Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 8169 besök totalt |
MOTOR TREND - Picking the 2011 Best Drivers Car
Kuliga bilar på Laguna Seca o alla möjliga andra ställen för test ![]() Del 1: Del 2: Del 3: Jag fyller på med kommande avsnitt allteftersom de släpps. Känns som det motortvprogram jag alltid velat se ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Vet inte varför detta program släpptes nu, när "hot-lap" testerna redan fanns att se för 5 månader sen...?
http://www.youtube.com/results?search_type=videos&search_query=Hot+Lap+2011+motortrend&search_sort=video_date_uploaded&uni=3 _________________ Johan Carlsson ![]() Mercedes-Benz 190E 2.5-16 -92 VW Golf mk2 GTi 8v 1985 GrpA |
||||
Allt de gjort: http://www.youtube.com/user/MotorTre _________________ ![]() |
||||
En del lite överraskande tider IMHO...
![]() Vad är det egentligen för däck på de olika bilarna? Corvetten och GT3RS:en har väl vad vi skulle klassa som R-däck men Ferrrarin hade det inte... Det var ingen bur i RS:en förresten, Jag trodde alla hade iaf halvbur som standard... ![]() _________________ Mattias Meldert ![]() |
||||
Jag läste tidningen där hela det här var ett stort reportage på massa massa sidor. Men jag har redan glömt det mesta. Vad jag minns var att USA-bilar gick det lite extra bra för.
Det stod faktiskt i tidningen en del just om att olika bilar hade olika däck (r eller icke rdäck osv) men jag minns inte vilka bilar som hade vad. Kanske blir mer kött på benen i kommande delar av "tvprogrammen", än så länge har vi ju "bara" del 1 plus de separata varvtesterna. _________________ ![]() |
||||
Här listas alla däck. Och ALLT annat också: http://www.motortrend.com/features/p _________________ ![]() |
||||
_________________ ![]() |
||||
Inte standard 'over there', eller har iaf. inte varit tidigare (och inte ens tillåtet - därför finns det en hel marknad i att eftermontera burar även i RS:ar). //Johan EDIT: Varför är inte alla motorprogram så här? Riktigt bra! _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||||
Lite ojämna förarinsatser där va? De tre sista platserna borde ju vara i omvänd ordning om man ser till bilarnas specifikation... Evoran har mest hk och är lättast ändå kom den klart sist av de tre... Känns som det fanns en stor del mänsklig faktor där. _________________ Mattias Meldert ![]() |
||||
Dom hade väl problem att få ihop så många som 11 kompetenta förare samtidigt ![]() Att 1M inte lyckas så bra, varken i utslagningsomgången på Laguna Seca eller i dragracet är jag lite förvånad över. Eller i dragracet har jag ingen koll egentligen, det är ju attans potenta bilar den kör mot. Men på banan.... fast jag håller iof med om det han räser- testföraren säger, en del understyrning som plötsligt slår över till massa överstyrning ![]() ![]() _________________ ![]() |
||||
Caymanen är faktiskt lite lättare än Evoran och framförallt så verkade den dessutom ha PDK och Sport+ så det förklarar nog det resultatet iaf. _________________ Joakim Winkler Miata -91, 300ZX -91, Doblo 1.3 -13, Laguna Coupé -09 |
||||
Om det tog en stund att titta igenom filmerna, så är det ingenting jämfört med hur lång tid det tar att bara skumma igenom all fakta. Från en nörd till en annan, det är värt det. ![]() _________________ Daniel Engström Nu: Porsche 944S & 106 Rallye Ex: Porsche 944, 2x 968 & 911 Targa -68 Ex: Clio Sport -01 Ex: Ginetta G34 -98 ÖSK #243 PCS #8724 |
||||
Finns ju alltid bot på initial understyrning. ![]() _________________ Joh@n M@hlst3dt |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
1, 2 >> 8169 besök totalt |