Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
728 besök totalt |
POWERflex igen...
I sommras hade jag lite strul med en av mina bussningar från powerflex. Powerflex i england fixade nya inom loppet av några dagar. För ett par dagar sen var jag hos en polare som satt dit nya powerflex bakvagnsbussningar (slilentblock). Jag fick se att de skiljde sig från mina, det satt en extra mindre bussning upptill som jag saknade. Skickade ett mail till powerflex och svaret kom inom en timme fredag eftermiddag. Dom svarade att dom lagt till dom övre och att om jag ville ha dom var det bara att säga till. Sagt och gjort, dom är på väg. Snacka om servicevänligt företag. ![]() ![]() ![]() _________________ bmw bmwsson |
||||
Ångrar stort att jag inte valde powerflex till min bil....
![]() Nu har två bussningar från www.ecstuning.com havererat och man får ingen hjälp utan att betala... > ![]() _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Märker ni som har monterat Powerflexbussningar någon skillnad?
Var köper ni bussningarna? Har funderat på att göra det till min bil men är lite tveksam om det inte blir så att de kan börja gnissla och gnälla?! MVH Jonas _________________ Jonas Edling |
||||
Jag har köpt mina från Bildelsimporten. Dom är bra att ha att göra med, hjälpsamma om någonting strular. Du behöver nog inte vara orolig för gnissel/gnäll. Jag har inte haft oljud med mina under de tre år de suttit på plats. 3000mil med 10-15% bana och inte ett ljud. _________________ bmw bmwsson |
||||
Det är jättestor skillnad enligt mig. Beror på vad resten av chassiet består av förvisso. Men har du en hård bil så märker du det direkt. _________________ Daniel Steiner |
||||
Visst är det skillnad även på en relativt mjuk bil, framförallt i bakvagnen. Men långt ifrån för hårt. Man får in lite mer ljud bakifrån men annars är det ingen fara. Bilen Känns klart mer distinkt även där mest i bakvagnen men det är ju ganska naturligt eftersom du byter flest bussningar där. Byt helst rubbet på en gång, ska man vänta så gör det med krängningshämmar bussningarna. _________________ bmw bmwsson |
||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
728 besök totalt |