Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Mer dubbelpostproblem?
3209 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Mer dubbelpostproblem?

Jag tycker att det kanske kanske är vanligare att jag ser att olika råkat ut för dubbelpostningar. Vad säger ni andra, har ni råkat ut för det oftare på sistone? Något hum isf hur länge sen det blev värre?

Vad händer egentligen när det händer? Får ni en blank sida och backar och postar igen eller händer det på något annat sätt?

Bromma
Här sen Nov 2002

Jag tycker att det är som det alltid varit. Typ.
För mig så blir det bara två inlägg, trots att jag endast tryckt en gång.

Senast du PM'ade mig blev det dubbelt. Hände det något speciellt då?

Här sen Apr 2006

Jag tycker inte att det händer oftare nu än förut. Där emot händer det med jämna mellanrum när man försöker posta att det går väldigt segt och sedan till slut brukar det komma något felmeddelande (kommer tyvärr inte ihåg vad som brukar stå) som säger att det inte gick att posta. Då brukar jag öppna en ny flik med rejsa och kolla, och då har inlägget i 100% av fallen blivit postat.

Hoppas infon var till någon nytta och att den var begriplig!

Bamsefar
Lidingö
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

Det jag vet, som tittar lite bakom allt, är att det sker låsningar i databasen, men kanske inte så regelbundet som ni ger sken av trots allt.

Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Re:

Bamsefar skrev:
Det jag vet, som tittar lite bakom allt, är att det sker låsningar i databasen, men kanske inte så regelbundet som ni ger sken av trots allt.

Håller med, låsningskrockarna som det kommer systemmail om är få numera.

Stockholm
Här sen Maj 2003

<span style='color:red;font:bold'>Moderator</span>
Moderator

Jag lyckas bara dubbelposta från mobilen nu förtiden.. när man tror att inget hänt och uppdaterar

Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Mats Th skrev:
Jag tycker inte att det händer oftare nu än förut. Där emot händer det med jämna mellanrum när man försöker posta att det går väldigt segt och sedan till slut brukar det komma något felmeddelande (kommer tyvärr inte ihåg vad som brukar stå) som säger att det inte gick att posta. Då brukar jag öppna en ny flik med rejsa och kolla, och då har inlägget i 100% av fallen blivit postat.

När det händer för mig så verkar det vara hämtningen av det nya inlägget som strular. Iaf verkar det som inlägget blivit sparat eftersom "abort", "back", "förhandskranska" visar det postade inlägget i Ämneshistoriken (under bilduppladdningen).

Utan att läsa felmeddelandet, backa och kolla om det blivit postat så skulle det bli fler dubbla för mig, kanske hela fem om året eller så

Obizzz
Jönköping
Här sen Sep 2004

Re:

Mats Th skrev:
Där emot händer det med jämna mellanrum när man försöker posta att det går väldigt segt och sedan till slut brukar det komma något felmeddelande (kommer tyvärr inte ihåg vad som brukar stå) som säger att det inte gick att posta. Då brukar jag öppna en ny flik med rejsa och kolla, och då har inlägget i 100% av fallen blivit postat.

Jag har upplevt det också, något felmeddelande men när jag kollar så är det postat.

Tror faktiskt aldrig jag lyckats med en dubbelpost på rejsa.

Mer dubbelpostproblem?
3209 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande