Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1609 besök totalt |
_________________ ![]() |
||
Herrejösses, kör dom med vad som helst? Denna bilden får mig att tänka på en likadan kärra ett gäng Engelsmän hade med ner till Ringen 2009, med spoilers, flames och hela kitet, roligt hade dom oavsett om dom fick eller inte fick köra på banan.
![]() _________________ ![]() NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||
Asså, varför skulle det vara långsökt med en Gremlin? Undrar hur många gånger jag har funderat över om jag skulle ha ställt undan min istället för att sälja. Tror fortfarande den hade varit snabb med 350hk, manuell låda och en vikt på runt 1000 kg. För att inte tala om hur snygga de är.
![]() _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||
Den äger hårt alla bilar byggda den här sidan millennieskiftet ![]() _________________ Daniel Steiner |
||
Jag postade det för jag tycker Gremlin är hur balla som helst. Och jag gillar Pacern benhårt också. Det är någon sorts mystisk hagelgevärsspridning på min bilsmak ![]() _________________ ![]() |
||
Jag funderar mest på hur fasen det ser ut med dig i en Fiat 600 ![]() ![]() _________________ Viktor Starkman |
||
Gremlin var en av de ganska få jänkare jag gillade på 70-talet. Just för att den var annorlunda.
bilar från den koncernen tycker jag oftast varl ite tuffare än andra jänks i perioden. (Ja frånsett de givna korten, som Mustang Boss, Camaro Z28, Firebird och Pyma Roadrunner då...) När man ser den idag accosierar den till jänkarbil på metervara. 4,3 m jänk? Blir det om vi kapar den så här? Mercan är tillsammans med en av mina absoluta favoriter Steinmetz Commodore bland det tuffaste tyskarna någonsin ställt på en racerbana! Men borde inte också vår egen nationalsymbol Tegelstenen matcha in här? _________________ Bosse Lindman "En bil som har registreringsplåtar är ointressant" www.retrospectivemotorsport.se |
||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1609 besök totalt |