| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Utväxlings djungel låda/diff
|
1095 besök totalt |
|
BMW 5/6 växlad parad med en BMW diff, Nu på sistonde har det varit ett antal diffar alltifrån 3,07 till 4,10 (tittar endast efter 210 M5 diff) och lådor bl.a. M3 e46 mm Hur skall jag veta vad som passar ihop Med varann, svarar gärna på frågor om Ni behöver mer input än däcksstorlek. 225/45-17 _________________ peter johansson |
||
|
Specifika BMW-frågor tar du gärna i tråden för BMW-frågor som finns här i skruvabanåkabilforumet. Frågor som är mer allmänintressant ur banbilsperspektiv lägger du gärna direkt i skruvabanåkabilforumet
_________________ Magnus Thomé
|
||
|
Användningsområde??
I min bil, tänkt för endast banåkning så har jag en 6-växlad m3-låda med en 3,91 slutväxel.. Den varvar 4000 vid 140 på 6e växeln.. Autopower har en bra omräkningstabell under diverse & lathundar.. _________________ Mvh Per Bodin Karlstad BMW M3 -97 bansmiskaren BMW M5 -93 BMW 330i -01 BMW 323ti -99 Chevrolet Camaro SS 1LE -17 |
||
|
Hade från början tänkt stummontera
Motor - låda - diff men blivit avrådd, Dock blir det delrin eller dyligt istället. Bilen är en kadett E som bara har skalet Kvar, en banräser som inte skämmer ut sej Varken på ringen eller någon svensk bana. Kommer rulla gatregistrerad och gå någon Crusing mil till jobbet någon gång. _________________ peter johansson |
||
|
Re:
Att använda Delrin blir exakt samma sak som att stummontera. _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||
|
Re:
Då måste det vara otroligt små vibbar. Har kört med alu/Delrin/tunt Gummi på samma bil och det enda som det märkes skillnad av., var när jag la en 3mm tjock gummibricka mellan fästena. Körde ca 200tim med motorn som bärande del i chassiet utan att nåt gick sönder iaf. _________________ Opel Speedster Race -03 Diverse Hemibilar Anders Bisting |
||
|
Re:
Nej, det får du inte. Om det blir mindre vibrationer är det pga av att du har stora spel mellan bussning och hus/axel så det rör sig. _________________ Roland Johansson |
||
![]() |
Skruva banåkabil
|
1095 besök totalt |