Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Billigt är inte alltid bra (Ebay)...
3836 besök totalt
Mikael Svantesson
Stockholm
Här sen Dec 2007

Trådstartare
Direkt obehagligt att se...

http://www.youtube.com/watch?v=SMxB4RpCDzA

Citera
Johan Sjöström
Der drüben
Här sen Dec 2002

men ändå skitball, visst är det skrämmande låg kvalle ibland.

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Stacken
Malmö
Här sen Feb 2003

Jag blir bara förbannad när jag ser skiten thumbs down . Jag gillar inte folk och företag som säljer skit.
Bra tips för övrigt thumbs up .

Kristian Hesselmark
ring knutstorp
Här sen Jan 2003

Dessa rattarna såldes i massor på Elmia 2009

BMWTobbe

Här sen Aug 2003

Problemet är, sedan internet gjorde ebay etc tillgängligt för den stora massan, att folk vill ha det billigt! Jag drev en webshop för många år sedan och det gick strålande i början, men i takt med att fler började importera och sälja lågprisprodukter gick det sämre och sämre. Ofta fick jag mail med frågor om varför mina produkter var dyrare än andra, och folk tyckte inte att kvalité spelade någon roll. Jag vägrade sälja billigt skräp och till slut tappade jag lusten och lade ner shoppen.

Man får alltid vad man betalar för!
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare

oooooouch.....

Här sen Jul 2007

BMWTobbe skrev:

Man får alltid vad man betalar för!

+1
Nästan iaf, välrenomerade företag som man kan handla av till bra pris med hjälp av valutavinst och prispress på deras lokala marknad trumfar ju ibland inhemska köp. Men Ebay not so much min grej typ...

Här sen Sep 2004

Man får alltid vad man betalar för![/quote]

Nej inte riktigt, det skall vara:

Man får inget som man inte betalat för. ;-)

Motala
Här sen Apr 2007

Skrämmande thumbs down

Jag kör själv med kinaratt och har gort i 4-5 år nu med samma ratt så den jag fick tag i måste varit hyffsad iaf. Absolut inte så där "mjuk" iaf.

Fagersta
Här sen Aug 2010

Så dålig kvalitet på bilprylar borde vara straffbart, på nåt sätt!

Men allt som är billigt är inte dåligt. Och ibland är det så mycket varumärkespåslag att det blir löjligt åt andra hållet.

Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

SRyLul skrev:

Men allt som är billigt är inte dåligt. Och ibland är det så mycket varumärkespåslag att det blir löjligt åt andra hållet.

Absolut som det är i vissa branscher när man kan ha 70% rea & fortfarande tjäna en hacka...

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Michael Bäck skrev:
SRyLul skrev:

Absolut som det är i vissa branscher när man kan ha 70% rea & fortfarande tjäna en hacka...
Du menar hela konfektionindustrin?

Undrar hur många det är som skule handla budget klätterprylar, dykprylar etc.
Men vänta, säkerhetsbälten köps ju ibland med annat än perfekt säkerhet för ögonen (passform, infästning mm). Begagnad FIAstol...

SHySwe
Fagersta
Här sen Aug 2010

Det är väl ungefär det som det handlar om: en sund avvägning mellan kostnad och kvalitet.

Grabben har hållit på med radiostyrd racing i drygt tio år. Nuvarande bilar är bla en 1:10 el-asfalträser, som kostat över 10 papp i delar. Ändå väljer han att köra med en kina-radio som kostar 500 istället för en märkesradio som kostar 3000, därför att den gör samma sak och inte har sämre precision.
Han/jag hade aldrig haft råd att börja med de grejer han har nu och därför hade det aldrig blivit nåt.

Eller som den ELM327 som jag köpte på ebay för 105sek, inkl frakt. Då har jag en komplett odb2-läsare/skrivare, med felkodsåterställning, i mobilen (Torque) för under 150 spänn. Jag är nöjd med pris och funktion, men vill andra betala mer så är det ok med mej.

Mikael Svantesson
Stockholm
Här sen Dec 2007

Trådstartare
Självklart behöver inte lågt pris betyda skräp, men när det kommer till säkerhetskritisk utrustning i bilen kanske man bör vara på sin vakt.

Jag tenderar själv att Ebay-shoppa en del, men då mest elektronik och eventuellt motordelar. Inget av det gör (förhoppningsvis) att jag kör av vägen i alla fall.

Citera
Mattias Habenicht
Kingelstad/Svalöv
Här sen Mar 2003

Var bara tvungen att göra fat guy Nardi test på min egen Ebayratt och den var sjukt styv, jag hade väl tur. Vissa grejjer på Ebay är bara så sjukt billiga att man chansar, går det så går det. Nätenhet till tjejens grabbs x-box, 800 spänn på lokala gamestore, 150 spänn inkl frakt på ebay. Hundraprocentig kopia på originalet, stod t o m Microsoft på den. Nu menar jag verkligen hundraprocentig så jag misstänker att det var en original som helt enkelt bara inte passerade 5-6 profitörer på vägen.
Fungerar klockrent efter många månaders 24-7-spelande

Olofson
Varberg
Här sen Maj 2005

Även kända kvalitetsmärken lägger i stor utsträckning sin tillverkning i Kina idag. (om inte redan på utsidan, så står det ofta "Made in China" på flertalet interna delar, speciellt elektronik.) Så, det är ju knappast så att kineserna inte kan, utan snarare att de är extremt effektiva. Allt som inte specas in i minsta detalj blir billigast tänkbara lösning. Inte riktigt som att lägga ut ett jobb på ett europeiskt företag...

Följebil: BMW 530i E61 M
Citera
Bilder o videos
Billigt är inte alltid bra (Ebay)...
3836 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande