Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Jalopnik - What's the least likely race car ever?
1609 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare

Stuvsta
Här sen Maj 2004

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Från samma tråd:

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

Herrejösses, kör dom med vad som helst? Denna bilden får mig att tänka på en likadan kärra ett gäng Engelsmän hade med ner till Ringen 2009, med spoilers, flames och hela kitet, roligt hade dom oavsett om dom fick eller inte fick köra på banan.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Lennart Mäkinen
Hjälsta
Här sen Nov 2002

Asså, varför skulle det vara långsökt med en Gremlin? Undrar hur många gånger jag har funderat över om jag skulle ha ställt undan min istället för att sälja. Tror fortfarande den hade varit snabb med 350hk, manuell låda och en vikt på runt 1000 kg. För att inte tala om hur snygga de är.

Sjöbo
Här sen Apr 2003

Hjälpmoderator

Lennart Mäkinen skrev:
Asså, varför skulle det vara långsökt med en Gremlin? Undrar hur många gånger jag har funderat över om jag skulle ha ställt undan min istället för att sälja. Tror fortfarande den hade varit snabb med 350hk, manuell låda och en vikt på runt 1000 kg. För att inte tala om hur snygga de är.

Den äger hårt alla bilar byggda den här sidan millennieskiftet

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Lennart Mäkinen skrev:

Jag postade det för jag tycker Gremlin är hur balla som helst. Och jag gillar Pacern benhårt också. Det är någon sorts mystisk hagelgevärsspridning på min bilsmak Kombon att ha äga en fyrdörrars M3 och en Fiat 600 samtidigt ger kanske en hint....

München
Här sen Jul 2006

Magnus Thomé skrev:

Jag postade det för jag tycker Gremlin är hur balla som helst. Och jag gillar Pacern benhårt också. Det är någon sorts mystisk hagelgevärsspridning på min bilsmak Kombon att ha äga en fyrdörrars M3 och en Fiat 600 samtidigt ger kanske en hint....

Jag funderar mest på hur fasen det ser ut med dig i en Fiat 600 .. Takbula?

Tyresö
Här sen Feb 2003

Gremlin var en av de ganska få jänkare jag gillade på 70-talet. Just för att den var annorlunda.
bilar från den koncernen tycker jag oftast varl ite tuffare än andra jänks i perioden.
(Ja frånsett de givna korten, som Mustang Boss, Camaro Z28, Firebird och Pyma Roadrunner då...)
När man ser den idag accosierar den till jänkarbil på metervara. 4,3 m jänk? Blir det om vi kapar den så här?
Mercan är tillsammans med en av mina absoluta favoriter Steinmetz Commodore bland det tuffaste tyskarna någonsin ställt på en racerbana!
Men borde inte också vår egen nationalsymbol Tegelstenen matcha in här?

Citera
Bilder o videos
Jalopnik - What's the least likely race car ever?
1609 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande