| Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |

![]() |
Skruva banåkabil
Söker tips om dom gamla rally knepen "fila synkringar"
|
3535 besök totalt |
|
Söker tips om dom gamla rally knepen "fila synkringar
Hejsan Håller på och fixar till en av mina audi lådor som har fått grader på synknavet pga lite missade växlar. då det verkar som att lådan inte är i bästa skick och känns inte lönt att köpa renoverings prylar till den så tänkte jag testa och få den mer snabb växlad. har ju hör hur man förr gjorde fattigmans dogbox igenom att fila av på sync ringarna. men då detta är första gången jag plockar ner en låda och inte är så påläst om lådor tänkte jag man kunde få lite tips. hur gör man och varför? hoppas inte frågan låter helt dum. såhär ser audins synkringar och synknav ut
Mvh Anton J _________________ Anton Johansson |
||||
|
Re: Söker tips om dom gamla rally knepen "fila synkrin
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php _________________ Daniel Steiner |
||||
|
Re: Söker tips om dom gamla rally knepen "fila synkrin
ja det var ju lite matnyttig info. men vilken del är sync hylsa och drevet? är det kuggarna på synknav och växel drevet som ska filas bort varannan? eller är det kuggarna på cynkringen?kanske svårt att förklara. är ju som sagt väldigt färsk när det gäller lådor
_________________ Anton Johansson |
||||
|
Tog lite bilder i garaget och ritat lite där jag gissar att man ska ta bort material?
Här är mitt synknav, är det som jag målat man ska ta bort eller bara vissa delar?
och här är växeldrevet, samma här ska allt bort på varannan?
och vad detta heter vet jag inte, men det gröna är ju på växeldrevet som jag ritat på dom andra. det röda och blåa ska vara oförändrat eller?
Ursäkta mina dåliga paintkunskaper och oförstånd. men är sugen på att testa detta men är ju onödigt o sabba lådan för att man slipar på fel sätt
mvh _________________ Anton Johansson |
||||
![]() |
Skruva banåkabil
Söker tips om dom gamla rally knepen "fila synkringar"
|
3535 besök totalt |