Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
4404 besök totalt |
Intressant test av några jänkare, klart sevärt!
http://www.motortrend.com/roadtests/ _________________ Christopher Storm |
||||||
Vill man ha en svängbil är 2011 Mustang V6 ett strå vassare än GTn, lägre vikt och bättre viktfördelning. Nya motorn på 300 hk är inte fy skam.
Att nypriset börjar på strax över 20000 dollar är något vi svenskar har svårt att förstå... _________________ Henning Olsson |
||||||
Fast så fort man öppnat en dörr så förstår man varför..... ![]() _________________ Erik Wedlund Nurburgring 7.14.8 BTG Z06 Nurburgring 7.40 BTG 996 Turbo Mantorp 1.23.7 Carrera S Gelleråsen 1.18.40 M3e36 Gelleråsen 1.11.5 996 turbo |
||||||
GnällGnällGnäll Hur många har bruksat en Mustang i verkligheten här ![]() Min cab var 1sek snabbare än vår 5papps-bmw på gokartbanan i Eskilstuna ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Imponerande tänk då nya 302 BOSS
![]() För första gången i livet blir jag lite sugen på en jänkare |
||||||
2011 Mustang GT här: 465'k SEK 2011 Mustang GT där: 230k SEK ($31k) 2010 M3 Coupé där: 410-450k SEK ($55-60k i basutförande) 2010 M3 Coupé här: 671k SEK Spännande skillnader... ![]() EDIT: På med läsglasögonen.... ![]() ![]() _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||||
I länkens text står det att Mustangen kostade 40 275 dollar med extrutrustningen: brembobromsar och 3,73 utväxling och M3:an 67 025 dollar med competition paket, som innebar en aning sänkt samt bredare fälgar. Dock ej växellåda med dubbelkoppling.
/Johan B ![]() _________________ Johan B |
||||||
Först när man öppnat Ford Motor Company's årsredovisningar, så förstår man hur deras bilar kan vara så billiga... ![]() ![]() Men verkligen "bang for the bucks".. ![]() _________________ -- |
||||||
Vad kostar det att plocka hem en bil från staterna? Har ju onekligen sina fördelar att slippa helbilsgodkännande och annat trams. |
||||||
Totalt klart på gatan i sverige ca 11-12:-/$ för en bil i 20-25000$ klassen.
Sen gäller det att msrp gäller för den bil man vill ha. Stickerprice kan vara betydligt högre. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Att folka alltid ska glömma V6 ![]() 2011 Mustang V6: 164k SEK ($22k) i USA _________________ Henning Olsson |
||||||
Jag har alltid gillat Mustangen, men aldrig kunnat tänka mig att äga en.
Nu är det en seriös kandidat till nästa bil! Jag såg inte ifall MTs videor var postade i första länken: http://www.autoblog.com/2010/08/24/v Han klagar ju på dämparna som sitter på Mustangen, jag undrar hur den skulle bete sig med ett sportigare eftermarknads-chassie? _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||
Det är världens skillnad på bil om man byter dämpare och däck (iaf på min 06)
Kör med ställbara Koni och Eibach sänksats ![]() ![]() _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Kan tänka mig det! Det enda jag är lite orolig för är känslan i styrningen, annars så tickar den i alla boxar för mig! ![]() Jag ska ha kvar skit-Minin ett tag till, sen blir det ny bil. Det ska bli intressant att se hur de prissätter Boss 302, den kommer ju att bli riktigt intressant! ![]() _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||
Jag sågade den hårt första gången jag körde en std-bil (testade den åt Motorklubben för ett par år sen) Men föll för looken. Styrningen är nog en av dom trevligaste och enklaste (av std-bilar) att komma överens med av de bilar jag kört bana med ![]() Jag skulle definitivt inte ändra på den på en raceversion. _________________ Dodge pickup -58 Dodge Dart -67 Plymouth Cuda -71 Plymouth Cuda Conv -70 VaGinetta G20 Opel Speedster Ford Cortina Anders Bisting |
||||||
Kul att höra från en som faktiskt har en och samtidigt gillar bankörning. De flesta verkar såga den trots att de aldrig kört en. Forden jag har nu har varit ruskigt bra byggd, det har aldrig varit några problem med den (annat kan säga om Minin ![]() ![]() Recensionerna jag läst om 2011:an med 5.0 har varit överraskande positiva, speciellt när de har track pack i utrustningslistan. _________________ Peter Sundström Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV 297 varv på Nordschleife |
||||||
Nejdå, den glömde jag inte, men frågan som ställdes handlade om en GT. Själv hade jag nog valt en V6:a istället ja.... Förmodligen konverterat den sedan med kompressor alt. turbo. ![]() _________________ Tjänstepulkaåkare..- / "Stenis" Legitimerad tvålkoppsförare.. |
||||||
Så klart en jänk vinner i U.S. Kolla den här...
http://www.motortrend.com/av/roadtes För att inte tala om byggkvalitén.. //Lasse _________________ Lasse Eklund - Corvette Stingray BigBlock 468 Coupe '72. CAOS - BMW Z4M Coupe '07. BMWCS |
||||||
Har ingen koll på hur många olika V6 det finns men den hyr-Mustangen (2010) jag körde i USA va riktigt slö... Ifs cab och automat men har svårt att tänka mig att den blir mycket bättre i coupé och manuell. Det är ingen BMW man åker i det märks, men jag gillade bilen skarpt även om den va slö och hade vissa brister i inredningen. Styrningen överraskade också, hade föreställt mig en ny volvo 740 ungefär i kurvegenskaper men blev mycket possitivt överraskad även om jag bara pressade den i en ända kurva upp på motorvägen... Mina medpassagerare ville åka lugnt och bekvämt
![]() Angående 302:an så läste jag i en tidning att den skulle kosta mer än en GT men mindre än en Shelby(Runt $49K). Ska även komma en Laguna Seca version som tydligen ska vara så nära tävlingsbil som går enligt Ford. Bur och hela köret från fabrik om jag förstod saken rätt. Målet eller kravet var att köra ifrån M3 på just Laguna Seca. _________________ M4rcus Kaellstr4nd Porsche 997 turbo |
||||||
Den nya V6:an kom precis nu, 305hk rör på sig riktigt bra ska jag säga. Hyrbilsfimorna har inte hunnit få in dom ännu och kör vidare på 220hk versionen. Den motorn är en riktigt moppemotor som inte duger till annat än startmotor... Laguna Seca versionen heter Boss 302 och är en riktigt rar liten rackare. Bur har den inte, men en hel del chassiförstyvning, chassi och annat skoj /Erik |
||||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
4404 besök totalt |