Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Allmänt banåkaforum
Kinetic Suspension ??
877 besök totalt
Fredrik - SLC

Här sen Nov 2002

Trådstartare
Kinetic Suspension ??

Såg igår på Eurosports sändning och då speciellt när man fick titta lite närmare på Mitsubishi jeeparna...
Då berättade dom om Kinetic Suspension som tydligen var något sätt att länka samman fjädring och framförallt krängningshämmarna mellan bak och fram... Och det gav tydligen betydligt bättre väghållning och bättre komfort (enligt ena chauffören , gamle rallyvärldsmästare Miki Biason, fick man vara försiktig och inte köra för fort för det kändes bättre än verkligheten var ibland )

Det var någon australiensk firma tydligen som hade patent på systemet (hur kan man ha det?) men framförallt.... är det någon som vet vad det är och kan förklara principerna??

Kronberg
Uppsala
Här sen Apr 2003

Citera
Tobias Jonasson
Värnamo
Här sen Dec 2003

Racecar engineering hade en artikel om detta för några år sedan...kan leta fram tidningen och scanna om du är intresserad.

Alfa Giulia TI -64 (Finbilen)
Alfa 75 TURBO (Vinterbilen)
Citera
Eric Josefsson
Skänninge
Här sen Maj 2003

Får känslan av att det är ganska likt (tror jag) ett system som någon biltillverkare presenterade nyligen.. är det volvo som har ett hydrauliskt ihopkopplat stötdämparsystem?

Citera
Thomaso
Solna
Här sen Jan 2003

När jag hörde om det där tog jag oxo fram nummret av Racecar Enginering tar de tog upp det där gnska smarta grejer faktiskt och ine allt för komplicerat. Körde ju med det systemet på Citroens wrc bil och det verkar ju funka bra. Tydligen hade samma företag ett ennu bättre system men det var tydligen mycket mer komplicerat.

Kinetic Suspension ??
877 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande