Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1962 besök totalt |
SÄLJES: BMW 528i-83
Då vi nyligen köpt ett hus som byggdes i slutet av 1800-talet och barn nr2 väntas komma i mitten av november så inser jag att tiden inte räcker till för att vidareutveckla och använda denna bil som jag hade tänkt. ![]() Hoppas kunna hitta någon som vill fortsätta utvecklingen och ha kul på banorna runt om i landet! Den väger i nuvarande utförande cirka 1050kg, är regbesiktigad med bur och en passagerare hos SBP. Kaross - Tidig E28-kaross utan taklucka - helt rostfri - renskrapat och lackerat underrede - huv, baklucka och framskärmar tillverkade i glasfiber - Fullbur (svetsarna och konstruktionen är grundkodkänd av SBF-besikningsman innan lackering) - Framruta i glas övriga rutor i 3mm poly carbonat Motor - Standard M30B28 med lite bytta slitdelar - Aluminiumtank på 7 gallons (26,5 liter) - Bränslerör i aluminium Avgassystem - Extraktorgrenrör (2 x 3-1 från Stahl Headers) - 2,5" rör hela vägen, 1st fullflödesdämpare i rostfritt från rakaror.se Växellåda - Getrag 260/6 - Modifierat spakställ för kortare slag Bakaxel - Diff med lamellbroms från E30 325 (180-huset) med 3,73-utväxling - Genomgångna drivaxlar, rengjorda + nytt fett Hjulupphängning - Bilsteindämpare från E28 535/M535 - Sänkfjädrar av okänt fabrikat och spec - främre topplagringar från E28 M5 för ökad camber - Fjäderbensstag i aluminium - Diverse delrinbussningar Bromsar - BMW 740 flytande enkolvsok både fram och bak i mycket bra skick. - 305 x 28mm skivor fram från BMW 740 - 302 x 22mm skivor bak från BMW 540 - Wilwood ställbar bromsreduceringsventil Interiör - Innerdörrar klädda med 0,7mm alumium - orginal instrumentbräda - Autometer varvräknare + diverse VDo-mätare Finns garanterat saker jag glömt skriva ![]() Pris: 55 000kr Fler bilder och info finns i min tråd här på rejsa och på e28.se (dock med en del döda bildlänkar) Rejsa => https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php E28.se => http://www.e28.se/forum/viewtopic.ph ![]() ![]() ![]() ![]() _________________ Jesper Brenner Life Isn't about the amount of breaths you take - it's the breathtaking moments that count! |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
1962 besök totalt |