Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
"HEL" stålomspunnen bromsslag
1657 besök totalt
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007

Trådstartare

Jag undrar om någon har erfarenhet av stålomspunna bromsledningar från fabrikören "HEL". ser att de annonserar i en banner här på rejsa så någon kanske kan ge en snabb recension?

det är självklart priset som lockar då de kostar 1095:- istället för 2800:- som Goodridge kostar som jag har bra erfarenhet av och som är enda alternativet jag hittar. jag är självklart korkad om jag väljer bort den bästa för att spara 1700:- om livet står på spel. men är HEL oxå bra så blir jag glad =)

vad säger ni?

Kastrup
Här sen Sep 2005

HEL till bilar har jag noll och ingen erfarenhet av, men har kört med HEL slangar på bägge senaste hojarna och har inget att klaga på. Bra leveranstider även om man vill ha specialmått och liknande.
thumbs up härifrån.

Skåne
Här sen Jul 2007

Trådstartare
Låter bra. Beskrivningen av produkten låter iaf lockande. Man får ge dom en chans.

Stockholm
Här sen Dec 2004

Jag köpte HEL till min M3a, kvaliteten på slangarna är grymt bra.
Men kitet som skulle vara anpassat till min bil var inte helt kompatibelt, slangarna fram var ca 2dm för korta!
Så jag fick köpa nya fram från NBM Hydraulic då HEL inte ville hjälpa till!

Visade förövrigt HEL-slangarna för NBM hydraulic och han muttra något om "fan detta är ju mina kopplingar och slang..."

Davve
Åby, Växjö
Här sen Mar 2005

Re: "HEL" stålomspunnen bromsslag

bullen! skrev:
2800:- som Goodridge kostar
Jag köpte Goodridge på ebay.de till min Compact (6st slangar) för ca 1300kr inkl. frakt. thumbs up

Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007

Trådstartare
Re: "HEL" stålomspunnen bromsslag

Davve skrev:
bullen! skrev:
2800:- som Goodridge kostar
Jag köpte Goodridge på ebay.de till min Compact (6st slangar) för ca 1300kr inkl. frakt. thumbs up

Inte till honda civic typre r fn2 -10. Då är det minst £250 + frakt.

Skåne
Här sen Jul 2007

Trådstartare
Jag har iaf mailat j-spec ang HEL slangarna. Min erfarenhet är att webshopparna ofta bara copy/paste bilder de fått från tillverkaren och sen är det samma info och bilder oavsett bilmodell. Och då det finns en europamodell och en för asien/usa som det mesta skiljer på så är det lite lurigt och lätt att det blir fel. Man fär ju va lite "nörd" på modellen för att veta skillnaderna och det e inte lätt för en som bara läser innantill i en lista.

Men j-spec kanske har stenkoll. Återstår å se. Men isf blir det ett köp.

Skåne
Här sen Jul 2007

Trådstartare
svår att få kontakt med den där j-spec. så jag får leta vidare efter annan säljare.

Vaggeryd
Här sen Nov 2002

Vi har StopTech-slangar i lager till FN2 (om du inte hittar något annat)!

Till FN2 är de rätt speciella anslutningar, så om någon kan fixa dessa för 1100:- låter det smått fantastiskt thumbs up

Citera
bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007

Trådstartare
Re:

Stacke skrev:
Vi har StopTech-slangar i lager till FN2 (om du inte hittar något annat)!

Till FN2 är de rätt speciella anslutningar, så om någon kan fixa dessa för 1100:- låter det smått fantastiskt thumbs up

du har pm

Sverige
Här sen Aug 2005

HEL

Jo, jag har köpt till Kåmpakten /323ti - bra kvalitet och bra service, letar jag länge så kan jag nog ordna fram vem jag köpte genom. De har en mässingsdel som man skruvade i och man var tvungen att vara lite försiktig med den - kvaliteten ser jag som om den är ok.

hör av dig om du vill ha en kontakt för att köpa.

Stockholm
Här sen Dec 2004

Köpa via ebay, men kontakta säljaren och hör ifall de kan mäta alla slangar så man inte råkar ut för de jag gjorde...

bullen!
Skåne
Här sen Jul 2007

Trådstartare
Det finns på ebay och är billigt verkar va fel produkt. För säljarna påstår att det är samma till type r FN2 (europamodellen) som FD2 (övriga världen).

Vilket det inte är. Det blir ju så i den fantastiska internetvärlden och webahoppar. Alla säljare har bara copy/paste samma fitmentguide utan att ens själva veta skillnaden så svarar alla fel utifrån en lista bara.

Stoptech har med rätt kopplingar. Kostar dock mer än de alternativen jag nämnt tidigare.

Jag har verkligen kontaktat alla tänkbara med billiga alternativ på ebay. Men ingen vet om det passar FN2 på riktigt men enl listan ska det göra det och kikar de på slangarna så är det samma som FD2.

Väldigt vanligt fel att saker påstås passa Fn2 och Fd2. T.o.m hjulupphängningsdetaljer som inte ens finns på europamodellen finns att köpa på ebay. Som bakre länkarmar trots att bilen inte har individuell upphängning alls bak.

Ebay kräver att man vet exakt vad man ska ha och man får utgå från att säljaren inte vet ett smack själv utan bara utgår från en lista.

1657 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande