Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: Alfa 75 racebygge med bur inkl karossvagga
1838 besök totalt
24-Seven
Göteborg
Här sen Jun 2005

Trådstartare

Säljer mitt Alfa 75 racebygge med bur inklusive karossvagga då jag inte har tid att färdigställa.

Kaross: Alfa 75 3,0 -88 med papper.

- Rostlagad med bland annat nya trösklar och skärmkanter

- Skrapad från asfaltsmatta invändigt och utvändigt (ca 30 - 35 kg viktbesparing)

- Kolsyre-is-blästrad under och i hjulhus

- Förstärkt/Förstyvad genom sömsvetsning på kritiska punkter.

- Konservativt lättad, onödig vikt bortkapad utan att förstöra funktion (ingen schweizerost)

- "Racing" -bursats kompletterad med kryssstag från www.finess.se (kostar 5500 kr + frakt ny). Lagt mycket tid och kärlek på burbygget (svetsad med ESAB 3-fas =ordentlig genombränning), är inspekterad av SBF besiktningsman som tyckte det såg mycket bra ut. Jag har avvaktat med montering av toyotastag och hjälmkrossarstag, men färdigbockade rör för detta finns.

- Egenhändigt konstruerade främre hjulupphängningar för coilovers (i kalldraget sömlöst stål). Uniballs på övre länkarm, längre undre länkarm, med smidda Wilwood spindlar och Wilwood aluminium-hubbar, nya moog kulleder. Möjlighet till mer camber och caster än original med bibehållen geometri. Coilovers ingår ej. (Nypris på Wilwood grejer och kulleder är över 6500kr)

- Fräscha dörrar, framskärmar, huv och bagagelucka ingår

- Karossvagga från www.verktygsboden.se ingår (kostar 4995 kr + frakt ny)

Komplett original elsystem, Skränkt, slipad och grundad Dedion bakaxel, 4-kolvs Brembo ok, Styrväxel, Rattstång, Ratt, Fram och bak lyktor, Hel reservdels bil (75 TS), Fram och bak stötfångare, Skärmbreddare, Sidokjolar, värmepaket, gummilister m.m.. Kan köpas till.

Lacka, häng i motor/drivlina, montera stol+ratt och KÖR!

15 000 kr

Är priset fel? Ge mig ett bud!

/Martin

martin.viding@epsilon.nu
0704-944301

Alfa 156 2,5 v6 Sportwagon -00
BMW 116d -11
Citera
SÄLJES
1838 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande