Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1977 besök totalt |
_________________ Mvh David Ek lu nd ![]() ![]() |
||||
På drift i tillvaron
![]() _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
|
||||
Ärligt talat, man satt ju och höll andan varenda sekund. Snygg körning, vågad manöver med den svarta e-typen!
![]() _________________ Erik Regnell Kör: Miata -04 #31 MX5 Cup, SPVM Har ägt: -Honda Civic Type R (EP3) -05 -Golf Gti Clubsport S -18 -Honda S2000 -05 -BMW M3-E30 -87 |
||||
Fråga från en som har väldigt begränsad erfarenhet av just "elvor"... (Har bara provat att ta i lite med biltypen vid några enstaka tillfällen...)
Brukar man köra gamla elvor på detta viset, är det normalt...? Jag tycker det verkar lite halvläskigt... ![]() Det behövs ju inte mycket för att sätta bilen helt ur balans när man redan är halvt ur balans liksom... (Skulle vara kul att prova det där nå'ngång...) ![]() |
||||
Du kör inte snabbt på det viset med moderna slicks (förmodligen inte Rdäck heller) om man säger så ![]() Sen krävs det ju en hel del av förare för att köra på det viset i Eue Rouge ![]() |
||||
Jo jag misstänkte just att däcken har viss del i spektaklet. ![]() |
||||
Downforce is for chikcen- Sideways is faor racers!
Härmed är det bevisat! ![]() ![]() Jäklar vilken bilkontorll. de flesta som åker så överstyrt på bana brukar ju inte få farten med sig ut ur böjarna, men den här killen vet vad han håller på med, helt klart. Understyrningsproblem är nog okänt på den bilens set up. ![]() OT: Har precis varit och hämtat mitt nyinköpta Formel Vee projekt och inser att det inte kommer att bli lätt att lära om efter alla år med fwd, även om Två-T Saaben inte är ens i närheten av den understyrda blans som modernare fwd bilar verkar lida av. ![]() Undrar om den Poschekillen håller privatlektioner? känns som det skulel behövas.... ![]() _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Superkille!
Man har lite kvar att lära innan man tar Walter på en sån här tur... Här är ett varv till med lite mindre släpp..... http://www.youtube.com/profile?user= _________________ Jens Lanvin |
||||
Helt otroooligt!!! Kolla fullfartsävänsstern innan bus stop chikanen, han bara vrider ut bakänden flat out utan prut. Min lilla erfa av Spa för länge sedan, säger att det rätt fort där... _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||||
Shit, det går fort och på ställ! ![]() _________________ Rickard Broman Volvo Amazon -1962 Bantaxi Volvo 142 -1968 |
||||
![]() Tänkte faktiskt på Walter när jag såg det där videoklippet... ![]() |
||||
![]() Ut på isen och öva kanske? |
||||
Väck inga dumma idéer hos mig nu... ![]() //Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||||
Undrar om Historiska Dunlop finns i 205 och 225 16"?
Skulle varit väldigt kul. ![]() edit: http://www.longstonetyres.co.uk/prod Lite ot men det blev så... _________________ Jens Lanvin |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1977 besök totalt |