| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Allmänt banåkaforum
Det bidde den här vingen...
|
2972 besök totalt |
|
|
||||||
|
Nu är det bara lite neon som saknas då......
Kul att du äntligen bestämt dig, vad var det mer för prylar? Vad är vikten nere på nu? _________________ Daniel Nihlén Porsche 964 C2 såld...
PCS 8040 "Porsche motoring is and always will be driving in its purest form." Ferry Porsche |
||||||
Reglementet i detta fallet är väl bilprovningen. (och dom är ju ganska hårda vad gäller vingar)
_________________ /Niße Golf 16V -88 1303S -73 Passat 280 R -18 |
||||||
Vingen ser funktionsduglig ut! När kan man läsa mer om teamet? _________________ Man kan inte ha samma bil hela livet! |
||||||
Trodde att vi pratade om VLN... _________________ /Kristian Elisson |
||||||
Jag kanske kan låna neonen från din Porsche?
Bidde dörrar, baklucka och frontspoiler med splitter också
Hoppas på att komma ner till 1230 kg, eller 1210 om vi byter batteri och modifierar avgassystemet lite. |
||||||
Blir en sån här frontspoiler med splitter också. Ev. blir de lite mindre modifieringar under bilen. Reglementet är rätt fritt. |
||||||
Inte förrän Jan 2005.
|
||||||
|
_________________ Per Hansson https://stockholm.hjarnkoll.se/ambassador/per-hansson/ (har bytt ä -> e som i folkbokföring och pass) |
||||||
Är det inte tungt för en M3e46 ? Hört helt andra siffror för Ravilas V8a försedda klump.... (fast dom har ju lite plast på bilen) |
||||||
Ju den är inte snygg men den ser ut att funka.
Vår webb är inte klar ännu. Finns lite att läsa här: http://forum.zatzy.com/showthread.ph PM:a mig mailadress så kan jag skicka över en presentation av teamet också. Fö, så heter vi Team Schwedenkreuz.
|
||||||
Minimivikten i klassen är 1200 kg så vi ligger lite tungt men det går att komma ner under 1200 kg utan alltför mycket jobb och pengar. Deras V8 är väl baserad på en 540/740? En sån är lättare än M3-motorn och vårt avgassystem är för tillfället rätt tungt. |
||||||
![]() |
Allmänt banåkaforum
Det bidde den här vingen...
|
2972 besök totalt |