| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Nürburgring
Ljudisolering av bron i Breidscheid.
|
1, 2 >> 5910 besök totalt |
|
Jag tycker det ser förjävligt ut, verkligen missprydande. Frågan är vem som tyckte detta var något bra?
Vad sa/säger ortsbefolkningen? Frågan är hur det stör sikten som åskådare/förare? _________________
NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Ser att det står 70-skyltar vid bron nu. Jag har för mig att jag sett 50-skyltar där tidigare... |
||||
|
Re:
Jag pratade med ägaren av Hotel Nordschleife, och han var inte glad åt det, o han sa att det var dom boende i Adenau som hade klagat på motorljudet. Det var mycke nyinflyttade som inte gillade oväsendet. _________________ Mvh Lennart Jarmyr! |
||||
|
Re:
Haha, men varför i hela fridens namn bosätter man sig bredvid världens längsta, mest legendariska, helt klart mest välbesökta och en av de absolut mest kända banorna i världen, om man inte står ut med ljudet? _________________ Axel Tanner |
||||
|
Re:
Ska kolla om man upplever det som något störande(läs dra ner farten) i helgen
Lär nog inte bli så mycket speed ändå om man ser på vädret
_________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||||
|
Re:
Påminner om de som flyttar till närområdet runt Bromma flygplats och klagar på att "flygplanen stör"
Lite koll på omgivningarna dit man flyttar är aldrig fel... _________________ Rickard Edgren BMW M3 Clubsport -97 BMW 325i Coupé -94 BMW 540i xDrive -21 Mini Clubman Cooper S -19 BMW 523i -97 (Övningskörningsbilen) |
||||
|
Å jag som tyckte gallerstaketen förstörde hela förra dtm-revival resan
Som sagt, skall man flytta dit de finns "störande ljud" borde man fan få skriva på ett papper som klart å tydligt förklarar att du inte får klaga på den verksamheten eller dess kring ljud! I annat fall kan man väll flytta till granbyn 1mil bort eller så, för där luktar de ju bara koskit istället..... _________________ Johan Carlsson Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
|
Re:
Hade legat bra till där, men har ingen dekal Får väl spraya ett stort R ist..............och riskera bli portad på livstid Tror jag köper en bit själv .
_________________ Mattias Narin 101xBTG-8:22 Porsche GT4-20 |
||||
|
Narin: Fegis, men å smeta dekaler på våra bimmers kan ni ACS:are minsann göra
Daniel G: känns som det du säger stämmer, man vill ju gärna ha lite framförhållning men det blir ju svårt nu, blir liasom lite hårigare nu om man skall pressa på, en ny angstkurve? Stämmer det man hör här, att det är nyinflyttade som har klagat blir man ju skogstokig, hur fasiken tänker dom då? Det känns som en ny jävligt tråkig trend att folk flyttar TILL "problemet" och sedan klagar. Jag menar banan har funnits där i vad 80-90 år? och helt plötsligt flyttar folk dit och tycker att bilarna låter???????
Det känns som att sikten in igenom kurvan är helt borta nu, dvs om någon snurrat precis mitt på bron ser man inte det förens man gör turn in..
Så ser det ut på bilderna men de som redan kört kan ju bekräfta eller dementera detta. _________________ Mathias Lövdblad |
||||
![]() |
Nürburgring
Ljudisolering av bron i Breidscheid.
|
1, 2 >> 5910 besök totalt |