Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
Köpa rör till bur i NV skåne (och allmänt)
2880 besök totalt
Marcus J arlson
Ängelholm
Här sen Nov 2008

Trådstartare

Jag ska bygga in bur i min bil nu under vintern och kommer beställa alla "böjda" rör från Finess (bara dom som finns kvar?).

Men jag undrar om det finns någonstans i närheten där man kan köpa raka rör av samma kvalitet. Samt plåtar man kan använda att göra boxar och "fästen" av. Vad är det för kvalitet, och finns detta i några "vanliga" plåt/stål varuhus?

Citera
Staffan Lindén
Klippan
Här sen Apr 2004

Re: Köpa rör till bur i NV skåne (och allmänt)

timmy1701 skrev:
Jag ska bygga in bur i min bil nu under vintern och kommer beställa alla "böjda" rör från Finess (bara dom som finns kvar?).

Men jag undrar om det finns någonstans i närheten där man kan köpa raka rör av samma kvalitet. Samt plåtar man kan använda att göra boxar och "fästen" av. Vad är det för kvalitet, och finns detta i några "vanliga" plåt/stål varuhus?

Vänd dig till Bengt Wittander på Competition cars... han kan garanterat hjälpa dig med raka och bockade rör. Plåtar är väl lite värre. Han håller numera till i Dalby.

Nuvarande banbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=34343

Före detta banbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=31967&highlight=
Citera
Peter_1982
Ljungby
Här sen Jan 2006

Tjena Marcus!

Beställer du en sats från Finess, så får du med alla plåtbitar du behöver för infästningar mot golv osv. Allt i rätt tjocklek och med rätt areor.

När jag byggde bur i min kollade jag såklart efter nånstans att köpa rör, eftersom vi har en fin bockmaskin på jobbet. Dock kunde jag inte ens med vår rabatt köpa rör med rätt kvalitet från tex Hydroscand och liknande billigare än det kostade på Finess.

Karlskrona
Här sen Feb 2004

Finns en herre i Karlshamn som bygger lite burar oxå. Kan knyta samman er om det är så!

Citera
Niklas Lilja
Ängelholm
Här sen Mar 2003

Finns en i Ängelholm som bygger burar också så varför åka längre än vad som behövs?

...I
...I
...I
...I
\..../
..\/

LMP Engineering AB
www.lmp-engineering.se

MVH / Niklas Lilja
Citera
Patrik Skoog

Här sen Apr 2005

Re:

Niklas Lilja skrev:
Finns en i Ängelholm som bygger burar också så varför åka längre än vad som behövs?

...I
...I
...I
...I
\..../
..\/

Som dessutom ar grym pa att svetsa

Ängelholm
Här sen Nov 2008

Trådstartare
Tack för alla svar, blir många telefon samtal i nästa vecka.

Men jag ursäktar om jag fick er att tänka fel men pga av kostnadsskäl måste jag bygga den själv och det är därför jag undrade om man kan köpa rör osv i närheten, tight budget

Det KAN finnas utrymme i budgeten att ha någon som "färdigsvetsar" så jag kommer höra av mig till dig Niklas, jag tror jag har din hemsida någonstans i bokmärkena

Citera
Skruva banåkabil
2880 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande