| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
chassi BMW E36 M3
|
1926 besök totalt |
|
chassi bmw E36 M3
Hej alla har lite frågor ang chassi på min bmw
jag har monterat coilovers från D2 ställbara i höjd och hårdhet ställbara topplagringar fram Camberstag bak så mina frågor är det någon som kör med D2 på sin bil isåfall vad har ni ställt hårdheten på finns ju 32 lägen varför så många kan man ju fundera på. vad kör ni med för hjulinställning de rekomedationer som jag fått är. Camber -4grader fram Camber -3grader bak 1mm toe-out fram per sida 1mm toe in bak per sida hoppas att ni orkar hjälpa en ny förvirrad stackare som vill kunna börja svänga med bilen
kommer att skapa mig en tråd här senare så jag kan visa upp pärlan _________________ Mattias Andersson |
||||
|
Re:
Nej tyvärr kunde jag inte denna helg
Men Det stora problemet som är med bilen är att den är orolig bak vid hård inbromsning och vill gjärna sladda lite i skarpa svängar tänkte om det har med hjulinställning att göra. Har sänkt bilen mer i baken det blev bättre men inte helt bra. Chassit har jag satt på 60% av hårdheten på dämparna fram och 50% bak är detta galet. _________________ Mattias Andersson |
||||
|
Intressant tråd,
Har inföskaffat mig i en E36:a för ett tag sedan och har exakt samma problem med orolig bakdel vid hårda inbromsningar. Tror precis som dig att det kan vara med hjulintställningarna att göra men som sagt inte hela saningen. Har du fått ordning på det nu? _________________ Eric Eriksson |
||||
|
Re:
Kan vara lite hårt ställd bak - testa att släppa ut dämparna lite.. det ska kännas under acceleration att bilen "sätter sig" lite, då brukar det vara lagom .-) För mycket grepp på bromsarna bak kan oxå ge lite oro i bakvagnen under hård inbromsning.. M v h // Johan |
||||
|
Re:
Svårt att ge exakta svar på den beskrivningen, är symptomen under inbromsning eller i utgången? Dämparinställningarna och hjulinställningarna kan du troligen bortse från om de inte är extrema på något håll. Likaså rideheighten. Se till att ha koll på bromsarna, att allt är som det skall och inte kärvar. Laborera med beläggen , lite aggresivare fram eller mindre aggresiva bak alt en bromsreduceringsventil gör susen. Något som många glömmer är bakaxeln, diffbromsens inställningar påverkar enormt mycket. Rampvinklar gas/broms, förspänning med mera. Där finns mycket att laborera med. Lycka till
_________________ Patrik Skoog |
||||
|
problemet försvann när jag fick andra bakfjädrar tog bort coiloversfjädrarna bak och satte dit sänkningsfjädrar för att prova sen gick den som på rälls ligger underbart nästan så man är rädd för den nu då det alltid finns grepp vid start och hård bromsning och i kurvor
_________________ Mattias Andersson |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
chassi BMW E36 M3
|
1926 besök totalt |