Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
2 besök senaste veckan (8665 totalt) |
![]() ![]() Då jag tidigare velat fram och tillbaka ![]() motorer ![]() ![]() ![]() ![]() Motorn som skulle i bilen är en 2,8 litare som tidigare suttit i en 328 från -99, och har enligt uppgift gått ca 9500 mil. Den är ombyggd med alla dom atribut som krävs för att få ner den i en E30, dvs annat oljetråg och motorfästen. Vidare är insugningsröret bytt till 2,5 literns, nytt extraktorrör sitter åxå monterat. Hela kabelstammen finns med nyckel; nyckelannten; ews box; och stora styrboxen där allt skall lira för att få igång motorn. Kanske har jag glömt något här, men allt skall finnas. ![]() ![]() ![]() Lite data om bilen. I grunden en Bmw 318is - 90 Motor: M44 = 4 cyl 16v radmotor ca 2000cc. Bottendel; M44 borrad till 86mm Vevaxel; orginal slag 83,5mm balanserad. Stakar; Smida Eaglee balanserade och viktade. Kolvar; Wiseco, special beställda 86mm för lämplig komp Svänghjul; lättat och balanserat ihop med en koppling förstärkt sachs. Toppen; Fd super touring topp, tillverkad av "grottis" i S-holm. Igenlagda förbr rum och sedan upptagna efter konstens alla regler, större ventiler. Kammar; Insug 316'. Avgas 296'. Extraktor grenrör, separata spjäll, kolfiber plenum, MBE 912 sprut mappad och bromsad av Jaktlund Power. Efekt ca 248 hk vid 8350 rpm varvstopp 8500 rpm. Växellåda: Getrag 5 växlad med 1/1 på 5an. Modell M3 E36 helrenoverad hösten -08 Bakaxel: orginal 4,10 utv, lamell diff med ca 40% spärrverkan Främre hjulupphängning: Hemmabyggda coiloverben med 60mm fjädrar och hjälpfjädrar, på ca 100Nm. Bilstein grupp N dämpare. Krängare från Millway.se. Exentriska bärarms bussningar. Topplagringar justerbara från Millway.se Kort styrväxel. Bakre hjulupphängning: Bussningar från Millway.se i hela bakvagnen. Ombyggd bakaxelbalk för att kunna justera toe och camber. Krängare Millway.se. Dämpare Bilstein grupp N, 60mm fjädrar med hjälpfjäder även bak, hårdhet ca 120Nm Bromsar: orginal bromsok med bronsbussningar. Orginalskivor. Klossar Carbotech XP10 fram och XP8 bak, från Peean.se Stålomspunna broms slangar, justebar broms- reducerings ventil. Mottuls 600 bromsolja. Bortmonterad bromsservo. Hemmasnickrad bromskylning Hjul: Fälgar 15X7" Hartge & BBS (org krysseker) Däck, Toyo 888(medium) och Yokohama 048(soft) 205/50-15 har använts under året. Kaross: Helt orginal, förutom lättningar både här & där. Plasthuv,Plastfront och baklucka från Adolfsson motor. Burbåge från Guss med lite egna förgreningar, bla till bakvagns infästningen och till bakväxel infästningen, även helsvetsad i div kaross skarvar, för att uppnå lite bättre vridstyvhet. Rutor av 3mm Macrolon. Interiör: Glasfiber stol, och sexpunkts bälte från Toora. Mocca ratt med snappon fäste. Fångstnät på förarsidan. Inte så mycket mer!! Vikt: Ca; 900 kg utan förare. Säkert glömt massor av modifieringar som är gjorda, men ring så snackar vi om det ![]() Perfekt för vilken klass som helst ![]() Pris: Är för hela klabbet som tidigare; 130 000:- Då följer allt som finns till bilen med; reserv dörrar och flera utväxlingar till bakväxeln. Mer frågor besvaras av Roffa 070-5298447 _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||
![]() ![]() Blir inte konceptet sålt i detta utförande, så kommer den 4 cyl motorn att monteras ur (och sparas ![]() ![]() _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||
Hej
Interessant bil. Er 2-litern mappad til pumpgas 98/99 oktan eller E85? Kunne du være interesseret i et byte, eller er det endast salu? Jeg har en historisk Formel 2000. http://www.cm-motorsport.dk/wp-conte Den er inte snygg, men den er snabb och stabil. _________________ Mvh Claus Moller www.cm-motorsport.dk RS Tävlingsbil: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=62964 Saloon Car: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1356123 |
||
![]() ![]() Jag kan ju inte med bästa vilja i världen påstå att det finns någon motivation för denna operation. Men marknaden kanske blir större när allt blir klart ![]() ![]() ![]() Ur med det gammla och snabba ![]() ![]() !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!TILL SALU !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Komplett med allt; Motor, separataspjäll, kolfiber plenum, databox och kabelhärva. ![]() I med det nya tunga och "sega" ![]() den nya melodin ![]() ![]() _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||
![]() ![]() Men allt är fortfarande till salu, dock får jag nog avböja ev byten då vi redan har för många fordon att hålla reda på ![]() 2L motorn är mappad för "handelsbränsle" 98-100 oktan. _________________ Rolf Stålheim Facebook/Stålheim Motorsport BMW 700 Sport Coupé - 60 M3 E36 Modsport I #57, BMW cup #7 |
||
|
||
![]() |
SÄLJES Banracingbilar
![]() |
2 besök senaste veckan (8665 totalt) |