Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2181 besök totalt |
Då är man nyss hemkommen efter en galet kul helg med över 400 2010 Camaro's!
Eventet som hölls var det första av sitt slag och kommer bli ett årligt event framöver. Det var det största 5 generationens Camaro forum, 2010 Camaro forums, Camaro Z28 SS news, reviews, wallpapers, - Camaro5.com , som anordade det spektakulära eventet. Aldrig förr har en träff, riktigt mot en helt ny modell, haft så många medverkande! Någonstans mellan 420-450 bilar var förregistrerade och jag vet ännu inte vad slutsiffrorna blev. Folk resta ända från Californien för att medverka! [CENTER] ![]() Eventet hölls i Georgia, på South Georgia Motorsports Park. Ett perfekt läge för oss då Georgia tillhör Sydöstra USA och vi skulle få chansen att träffa väldigt många potentiella kunder. [CENTER] ![]() Eventet har planerats väldigt länge av moderatorerna på forumet, och sponsorer mm. var ordnat sedan länge tillbaka. Vi försökte få en egen sponsorplats men det var redan fullt. Tråkigt, men som jag brukar säga så händer allt för en anledning. 2 veckor efter vi kontaktade arrangörerna så ringer Aaron Pfadt upp mig (ägare, chafför, ingenjör mm för Pfadt Race Engineering) och säger att dom ska ha en stor monter och att dom vill inget annat än att ha ett sammarbete med oss under eventet! Pfadt har givetvis flera andra återförsäljare i området som säljer betydligt mer än oss, men som Aaron själv sa så finns det INGEN annan retailer i hela USA som har samma inställning och syn på produktutveckling och viktigheten att testa alla produkter som vi på Torq har. Dom uppskattar all feedback dom får från mig och min mekaniker som monterar allt då det hjälper dom att utveckla bättre delar. Det känns riktigt kul att få höra det från en flerfaldig vinnare i både SCCA, NASA och flertalet 24h tävlingar. Och det finns ingen annan som har lagt så många testmil som vi har gjort. [URL="www.pfadtracing.com"]Pfadt Race Engineering[/URL] gör chassidelar till senaste Gen Camaro och Corvette, och är en av dom absolut bästa på marknaden. Vi har jobbat med dom och utvecklat flera delar till Camaro'n och lagt en hel del testmil med deras delar. ![]() Vårat uppdrag var att ta med 2 bilar till Eventet och köra med dom i Autocross tävlingen, samt givetvis stå i montern och svara på frågor och försöka sälja in oss och Pfadt hos alla nya Camaro ägare. Så istället för att betala en hel del i sponsorkostnader, eller en massa för att få en liten monter så fick vi dela en stor monter, med bästa läget med den största sponsorn för eventet! Det var jackpot i mina ögon ![]() Det var en helt GALEN vecka innan eventet, det var en hel del att hinna klart med innan jag styrde kosan mot Georgia. En bil skulle byggas, min skulle få ny koppling och en liten service, rekondas, beställa dekaler, regskyltramar, flyers mm samtidigt som man försöker ordna med det dagliga görat och dom andra projekten vi har inne! Det blev inte många timmars sömn i veckan ska jag säga... Hursomhaver, torsdag natt kl 01:30 så var bilarna klara, lastade på släp och redo för avfärd. Då var det bara att åka hem, packa väskorna och sova en timme eller två. Vi hade trots allt 7-8h bilfärd framför oss! [CENTER] ![]() Inte många kurvor på den här vägen, så det var bara att sätta farthållaren på 120kmh och njuta av utsikten. Jag tycker det är riktigt skönt att det inte är en 80kmh fartgräns på släp :P ![]() Jag skrattar varje gång jag åker förbi den här skylten! Det märks att Florida tillhör "Södern" haha ![]() Det var en sådan här dragbil man drömde om att ha på vägen upp, inget fel på min Tahoe men diesel V8 is da shit! ![]() Funkar ju denna med! ![]() Welcome to Georgia! Nu pratar vi SÖDERN. Allt ni har sett på film med hockeyfrilla, nascar, hembränt mm kommer härifrån ![]() ![]() Framme vid hotellet och dags att lasta av pärlan! Skönt att se att vädret höll i sig hela vägen. ![]() Det hade visst anlänt ett par till! Trots att Camaro'n har sålt bättre än någon annan "Sports Coupé" i USA, så är det sällan man ser så här många på samma parkering. ![]() Sen vänder jag mig om och ser resterande! En helt galen syn att se många av samma modell på samma pakering ![]() ![]() ![]() Sen var det dags för cruisingen. 400st Gen5 Camaros skulle få fria vägar runt Valdosta, polisen stängde av påfarter, blockade korsningar mm åt oss. Poliser stod och skrek på alla göra burn outs, gasa på mm! otippat men sjukt kul, och jag var inte sen att visa dom vad Camaro'n kunde göra ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() otroligt vackra vägar i södra Georgia! ![]() ![]() Så här ser 2010-talets Rednecks ut ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Somebody say yellow? ![]() Tillbaka på hotellet, parkeringen var full så jag tog för mig och parkerade min bil framför entrén ![]() ![]() 07:00 var det dags att åka ut till banan, disen ligger tätt och bilarna ser ut som isbitar! ![]() Hondan känns lite utanför kanske? ![]() En bilkö som jag har inga problem att stå i! Att sitta och lyssna på ett par hundra kammade, överladdade och på flera andra sätt moddade motorer är för jävla nice ![]() ![]() ![]() Jag skulle kunna visa massa bilder på när vi slet och byggde upp hela montern... fast då skulle jag ljuga eftersom vi pröjsade ett par ungdomar 200kr var att bygga upp tältet kvällen innan ![]() ![]() Pfadt var snälla nog att ge mig ett fjäderbensstag som jag kastade på bilen, riktigt trevlig produkt ![]() ![]() Pfadts egna utvecklingsbil. Stripad för dagen i ära! Riktigt smakfullt för en "show-stripning" ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Aaron står och berättar om deras nya, fullt justerbara coil-over kit till Camaron. Snart finns dessa på min. ![]() För att vara med i bilshowen var man tvungen att registrera sig, tråkigt för oss att det var hos oss som registreringen var ![]() ![]() Efter ett par h att stå i montern var man lite uttråkad, så då passade jag på att ställa upp i Autocross tävlingen. Det var MTI Racing tillsammans med Texas regionens SCCA som höll i det. Kort men väldigt knixig bana. Ett riktigt bra upplägg för det området dom hade att jobba med. ![]() Kamerar monterat och klart ![]() ![]() ![]() Bilen rullar lite i originalskick, men det är ju där som vi kommer in i bilden ![]() ![]() ![]() Up up and away! Det tog 2-3 varv innan man fick en känsla för banan, sen efter en tur med en sjukligt vass Mustang (65:a, rörramschassi och 12" slicks) runt banan så fick man lite ambition och gav sig ut för att sätta en rökartid (mer om den tiden kommer nedan...) ![]() ![]() ![]() Efter att ha kört ett par varv med min så tog jag plats i en anna Pfadt Racing bil, denna dock med deras nya coil-overs, R-däck och en hel mängd pulver! Det gick brett med denna men ojojoj va fort det gick. Körde även med lite kunder i bilen så dom fick känna hur bra chassit är. Första gången jag kör "demokörningar" så det var lite nervöst i början, men så fort pedalen gick i golvet så glömde man bort att man ens hade passagerare ![]() ![]() ![]() Camaron är riktigt kul att "drifta" med ur kurvorna, riktigt trevlig och följsam. Trots vikt och storlek så vet man verkligen var man har bilen. ![]() Yeehaw! ![]() Jag kan med stolhet säga att Torq/Pfadtbilarna kickade ass på banan! Pedders och MTI racing är då våra och Pfadts största konkurrenter, och dom hade inte en chans. Dom körde varv efter varv för att slå mina tider men det gick inge bra. Jag hade snabbaste tiderna både i R-däcks klassen (den silvriga bilen) och gatdäcks klassen (min bil)! Det som jag var mest stolt över vara att t.o.m min gatdäcks tid var snabbare än alla andras R-däcks tider. MTI racing var ju lagom snopna ska jag säga ![]() Vinnartiden! [CENTER] ![]() En stolt förare ![]() ![]() ![]() Fanns både en och annan lagom porriga ekipage. ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() GM själva var på plats med demobilar, 2011 modellen, Indy 500 Pace car och ett par till. Riktigt kul att en sån pass stor biltillverkare håller koll på forumen och hänger med på ett het nytt event som detta! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Den maskerade bilen är en av dom absolut första prototyperna! ![]() Inte så oväntat, men The Bandit lever! ![]() ![]() Lingenfelter var på plats och monerade på alal möjliga delar på bilar, dom är inte billiga men dom vet vad dom håller på med. Jag sa till ägaren att han ska dock hålla koll bakom ryggen, Torq är på väg upp ![]() ![]() Givetvis fanns ju dragracing på schemat också. Inget som varken jag eller min bil gillar så vi hade två kunder som skulle representera oss. Båda kom med i Quick 16 och Fast 8, men bara en tog sig till semi men åkte ut sen. Men det var hård konkurrans! ![]() ![]() Låga tior var inga problem för denna! ![]() ![]() ![]() Den här var ju för jävla skön! 572 big block i en folkabuss är ju lika galet som kul. Bränna däck kunde den göra! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Pfadt Racing och Torq efter en otroligt lyckad helg! Ett lyckat koncept som jag tror att ni kommer får se mer ifrån i framtiden. Kanske något med mer "riktig" racing... stay tuned... ![]() Lastad och klar för hemresan ![]() åååååh vill ha.... ![]() Men min 7h färd kändes inte lika jobbig när jag visste att Pfadt teamet skulle köra 280 mil hem till Utah ![]() ![]() Det känns skönt att ha en tillräckligt stor verkstad så att man kan parkera hela ekipaget i när det TOKregnar ute, och ro mig när jag säger tokregnar så menar jag verkligen det. ![]() Här är ett litet klipp jag slängde ihop lite snabbt på Autox körningen ![]() http://www.youtube.com/watch?v=WMC_h3hB1VM Tack för mig, även om ni inte är Camaro fantaster så hoppas jag att ni gillade bilderna ![]() /Erik |
||||||
|
||||||
Kul att läsa om hur du driver företaget framåt och samtidigt ger lite berättelser från andra sidan pölen.
Det verkar som det går bra för dig och företaget där borta och det känns som du förtjänar det efter att tagit en sån satsning i hamn och samtidigt fortsätter att kämpa hårt för att utveckla kontakt med kunder och leverantörer. Skolboksexempel på bra entreprenörskap nästan! ![]() _________________ David Olsson Lotus Elise SC |
||||||
Många tack! Helena var inte med då det var tydligen ridning som stod på schemat för henne ![]()
Tack så hemskt mycket! Vi försöker göra allt "rätt" och vi lär oss av våra misstag (som tur är har inte varit så många). Det är dock nu det börjar bli svårt på riktigt, just att kunna uppehålla det vi lovar, "vårda" alla nya relationer och sen självklart se till att företaget går med vinst. Men hittintills så rullar det på riktigt bra och framtidsutsiktrna är goda ![]()
Håller fullständigt med! |
||||||
Kul att läsa och kika. Speciellt skoj att se autocrossandet. Det verkar sjukt stort med slalom i US jämfört med här.
![]() ![]() |
||||||
Ja verkligen, SCCA Solo och NASA AutOX är bland det mest populära tävlingsformen här. Det finns event i stort sett varje helg som är sanktionerade av officiella föreningar. Riktigt roliga event! |
||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2181 besök totalt |