Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2811 besök totalt |
Var hittar jag flexande slang för bromskylning och annat ?
Såg ett inlägg för ett tag sedan om den här typen av slang. Får inte sökfunktionen att funka. Jag letar efter en slang med 75-80mm innerdiameter, den ska kunna flexa och tåla en hel del värme. Ska sitta på värmekammaren. Någon som vet var jag kan få tag på det här ? Tack! Staffan _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||||
Re: Var hittar jag flexande slang för bromskylning och annat
aluminiumslang finns på mekonomen. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
iNTE I o75-80MM VÄL? nÅN SOM SÄLJER TYP KÖKSFLÄKTAR KANSKE HAR?
eDIT: ändrade lite och upptäckte CapsL misstaget men det rättar jag inte nu ![]() _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
om du hittar någon som säljer Bosal-avgas så kolla på Nr: 260-085.
2m flexslang, innerdiameter 83mm. Finns Bla, på Meca och återförsäljare för MBD.. // Parik (som råkar jobba på Meca i Ljungby ![]() Edit: ![]() _________________ Lotus 2-Eleven Honda K20 replika projekt Porsche 911 Turbo -02 |
||||||
finns upp till 120mm om jag inte tar fel. själv var jag och köpte 100mm för ett tag sen. den minsta jag sett där är typ 38mm. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Min lokala mekonomenbutik som inte har mer än runt 50mm vill jag minnas.. Men så är i efterhand är det bra med alu-slang.. tycker dom går sönder för ingenting å då sitter dom inte ens under bilen med all grus o konstigheter som kan komma.. en tunn gummidito måste väl ändå vara att föredra? (Vad nu gummislang kan kosta?) _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||||
Re: Var hittar jag flexande slang för bromskylning och annat
eftersom du bor i täby åker du upp til rubbercompany i vallentuna. (ligger på oldborgsvägen) mitt emot bilia fast på andra sidan gata lixom =) gå sedan in på lagret direkt och prata med den killen som jobbar där. bra priser och trevlig bemötande. (obs kontokort funkar ej =) ) när du fått ett pris lägg på en 50lapp/100ing då blir han as nöjd. de har nån "spiralslang" där. en felxible gummislang med en stålspiral i. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||||
Ska det sitta på värmekammrarna så tror jag "alu-slang" går bra. Ska det sitta som bromskylning så ogillar jag det kraftigt, den är inte bra på att föja med i fjädringsrörelser.
Föreslår istället: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Pär Hylander |
||||||
slangi den stilen har de på rubber i vallentuna. (fast den är nästan transparent) _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||||
Tror du menar en slang i PVC eller PU, den har arbetsområde upp till ca 65-90°V. Tror den är direkt olämplig till värmekamrarna som nog kan leda ut rätt höga temperaturer i slangen i vissa fall. Som bromskylning kan den säkert funka om man ser till att den inte ligger emot något som blir varmt, som bromsoken. Dock är den inte lika lättböjlig som den hetluftslangen i Neopren och glasfiber som jag använder. (tål 150° resp 300°C beroende på vilken kvalitet man väljer). _________________ Pär Hylander |
||||||
möjligt.. det var ite jag som handlade den, så jag vet inte vad det var för slang. =/ men det stämmer säkert. _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||||
|
||||||
www.kuntze.se har slangar för de flesta ändamål. De finns i en källarlokal på Lindhagensgatan brevid Securitate, eller Falck, vid Lindhagensplan på Kungsholmen i Stockholm. Kolla genom katalogen på deras hemsida så hittar du säkert en slang som passar.
_________________ Peter Bull Why waste time learning when ignorance is instantaneous? |
||||||
Det Hydroscand som jag efter Pärs tips handlade hos enl. denna tråd ligger i Sollentuna, "bakom" bilprovningen. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||||
Det här forumet är inte att leka med.
Jag gjorde en post 07:30 vid frukostbordet, på lunchen ringde jag till Porsche Center och hörde att en sån här slang förmodligen kostar 900:- ("There is no substitute", my ass!), checkade in på forumet och hittade mer tips än jag kunde hantera!!! Tack alla!! Hmm, nu när man har full koll på slangmarknaden kanske det blir till att fixa bromskylning till vintern också... Staffan _________________ ![]() Staffan Bergholm, 911 TURBO -91 |
||||||
mitt tipps är fortfarnade rubbercompany i vallentuna.. du blir inte besviken.. ![]() _________________ // Ludde R Ludde Rosten. Hellre Nürburgring än vigselring |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
![]() |
2811 besök totalt |