Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Saknade funktioner
1234 besök totalt
bobo
Stockholm
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Saknade funktioner

Saknar två saker i det här forumet, vet inte om de går att lösa på ett enkelt sätt med phpBB.

1. "Gå till första olästa inlägg" när man går in i en tråd som man läst i tidigare, men där det postats sen sist.

2. "Gå till nästa tråd" och "Gå till föregående tråd" så man slipper gå in i en tråd, läsa den, gå tillbaka till indexet för avdelningen för att sen gå in i nästa tråd. < ^ > vore trevligt med andra ord. Tror det här är det första forumet jag sett som saknar det.

Edit: Annars är det ett någorlunda cleant och snabbt forum, även fast jag personligen är allergisk mot avatarer och bilder i signaturer som slöar ner och gör det hela plottrigt. Snyggt jobbat för att vara ett hemmaprojekt m.a.o., tummen upp. Just det, är lite allergisk mot smilies oxå, vilket jag dessvärre verkar vara ensam om här.

Det är kul att köra fort.
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

till fråga 1 så finns det ju en liten pil som pekar på ett papper med en flik i hörnet precis framför trådtiteln, klicka på den så kommer du till första olästa inlägg i den tråden.

Stockholm
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Fyhr skrev:
till fråga 1 så finns det ju en liten pil som pekar på ett papper med en flik i hörnet precis framför trådtiteln, klicka på den så kommer du till första olästa inlägg i den tråden.

Ja titta, det hade jag inte märkt, tackar Fyhr. Klickar alltid på trådtiteln... Märkte att samma funktion finns om man klickar på ikonen som markerar om det finns nya inlägg i tråden, alltså till vänster om pilen med papper. Får försöka komma ihåg att klicka där i fortsättningen.
Men om fråga 2 löses så behövs den funktionen när man är inne i tråden.

Citera

Gäst

bobo skrev:
Fyhr skrev:

Ja titta, det hade jag inte märkt, tackar Fyhr. Klickar alltid på trådtiteln... Märkte att samma funktion finns om man klickar på ikonen som markerar om det finns nya inlägg i tråden, alltså till vänster om pilen med papper. Får försöka komma ihåg att klicka där i fortsättningen.
Men om fråga 2 löses så behövs den funktionen när man är inne i tråden.

ja funktionen du beskriver i fråga2 är jag nästan lite sugen på själv, frågan är hur det fungerar när man kör med "visa alla nya inlägg" bara, då många trådar är i olika undergrupper...

f.ö brukar jag i all min iver klicka på trådtiteln ändå... det tar ju inte så lång tid om inte tråden inte är flera sidor lång, men jag försöker lära om mig till att klicka på pilen och pappret.
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002

uhmm jag som är "gäst" där ovan , visste inte man kunde lyckas skriva utan att logga in, sitter på en allmän dator här på ING2 med så jag vill inte ha autoinlogg. nåja det kvittar väl visserligen, men bara så ni vet!

Stockholm
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Anonymous skrev:
ja funktionen du beskriver i fråga2 är jag nästan lite sugen på själv, frågan är hur det fungerar när man kör med "visa alla nya inlägg" bara, då många trådar är i olika undergrupper...

f.ö brukar jag i all min iver klicka på trådtiteln ändå... det tar ju inte så lång tid om inte tråden inte är flera sidor lång, men jag försöker lära om mig till att klicka på pilen och pappret.

Jag använder inte "visa alla nya inlägg" eftersom det nästan bara är "Huvudforum" jag kollar.

Tror inte att funktionen är applicerbar på "visa alla nya inlägg".

Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Grejer på G

Stockholm
Här sen Mar 2003

Trådstartare
Magnus Thomé skrev:
Grejer på G :hyper2:

Nu finns en av funktionerna =).

Då väntar jag snällt på den med "Gå till första olästa" i varje tråd.

Citera
Acke
Gotteborg
Här sen Okt 2003

bobo skrev:

Då väntar jag snällt på den med "Gå till första olästa" i varje tråd.

Öhh är det inte det denna gör ??

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

Acke skrev:
Öhh är det inte det denna gör ??

Jepp!

Saknade funktioner
1234 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande