| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Saab trimmotor - Såld
|
887 besök totalt |
|
SÄLJES: Saab trimmotor - Såld
Såld... Säljes: Saab "trim motor" B206 ("nya" Gjutgärnsmotorn men utan balansaxlar, satt en årmodell i Saab 9-3) , borrad till 93 mm 2,3 liter vev = 2.45 liter slagvolym B206 block (utan balansaxlar), borrat och stress-henat (forsbergs (Nille)), bearbetning för och monterade oljesprutmunstycken, B93 kolvar (Saab 2,12 liters 900 motorn), kompression ca 10:1 Cylinderhuvud med putsade kanaler och radiesäten samt 33 mm inloppsventiler. Specialtilverkat Inloppsrör för Weber DCOE/Dellorto DHLA förgasare, dock finns bara 1 av de två förgasarna kvar Saab Trionic T5 elhärva, DI-kasett. Färdig platta för avgassamlarbygga (+ std avgassamlare) Trimkamaxlar, duration ca 265 deg Saknas, svänghjul, styrsystem (lämpligen kombineras förgasarna med riktig tändning) Motorn stått oanvänd i ca 10 år (aldrig startad, konserverad från början, dock bör ev ventilfjäder sättning kontrolleras). Förväntad effekt (rätt mappad) >210 hp och massor av vrid Skall motorn nyttjas för turbodrift måste kolvarna bytas. B206 motorn passar ju även på Opels växellådor, så denna motorn ypperlig för tex super-seven bygge. Pris 5000:- Ja det är jättebilligt. Motorn måste tyvärr iväg snabbt. Vid intresse maila mig på jan_sjogren@agilent.com så kan jag skicka bilder. Eller ring 070-6562864 _________________ Jan Sjögren |
![]() |
SÄLJES
SÄLJES: Saab trimmotor - Såld
|
887 besök totalt |
