Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Om hård- och mjukvara för loggning & video
aLapRecorderHD - logger+video Android
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
29 besök senaste veckan (80341 totalt)
Mats Th
Täby
Här sen Apr 2006
Inlägg: 11880



Johan Sjöström skrev:
Appen är i betastadiet fortfarande trots att det finsn en betalversion (för bla. HD filmning.)

Funktione du skrapar lite på ytan är väl något jag och flera andra tjatat oss till, ett färdigt tracklibrary så att data blir jämförbar och att förfarandet skall bli enkelt.

Du kan absolut köra på ringen utan detta och med en bra signal på GPS (helst extern men inget krav) så kommer den att generera tider per omgående, dock ser du inga tider live då man på TF inte genoför ett varv utan här får man idagsläget markera efteråt var start o stopp är och vips så kommer tiderna fram.

Appen utvecklas relativt fort och massor med kod är klar och vad jag förstår finns en hel del grafiska och tekniska godbitar som kommer att implementeras med tiden.

Jag upplever det som att intresset börjar växa rätt bra nu vilket ökar inputs som i sin tur hjälper utvecklaren att producera en vettig app. Jag tror att vi kommer att ha en kanonapp inom någon månad och drömmer om att få använda en Harrys Laptimer killer


Låter kanon thumbs up
Men kommer detta att funka för mig när jag kommer ner till ringen nästa gång (slutet på juni)
Är som sagt bara ute efter att logga ringenkörningen, film ser jag som en bonus thumbs up

_________________
M ats Thur fjell
www.blaq.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



om det funkar för dig kan jag såklart inte lova men jag har gjort tester som har fungerat, jag har dock inte gått igenom loggar men sett att tidtagning funkar. Åker du i slutet av Juni är vi troligtvis en bra bit längre fram i appen och nya features finns på plats. Jag gissar att tracklibrary är på plats och fungerande då.


Det diskuteras just nu någon funktion för att få till autostart eller snarlikt för att slippa böka med telefonen om man är bältad o har handskar..

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



Autostart av filmning och loggning när man passerar 60 km/h eller så vore ju kanon....
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



All feeedback är såklart värdefull och vi har alla möjligheter i världen att få appen som vi vill men då krävs det att ni gör er hörda. Det blir ganska tungt om jag skall vidarebefodra vad alla tycker

Så in och framför era önskemål! http://adyno.net/forum/

Mats Karlsson skrev:
Autostart av filmning och loggning när man passerar 60 km/h eller så vore ju kanon....

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



ny uppdatering i natt!

v0.7.0b
=======
* Added new camera alignment overlay
* Added settings option for 1,2 or 3 dials on screen
* Added lock dials menu option
* Added select secondary SD storage media
* Added auto focus menu option
* Added lock focus menu option
* Added invert accelerometer data settings option
* Added recorder info side bar
* Added some more tracks
* Added 320x240, 640x480, 800x480 video size support
* Added new reports feature
* Fixed bug, Lap count < 0?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549



hej alla glada jag har fixat de h'r programet till min htc desire hd å kan ju bara säga att de värkar grymt fränt ! men undrar bara en grej hur gör man om man vill lägga upp en bana som inte finns med i dom man kan välja ?? samt om man vill prova lite på byn och se hur de fungerar har nämligen en slinga som jag vill göra till en bana men hur lägger man upp start/stop å allt sånt ????

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



ok jag kan agera rejsa aLapRecorder låtsas support ett tag

1. version 1.0 förväntas släppas inom 4-5 veckor och då räknar jag med att alla vitala saker lirar på. Ett fungerande tracklibrary kommer innan dess. På Forumet på adyno.net står det hur man skickar in önskemål om banor men jag kommer att se till så att dom stora svenska banorna finns med dock inte småpluttar som superstage, kartbanor,mittbanan osv.. Det kommer säkerligen gå att lägga upp banor via appen oxå.


