Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
VW Scirocco GTI 1.8T 20v
1 besök senaste veckan (2825 totalt)
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040


Trådstartare


Kaross: Rostlagad och omlackad Laserröd 2004
Rensad från sidolister och emblem bak.
Full bur med förstärkning till fjäderbenstorn fram
Golf Mk1 frontspoiler
Golf Mk2 16v takantenn
Kamei huvscoop
Batteriet flyttat till bagaget
Hel och halvljus reläade och avsäkrade separat


Chassi: 40 mm sänkning runt om
Gula Koni med justerbar retur runt om
Polybussningar till styrväxel, länkarmar fram och bakaxel
Kortad styrväxel till 2,5 rattvarv
Länkarmsstag fram
Justerbara topplagringar fram (max ca -3,5 grader)
G60 bromsar dvs 280 mm fram, 239 mm bak
Sellholm bromsvåg
Scirocco mk2 spindlar fram
Team Dynamics PrORace 1.2 fälgar 7x15"
195-50-15 Bridgestone ER300 fram (nya)
Yokohama A539 bak (halvslitna)


Motor: 1.8T 20v från en Audi A4 1.8Ts 1998. 178 hk
Insug från Golf Mk4 GTI
Intercooler från Saab 9-3 Viggen (ombyggd)
Mycket specialbyggt, bla motorfästen, tryckrör m.m.
Skoda Felicia kylare
Spaal kylfläkt
Special downpipe 2½ tum i rostfritt
2½ avgassystem med 1 st Apple Racing ljuddämpare
JR Öppet luftfilter (modifierad luftfilterbox för pappfilter finns också)
Innovate LC1 bredbandslambda med digital mätare
Blocket renoverat och iordninggjort med nya lager och packningar etc.
90A Generator med drivning från Golf Mk3 16v "ABF"


Drivlina: 02A växellåda från en Passat, "växellådskod AMA"
G60 koppling med lättat svänghjul
G60 Spakställ
Scirocco Mk2 Drivaxlar


Interör: OMP Eco förarstol
OMP Moccaratt
Alla orginalmätare fungerar (varvräknare, hastighet, kylare, tankmätare osv)
oljetrycksmätare oljetempsmätare och laddtrycksmätare i orginal stereohål
Voltmätare och Bredbandslambdamätare (Innovate) i mittkonsol
Specialbyggt bakre golv med ljuddämpning
Kamei Golfboll växelspaksknopp
Diagnosuttag i handskfacket (för felkodsavläsning med VAGCOM)


Övrigt: Bilen är 100% laglig, besiktigad och registrerad som ombyggt fordon via SFRo och AB Svensk Bilprovning 2008.
Teoretisk toppfart vid 6500 rpm = 257 km/h, ca 2800 rpm vid 110km/h
Bilen behöver inte skämmas för sig varken på bana eller i konbana.

(Bilen gjorde 14,82 sek @ 152 km/h på Mantorp i år, 60ft = 2,44 så det finns potential för mycket bättre tider)
Vikt fulltankad ca 880kg
Enklare stereo med 2 st dörrhögtalare och 6,5" bastub ingår
Diverse reservdelar kan ingå beroende på pris.
Dokumentation både på papper och digitalt medföljer.

Bilen har gått 16040 mil.
Nyss besiktad utan anmärkning.
säljes nyskattad.
Helförsäkring via Bilsport/MC ca 1500 kr helår.

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=4222

http://www.gtiklubben.nu/forum/showthread.php?153-Scirocco-GTI-1.8T-20 . . . .

http://www.gatbilar.se/car.php?car=11536

Kaross: Rostlagad och omlackad Laserröd 2003-2004
Rensad från sidolister och emblem bak.
Full bur med förstärkning till fjäderbenstorn fram
Golf Mk1 frontspoiler
Golf Mk2 16v takantenn
Kamei huvscoop
Batteriet flyttat till bagaget
Hel och halvljus reläade och avsäkrade separat


Chassi: 40 mm sänkning runt om
Gula Koni med justerbar retur runt om
Polybussningar till styrväxel, länkarmar fram och bakaxel
Kortad styrväxel till 2,5 rattvarv
Länkarmsstag fram
Justerbara topplagringar fram (max ca -3,5 grader)
G60 bromsar dvs 280 mm fram, 239 mm bak
Sellholm bromsvåg
Scirocco mk2 spindlar fram
Team Dynamics PrORace 1.2 fälgar 7x15"
195-50-15 Bridgestone ER300 fram (nya)
Yokohama A539 bak (halvslitna)


Motor: 1.8T 20v från en Audi A4 1.8Ts 1998. 178 hk
Insug från Golf Mk4 GTI
Intercooler från Saab 9-3 Viggen (ombyggd)
Mycket specialbyggt, bla motorfästen, tryckrör m.m.
Skoda Felicia kylare
Spaal kylfläkt
Special downpipe 2½ tum i rostfritt
2½ avgassystem med 1 st Apple Racing ljuddämpare
JR Öppet luftfilter (modifierad luftfilterbox för pappfilter finns också)
Innovate LC1 bredbandslambda med digital mätare
Blocket renoverat och iordninggjort med nya lager och packningar etc.
90A Generator med drivning från Golf Mk3 16v "ABF"


Drivlina: 02A växellåda från en Passat.
G60 koppling med lättat svänghjul
G60 Spakställ
Scirocco Mk2 Drivaxlar


Interör: OMP Eco förarstol
OMP Moccaratt
Alla orginalmätare fungerar.
oljetrycksmätare oljetempsmätare och laddtrycksmätare.
Voltmätare och Bredbandslambdamätare (Innovate) i mittkonsol
Diagnosuttag i handskfacket (för felkodsavläsning med VAGCOM)


Bilen är 100% laglig, besiktigad och registrerad som ombyggt fordon via SFRo och SBP

Bilen skäms inte för sig varken på bana eller i konbana.
Bilen gjorde 14,82 sek @ 152 km/h på Mantorp -09
Vikt fulltankad ca 880kg (lättare än en Opel Speedster)
Enklare stereo ingår.
Dokumentation både på papper och digitalt medföljer.

Bilen har gått 16040 mil.
Nybes, UA.
Nyskattad.
Helförs. via Bilsport/MC ca 1500 kr

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=4222

http://www.gatbilar.se/car.php?car=11536

Pris 69000 kr
Skambud via mail eller telefon kommer ignoreras !
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040


Trådstartare
och så tar vi nya tag...
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
VW Scirocco GTI 1.8T 20v
1 besök senaste veckan (2825 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande