Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
5505 besök totalt |
SÄLJES: Garagerensning (Kitcar, Porschekaross)
P.g.a hastigt garagebyte innan månaden är slut är jag tvungen att sälja två framtida projekt. Hoppas att de hamnar hos rätta entusiasterna: Projekt 1 McLaren M6GT (KitCar) -67. Bilen finns som byggtråd från förra ägaren där den beskrivs i stora drag. Det jag hunnit göra är att fräscha upp bilen lite grann samt gå igenom vad som behöver göras för att få den körduglig: - komplett motorrenovering eftersom motorn satt fast och den stått still under ett 15-20 tal år (har kontakter hos wankelexpert i Dalarna som jag kan förmedla) - Total bromsrenovering (påbörjad) - Nya däck (gamla torrsprickor) Går dock att besikta - Översyn inredning (sy nya stolsinlägg) - Översyn elsystem Vill man uppdatera väghållning på folkaplattan har jag lite webplatser där de säljer framvagn/bakvagn med intressanta lösningar. Tycker att det vore synd om bilen återigen hamnar i en lada. Du som verkligen har tid/entusiasm, detta är bilen för dig med tanke på att det finns ett exemplar av karossen. Pris: Diskuteras över telefon Projekt 2 Porsche 912 kaross Mycket rostig porschekaross. Karossen behöver en 100% total översyn. Bland annat nya golv, trösklar (inre yttre), hatthylla, plåt under baksäte samt även byte av plåtpartier under tank. Den är tidigare upplagad i innerskärmar av någon klåpare som inte visste hur man ställde in en svets så det krävs mycket timmar att ta bort gammal plåt samt att få den i bra skick. Karossen är helt ren, dvs utan luckor/dörrar och tidigare delvis blästrad. Krävs dock nytt blästerjobb då den stått fuktigt. Lastningsproblem är inga bekymmer då jag har truck i verkstan. Pris: Diskuteras över telefon Ring 0243-103 07 mellan 17.00-20.00 eller maila så ringer jag dig vid tillfälle. _________________ Lars-Åke Östlin |
bilder på båda till sir_daniel@home.se
_________________ Daniel Landström |
![]() |
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
![]() |
5505 besök totalt |