Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES
SÄLJES: Eloljepump, msd, stolsunderreden, Koni.
1058 besök totalt
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3893


Trådstartare
SÄLJES: Eloljepump, msd, stolsunderreden, Koni.

1 st elektrisk 12v oljepump för motorn, särskilt om man har turbo. Levererar bra oljetryck och kan användas för att prima motorn innan start, fylla alla oljeledningar och kyl vid oljebyte samt att cirkulera oljan i motor o turbo efter hård körning för att förhindra koksning. Ger ca 3 kg tryck. 2000:-

MSD 6 AL upptrimmad av nitros progressiv, mycket bra effekt, tillsammans med en ACCEL coil med kontaktdon dem emellan. Funkar 100:a. 1500:-

4 st Koni coilover med fjädrar, 1000:-

2 set skjutbara skenor till stolsunderreden, 500:-

Göran

Tel 070 4409050 eller hemipanter@hemipanter.se

_________________
Hemipanter Göran Malmberg
Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002
Inlägg: 14556



Jag tingar dämparna....tills jag får lite mer info om vad det är.

_________________
Håkan Carlsson
070-57 323 57

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
NissseMann
Linköping
Här sen Sep 2005
Inlägg: 67



Jag tingar eloljepumpen. Vill dock ha lite mer info innan jag bestämmer mig.

_________________
Martin Berglund

"Busbil" och Rejsbil - Saab 9000 Turbo -85
http://www.garaget.org/?car=133793
Citera
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3893


Trådstartare
Re:

ButterflyRacing skrev:
Jag tingar dämparna....tills jag får lite mer info om vad det är.


Kom hem nyss och såg att Ajden pm:ade tidigare för dämparna.
Skulle han hoppa av så hör jag av mig.
mvh
Göran

_________________
Hemipanter Göran Malmberg
Citera
Göran Malmberg
Bromma
Här sen Feb 2003
Inlägg: 3893


Trådstartare
Re:

NissseMann skrev:
Jag tingar eloljepumpen. Vill dock ha lite mer info innan jag bestämmer mig.

Hittade en bild här http://www.marinemanifold.com/PARTSPAGES/Pre-luber/preluber1.htm
Det är en riktigt rejäl pump som till och med skulle gå att köra motorn på, för att komma hem eller så.
Den kopplas in på utgången från orginalpumpen och skall ha en egen försörjning från sumpen. När pumpen går så hindrar orginalpumpen att oljan går tillbaka bakvägen utan den går genom slangar till kyl och filter och motor. När orginalpumpen går så har elpumpen en backventil, så den sätts ur spel.
Pumpen är helt skysst.
mvh
Göran

_________________
Hemipanter Göran Malmberg
Citera
SÄLJES
SÄLJES: Eloljepump, msd, stolsunderreden, Koni.
1058 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande