Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 2838 besök totalt |
Racebilar som ligger mig varmt om hjärtat är Saloon-bilar från 60- till 80-tal.
![]() ![]() Mer, mer, mer... ![]() |
||
Lasse, du har sååå god smak!
Detta var racebilar det! Det är väl först nu man värdesätter att man faktiskt sett nga Grupp A EM-race live i början av 80-talet. ![]() Inruduktionen av M3 och ![]() ![]() ![]() ![]() Var 240 turbo en asball racebil? Har Påven en skojjig mössa... ![]() |
||
|
||
Bilden är inte tidsenlig då bilarna på bilderna körs i en holländsk liga. Dom slogs på sin tid med BMW M3 E30 och Merca 190 o käkade sådana till frukost ![]() Men det är inte mycket som är orginal på dessa bilar. 18' magnesium fälgar, torrvikt under 900kg, myycket hästkrafter gjorde dom till små röda missiler på banorna _________________ //Kenth Wiklund Alfa 75 3.0 Potenziata #75 A4 Avant T |
||
Jag har en likadan, fast röd och inte med förgasar 6a. Den har inte lika manliga skärmbreddare heller... ![]() _________________ Anders Karlsson Opel Commodore GS/E -77 |
||
Finns en del på http://www.elwamotors.com/
_________________ /Greger Ohlsson |
||
Nu har ngt snöat in på Tyrell och banan är nog Kullen...tror jag.
![]() EDIT: Kan man gardera med Falkenberg... ![]() |
||
Du behöver inte gardera, Andreas! Kinnekulle Ring är alldeles korrekt, fast jag kommer inte ihåg från vilket år, skulle gissa runt '75...... och han till höger som studerar bilen, är det inte Colin Chapman? ![]() EDIT: opps, kom på att jag naturligtvis skulle kolla när Tyrell kom med sin P34 (September '75), så det ger nog troligen årtalet till '76, eller '77, sorry! _________________ ![]() /LOLA-Christian |
||
Ngn stackars Kojja som fått sätta hjulen till.
Hade med all säkerhet gjort bättre nytta och gått fortare om dom fått sitta kvar på Kojjan... ![]() Sorry, men jag har lite svårt för sånnahär radikala försök till framsteg...även om det är galenskapen som ibland fått in oss på nya spår. Bilar har 4 hjul, varken fler eller färre! ![]() ![]() |
||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 2838 besök totalt |