| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Bränsletålig slang, modell grövre
|
1978 besök totalt |
|
Tjena! Upptäckte på Sviestad att jag måste fixa ett bättre tanksystem att fylla på min fuelcell som sitter långt in i bagaget på rejsbilen. Med andra ord en tratt med en rejäl slang så jag kan ha dunken utanför bilen, och inte nere i bagageutrymmet. Var köper man lite grövre bränsleslang, typ 30-50mm i dia? 20 funkar säkert också. Behöver typ en meter eller så. Får gärna vara mjuk och lättböjlig. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
|
Re: Bränsletålig slang, modell grövre
Hydroscand har en slang som heter multioil finns upp tilll 25mm id http://hydroscand.se/MediaBinaryLoad _________________ Peter Strandberg Alfa Kombi |
||
|
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
|
ok, ska ändå förbi Swedol och köpa V-coil M6 insatsgänga. Får kika på lite slang också.
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
|
swedols slang har spruckit för mej ett par ggr (e85) så den kan jag inte rekomendera på trycksidan
= bajsslang
däremot multioil från hydroscand har funkat klockrent, samma med dunlops motsvarighet på dunlop-hiflex ska funka bra... _________________ Karossbilar är inte det lite larvigt?? niklas laine |
||
|
Re:
ok, här blir det inga tryck då det ska användas till en tankningsanläggning, typ. Kommer aldrig stå bränsle i den heller. Ska bara användas vid tankning av räsern. _________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
|
Re:
Har funderat i de banorna, kanske blir enklast ändå. Ska ju som sagt inte sitta i bränslesystemet med tryck på. Har man med några stumpar är det ju bara att ta en ny i lådan när den gamla vittrat sönder. Får se vad jag har liggandes i garaget
_________________ Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld* BMW E30 328 långlopps bil *Såld* VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress |
||
|
Jag änvänder också en stump med kylarslang när jag tankar med dunk. Verkar vara opåverkad av bensinen..
_________________ Cédric Nyberg Porsche 924 Turbo Toyota GT86 Formel Vee Veemax MKIVB 1970 www.instagram.com/garagecedric/ |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1978 besök totalt |