För att få till tider osv måste man som sagt markera start och stopp och det gör man i dagsläget genom att spela in sin film med log, spela upp filmen via nallen tryck på skärmen så får du då upp en massa ikoner där du märker ut start/stopp/sektion glöm inte att spara längst till höger när du känner dig klar bara

Jag är tacksam om fler kommer med feedback på det rätta stället dels för att sporra utvecklaren och samla inforn på samma ställe men även för att det kan bli fel om jag eller andra snackar goja (och det händer att jag gör det!)


_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549



Johan Sjöström skrev:
ok jag kan agera rejsa aLapRecorder låtsas support ett tag

1. version 1.0 förväntas släppas inom 4-5 veckor och då räknar jag med att alla vitala saker lirar på. Ett fungerande tracklibrary kommer innan dess. På Forumet på adyno.net står det hur man skickar in önskemål om banor men jag kommer att se till så att dom stora svenska banorna finns med dock inte småpluttar som superstage, kartbanor,mittbanan osv.. Det kommer säkerligen gå att lägga upp banor via appen oxå.


För att få till tider osv måste man som sagt markera start och stopp och det gör man i dagsläget genom att spela in sin film med log, spela upp filmen via nallen tryck på skärmen så får du då upp en massa ikoner där du märker ut start/stopp/sektion glöm inte att spara längst till höger när du känner dig klar bara

Jag är tacksam om fler kommer med feedback på det rätta stället dels för att sporra utvecklaren och samla inforn på samma ställe men även för att det kan bli fel om jag eller andra snackar goja (och det händer att jag gör det!)



stort tack för hjälpen hade jag varit lite vassare på min utrikiska så hade jag skrivit där men jag har problem att formulera mig samt stava på svenska tyvär

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



rscliosport skrev:


stort tack för hjälpen hade jag varit lite vassare på min utrikiska så hade jag skrivit där men jag har problem att formulera mig samt stava på svenska tyvär


Äsch då skall du se mina formuleringar där, värsta svenne engelskan men det går att få fram mitt budskap och dessutom är det ju bra träning!

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
rscliosport
sverige/sthlm/färentuna
Här sen Jan 2007
Inlägg: 549



ja de har du rätt i får ta några stadiga groggar eller ett gäng med öl så kommer engelskan ganska naturligt var in å blev medlem på forumet samt kollade runt lite så nu e de bara ett gäng med bärs eller ett par groggar så har man börjat sktiva där åxå

_________________
Emil Öberg

leksaks lös
Citera
Rsjerry
Hedekas
Här sen Mar 2005
Inlägg: 1342



Jag skall regga mig där när jag har mer tid med programmet! Det blir bara bättre iaf!

_________________
Jerry Albertsson

www.albertssonracing.se
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Stor uppdatering släppt idag!

v0.8.0b
=======
* Added 30 configurable checkpoints
* Added sector & split reports
* Added instant lap/sector replay
* Added track filtering and sorting
* Added track country flags
* Added RaceChrono2AVI export option
* Modified export filename format
* Added Youtube links on Export screen
* Added homepage links for Export screen
* Added startup warning
* Added standard/Edited/Best Lap Playback
* Added thumbnail start/finish & checkpoints
* Added GPS tracks trimmed to suit playback
* Added lap/Split messages during playback
* GUI tweaks
* Improved forum experience on phone
* Fixed RacRender2 export speed bug
* Added a few new bugs

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Ulrich

Här sen Jul 2007
Inlägg: 2369



Johan Sjöström skrev:

* Added a few new bugs



_________________
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Ny mindre uppdatering uppe!

v0.8.1b
=======
* Added configurable blue screen FPS selection
* Added recording time left % indicator
* Modified GPS track & thumb nail display
* Modified multiple blue screen folders
* Fixed single sector lap times
* Fixed single run times
* Revised lap/sector time calculations

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



v0.8.2b
=======
* Fixed Load Recording FC bug when GPS log is empty

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Tittade på detta program i helgen då det verkar vara en del som laddat hem det.
Fungerade tydligen utmärkt enligt honom jag pratade med iaf.
Detta till samma telefon jag har , HTC Desire.

Kanske borde testa!

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Finns ju ingen anledning att INTE göra det som jag ser det. Version 1.0 är gissningsvis i hamn inom en styv månad. Efter lite tjat har han även implementerat ett par bra features som än så länge är nersläckta men kommer att enablas snart.

Autostart.
Möjlighet att använda appen som en ren logger utan videofunktionen.

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Lilla_Vargen
Ljungaskog, Ö-a
Här sen Jun 2005
Inlägg: 345



Jocke--> Du kan säga vad jag heter ;-)

Jepp, har tankat hem detta och uppdaterat till näst senaste och tycker det funkar helt ok.
Kör med extern puck o det funkar (tog ett tag att strula fram o hitta den men till slut så :-)

Har väl bara lyckats "missa" startknappen vid inspelningen.... röd prick uppe till höger... skall inte vara fast sken utan blinka under inspelning... Skillnad på en tidigare verson då knappen var stor och över hela skärmen med texten "start".

Kommer defenitivt följa utvecklingen på denna !!!

För enbart datalogging finns andra appar som funkar klockrent !

_________________
Mårten Svensson
Lupo "GT-bahn edition" är numera "pallbockedition"

Polo 1.4 16v Openair GT-barn edition. Barnpulka som äe stuntdubble för Lupon...
Citera
Gustav_H78
Lerum
Här sen Feb 2009
Inlägg: 1674



Nu funkar det på min HTC Legend! Kan nog blir riktigt bra tillsammans med en telefon med 720p video och en extern GPS. Ska se om jag hittar mitt gamla sugkoppsfäste till luren så man kan provfilma lite.

_________________
Gustav Holmdahl, en tom själ utan räserbil
Alfa Romeo 75 3,0 V6 CAR Challenge *Såld*
BMW E30 328 långlopps bil *Såld*
VW Lupo 3L Antiräsern, work in progress
Citera
Lillen
Ume
Här sen Jul 2003
Inlägg: 7961



Lilla_Vargen skrev:
Jocke--> Du kan säga vad jag heter ;-)

Jepp, har tankat hem detta och uppdaterat till näst senaste och tycker det funkar helt ok.
Kör med extern puck o det funkar (tog ett tag att strula fram o hitta den men till slut så :-)

Har väl bara lyckats "missa" startknappen vid inspelningen.... röd prick uppe till höger... skall inte vara fast sken utan blinka under inspelning... Skillnad på en tidigare verson då knappen var stor och över hela skärmen med texten "start".

Kommer defenitivt följa utvecklingen på denna !!!

För enbart datalogging finns andra appar som funkar klockrent !


Du heter Mårten

och Mårten har PM

_________________
Jocke Hellqvist.
Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002
Inlägg: 11687



Relativt omfattande release släppt i natt. En del trevliga funktioner är på plats. thumbs up


v0.8.3b
=======
* Added ability to hide warm up laps in reports
* Added data/audio logging only options
* Added warning notification on loss of GPS
* Added warning notification on loss of OBDII
* Added warning notification on SD memory low
* Added automatic start/stop record on movement/lack off
* Added automatic restart recording when data log full
* Added automatic restart recording when video>2Gb
* Added automatic stop recording when SD full
* Added option to send lap reports via gmail/facebook etc
* Added option to resize logs.
* Modified G-Meter, now re-scales automatically
* Fixed FC during export when SD full


EDIT: jag får felmezz när jag försöker spela in med 0.83B någon som kan prova att spela in en gång?

_________________

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Om hård- och mjukvara för loggning & video
aLapRecorderHD - logger+video Android
<<   1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9   >>
29 besök senaste veckan (80341 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande