Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
porsche boxter fråga..
1782 besök totalt
900rr
köping
Här sen Dec 2007

Trådstartare
porsche boxter fråga..

Tjo nån som vet om det är mycket jobb att bygga om en höger styrd porsche boxter till vänsterstyrd..?
funderar på att importera en å ha som trackday bil .

tack på förhand

det ska gåå fooort..
Citera
Svante
Åstorp
Här sen Jul 2004

Tror att prisskillnaden äts fort upp, med tanke på att du kan hitta en vänsterstyrd boxter för strax vid 100tkr.

No turbos , no superchargers, just pure petrolhead heaven!!!
Citera
900rr
köping
Här sen Dec 2007

Trådstartare
vad behövs ? styrväxel , instrumentbräda ??? jag har inte 100k utan tänkte köpa en högerstyrd köra i sommar å samla på mej delar till vintern... på så sett får ja råd.

det ska gåå fooort..
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Ska det vara en ren nöjesbil så ta högerstyringen som en utmaning och kör istället för att bygga om

Det finns inget andrahandsvärde att jaga eftersom de inte är direkt ovanliga med nån rattplacering. Men var beredd att sportbilar i UK är vårdade lika väl som vilken arbetsbil som helst (Jämför med jämngammal Partner/Caddy/Kangoo etc här hemma)

Tand
Västerås
Här sen Maj 2007

Re:

Niklas Falk skrev:
Ska det vara en ren nöjesbil så ta högerstyringen som en utmaning och kör istället för att bygga om

Det finns inget andrahandsvärde att jaga eftersom de inte är direkt ovanliga med nån rattplacering. Men var beredd att sportbilar i UK är vårdade lika väl som vilken arbetsbil som helst (Jämför med jämngammal Partner/Caddy/Kangoo etc här hemma)

Nicklas är det av egen erfarenhet eller hörsägen? (skicket)

Är nämligen själv sugen på bil från England så jag är intresserad av info, det skiljer en hel del i pris om man jämför.

The speed was alright, but the corner was to tight.

PCSR 8C

1:a 2012 PCSR Klass 8C
1:a 2011 PCSR klass 8B
1:a 2010 PCSR klass 8B
Citera
Bladh
Hagelstorp
Här sen Jul 2004

Re:

Tand skrev:
Niklas Falk skrev:

Nicklas är det av egen erfarenhet eller hörsägen? (skicket)

Är nämligen själv sugen på bil från England så jag är intresserad av info, det skiljer en hel del i pris om man jämför.

Jag har jobbat på en firma som importerade från stora delar av världen och billiga bilar i England är risiga bilar. Dyra bilar i England är bra bilar...
Ska du ha det som rejsbil så är de bra att bygga vidare på då man inte behöver gråta över att slakta en fin bil. Ska du ha något att putsa på så kostar det lika mycket i vilket land du än väljer.
Det jag kan säga är billigare i England är Lotus, Porsche, Ferrari, Lamborgini som är felstyrt (vänsterstyrt) i deras land. Amerikanska bilar som nästan aldrig är högerstyrda är oftast väldigt billiga i England. Corvette thumbs up

Vespa PX 200 -83
Vespa P200 -80
Mazda MX-5 -91
En vit Opel -18
Citera
Niklas Falk
Fixhult
Här sen Apr 2004

Re:

Tand skrev:
Niklas Falk skrev:

Niklas är det av egen erfarenhet eller hörsägen? (skicket)

Jag har en (ok inte Boxster) som jag plockade hem och det är ingen bättre hantering på entusiastbilar än vilken annan bil som helst. De går året runt etc.
De är billiga av en anledning, men som sagt, om du ska använda den så kvitter det ju om lacken är lite dassig etc. Saker som du ska plocka bort behöver tex ju inte vara i superskick.

Men ibland är prisskillnaden mest beroende på tillgång och efterfrågan (eller bristande servicekunskap som för RX8orna). De har stor omsättning av vad vi tolkar som specialbilar, eftersom de används som vilken bil som helst (förmodligen även som motsvarande tjänstebilar).

Skruva banåkabil
porsche boxter fråga..
1782 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande