utanför torpedväggen är egentligen ointressant - det är det som sitter bakom torpeden som jag söker efter. |
||||
Funderade på wacon hittade den för 995kr men ringde och snackade med dom, Visade sig bara att den kunde blåsa varmluft i 3 hastigheter.
Vill ju kunna bara blåsa luft ochkså för lite kylning. Får leta vidare. Mini rover 1999 ska tydligen ha ett lite paket men svårt att hitta. Nån som har fler förslag _________________ Magnus Björling |
||||
Värme på framrutan utan värmepaket, se (skrolla ner en bit)
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Johan Sjölinder |
||||
Re:
Var hittade du den för 995? @Fuling - funkar det där bra? Suger du in luft ovanpå golvet? Vad händer om gplvet är blött? _________________ Henrik Eriksson Sluta jiddra, börja rejsa! |
||||
-
Japp funkar klockrent som defroster, bli av med imma. Värme på vinter vet de fa... men det spelar ingen roll då det INTE är någon vinterbil. Blött golv? Hmm lär torka fort då kat:en sitter presis undre golvet. _________________ Johan Sjölinder |
||||
Re:
På min bil skulle det fungera, den har ju en kran på vattenledningen till värmepaketet så all luft passerar alltid "värmaren". Enda nackdelen är väl att det blir en liten fördröjning innan värmen försvinner, men det kan inte vara länge. _________________ Mvh /Marcus I garaget: Påffe 944 & Martini Seven |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
![]() |
1, 2 >> 3 besök senaste veckan (20411 totalt) |