Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 9 besök senaste veckan (34172 totalt) |
Banabstinensen blev för stor så min förhoppning är att jag ska råda bot på det med denna billiga leksak.
![]() (Bilden snodd från Blocket-annonsen) Den behöver främst ny plåt i främre hjulhusen och ett avgassystem som slutar i bakänden av bilen. Nästa steg blir att skaffa sommardäck, men jag hittar inga uppgifter om bultcirkel och lämpligt ET nånstans. Den skulle även må bra av att få ratten tillbakaflyttad en decimeter. Tanken är att inte förstöra den genom att kasta ut inredning och sånt för då slutar det med att man måste ha en trailer till den. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Cool kärra!
Bultmönstret är 4x100. original offset ET 24, vej ej fälgbredd. http://www.1010tires.com/Wheeloffset original däckstorlek 195/14-60. http://www.miata.net/garage/tirecalc Ta av ett hjul och mät navhålet. (Eller kolla på reservhjulet). www.isuzupiazza.com /Hasse _________________ Hasse E |
||||
_________________ I garaget: Kadett C -76 V8. Livstids projektet. Audi V8 -91 med RS4 drivlina. https://www.instagram.com/retro_motorsports_garage/ Regards, Johan Eriksson. |
||||
Det är en 2-litersmaskin med turbo på 140 hk. Vet inte hur mycket de ska ladda från början, men laddtrycksmätaren i panelen räcker inte (max 0,5) så det sitter en extra i handskfacket... ![]() Det sitter nån form av diffbroms i bakaxeln och bilen känns väldigt välbalanserad. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
|
||||
Supercool bil.
![]() ![]() Jag googlade lite på fälgar häromdagen. Det var lite olika bud, men hittade uppgifter som pekar på 4x100 och centrumhål 60.1mm... ![]() (om det är 60.1 så är det ju samma som t.ex. Renault) Är ET verkligen bara 24? Svårt att se men det ser ju ut att vara rätt högt typ 35-45. I så fall skulle 15" Clio/Megane-fälgar kunna vara ett alternativ till R-däck och sommardäck. |
||||
Jag tog mig ut och avbildade delar av bilen.
Här sitter man när man kör. ![]() De som är små sitter här. ![]() Föraren sköter dessa reglage som är vridbara för optimalt avstånd från ratten. ![]() ![]() Ljusvredet sköter pop-up-ljusen. ![]() Den som gjort motorn gillar slangar. ![]() ![]() Färgvalet på fälgarna är udda. ![]() ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Kul per krona är melodin för detta. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Ingen macPärson fram på de där va?
Bilen verkar ju vara ganska oförstörd. Tweedklädseln ser ju fin ut + underbara reglagesatelliter. ![]() ![]() ![]() |
||||
Kunde inte låta bli att kolla men den verkar vara ganska lång och tung. Den stora frågan är hur bra bromsarna kommer att klara sig, inga sköldar, bra bromsvätska och ev belägg karnske räcker men det brukar vara svårt att få in mer än 260mm skivor i 14" fälg. Tjänstevikt, kg: 1390 Effektiv bromsanordning: Nej ![]() Däckdimension axel 1: 195/60 R 14 Längd, mm: 4350 Bredd, mm: 1680 Tankvolym, liter: 57 Motoreffekt, kw: 104,0 Med 15" r-däck och lite chassiefix så borde den kunna gå helt okej på banorna. Känns som ratten är lite nära reglagen men det karnske är en synvilla. Kul med udda bilar ![]() _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
Ratten skulle behöva flyttas in i bilen en bit, men inte för att reglagen är nära. Dem kan man vrida iväg om man lossar en ratt i underkant. Jag har för korta armar för att kunna ratta helt OK. _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Klockren bil
![]() Man blir ju lite avundsjuk på dom där reglagen mycket tuffa. Känner igen mig lite i bil modellen, 2 liter turbo, bakhjulsdrift, diffbroms m.m Vad är det för framvagn? lite skumma fjäderbenstorn tycker ja... _________________ Carl Johan Wennborg * Mitsubitshi Starion TURBO-84 * |
||||
|
||||
![]() om jag har förstått saken rätt så utökade Lotus antalet stag till bakvagnen, monterade mjukare fjädrar, hårdare dämpare och enorma kränghämmare för att få ordning på bilarna. Från början lyfte de bakhjulen när det krängde. Framvagnen är av konventionell typ, inte för snabbt industrimontage (McP). ![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||
Tänkte mest att det kan bli knepigt att få 15" gatdäck att hålla för bankörning med den vikten men det visar sig. Den verkar ju ha IC också ![]() Kul att du har sett ljuset och köpt en turbobil ![]() _________________ ![]() Renault 5 GTE -88 |
||||
![]() |
Våra race- och banåkarbilar
![]() |
1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 9 besök senaste veckan (34172 totalt) |