Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Bilder o videos
Glödande bromsskivor
5368 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Hur varma blir dina bromsskivor på banträffen, troligtvis varmare än du tror. Jag har foton på CSL'en där skivorna är helt orange.

Kolla in den här filmen från Sviestad i veckan, det är Dignell som är ute och kör sin fina Clio:

http://youtu.be/YhFlkg7M2_U?hd=1&;t=8m19s

EDIT:

Dignells biltråd här: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?p=1125489#1125489

Träffsnackstråden: https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=79869

Der drüben
Här sen Dec 2002

Magnus Thomé skrev:
Hur varma blir dina bromsskivor på banträffen, troligtvis varmare än du tror. Jag har foton på CSL'en där skivorna är helt orange.

Kolla in den här filmen från Sviestad i veckan, det är Dignell som är ute och kör sin fina Clio:

http://youtu.be/YhFlkg7M2_U?hd=1&;t=8m19s

kommenterade PRECIS filmen i hans tråd

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
L0FA

Här sen Feb 2004

Snyggt filmat!
Citera
Erajk

Här sen Feb 2012

Riktigt fräck vinkel ju!

Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup)
Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8)
Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8)
Citera
Freddo
Vladivostokolmo
Här sen Jun 2005

Vill bara dela med mig av observationer från när jag plåtat bilar på bana och folk som jobbat med heta metaller. Även om skivorna bevisligen gick relativt varma, så vill jag bara flika in att bilder och filmer med stor säkerhet ger en smula missvisande information. Varför då? Jo, bildsensorn i dagens kameror är nämligen ganska bra på att fånga upp våglängder vårt öga knappt registrerar. Därmed kan varma metaller som för det nakna ögat ligger på gränsen för glödning (mörkröda) lysa upp som julgranar sett genom en kamera. Är det sen fotat/filmat i skymning/natt så blir effekten ännu mer påtaglig.

Här sen Feb 2012

Freddo skrev:
Vill bara dela med mig av observationer från när jag plåtat bilar på bana och folk som jobbat med heta metaller. Även om skivorna bevisligen gick relativt varma, så vill jag bara flika in att bilder och filmer med stor säkerhet ger en smula missvisande information. Varför då? Jo, bildsensorn i dagens kameror är nämligen ganska bra på att fånga upp våglängder vårt öga knappt registrerar. Därmed kan varma metaller som för det nakna ögat ligger på gränsen för glödning (mörkröda) lysa upp som julgranar sett genom en kamera. Är det sen fotat/filmat i skymning/natt så blir effekten ännu mer påtaglig.

Hörredu... Kom inte hit och förstör nu...!!

Ljungbyhed 1.04.9 (Megane RS Cup)
Mantorp: 1.35.9 (Mazda Rx8)
Falkenberg: 54.6 (Mazda Rx8)
Citera
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Freddo skrev:

Smart tänkt!

Blir balla bilder o videos

Tystberga
Här sen Mar 2004

Det lös rött om våra bakskivor sa dom som stod vid bankanten vid mjölbykurvan på 24 timmars på Mantorp. Inget ovanligt att se när det är mörkt. thumbs up
Citera
Freddo
Vladivostokolmo
Här sen Jun 2005

Magnus Thomé skrev:
Blir balla bilder o videos
Ja, absolut! thumbs up

Tranås
Här sen Maj 2008

Hade lite värmeproblem fram på min gammelevo förra säsongen. Men somsagt d gav trevliga mörkerbilder.
Tyvärr inte en av de bästa men den jag hittade nu

Mitsubishi Lancer Evo III

Certifierad bilvårdsnörd
www.cdbilvardsprodukter.se

Mantorp 1.33.8 (Evo 3)
Citera
Fredrik Nyström
Linköping
Här sen Jun 2004

Pontus81 skrev:
Hade lite värmeproblem fram på min gammelevo förra säsongen. Men somsagt d gav trevliga mörkerbilder.

Kommer ihåg på sviestad för nåt år sen när dina skivor lyste hela varvet runt, i fullt dagsljus.
Har för mig att det var första gången du körde där då och att framskivorna blev totalförstörda?

Citera
Pontus81
Tranås
Här sen Maj 2008

BoFH skrev:
Pontus81 skrev:

Kommer ihåg på sviestad för nåt år sen när dina skivor lyste hela varvet runt, i fullt dagsljus.
Har för mig att det var första gången du körde där då och att framskivorna blev totalförstörda?

Helt korrekt fredrik :-) Bromsmannen hade inget som höll för mej hehe. Blev mycke bättre me crn-skivor o carbotech. Då varken slog dom sej eller sprack :-)

Mitsubishi Lancer Evo III

Certifierad bilvårdsnörd
www.cdbilvardsprodukter.se

Mantorp 1.33.8 (Evo 3)
Citera
Caspar
Karlstadt
Här sen Maj 2004

Tvåhjuliga kan också!

vMaxSR.com
Citera
miarpe
Stockholm
Här sen Jul 2006

Glödande skivor känns igen....från Sviestad...

...och blir det för varmt så kan detta hända...

...kolven smällte...det är inte två tappar på kolven egentligen...

Så dålig kylning kan det vara orginal.

NiklasFalk
Bromma
Här sen Nov 2002

Oj... Det va som tusan.
T. ex. Clio Sport har också kylning från utsidan, men där verkar det fungera helt okej. Mindre effekt och vikt, iofs...

Här sen Apr 2003

Fräckt!!!

Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Wow Det har jag aldrig lyckats med trots allt!

Glödande bromsskivor
5368 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande