Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Foruminfo/frågor
Uppdatering
2404 besök totalt
Magnus Thomé
Stockholm
Här sen Nov 2002

Forumägare
Forumägare
Trådstartare
Uppdatering

Rejsa var nere i två omgångar senaste timmen. Jag uppdaterade nämligen arbetsminnet i huvudburken till ett komplett kit bestående 4x8GB-stickor. Maskinen har rullat på en kombo av 2 st 8GB plus 2st 4GB vilket Corsair faktiskt inte rekommenderar. Det rullade på med detta men vi fick vid två tillfällen väldigt skumma fel i databasmaskinen som kanska kanske hade med detta att göra även om varken jag eller Bamsefar kunde gå till botten och verkligen lista ut vad som hände de två gångerna. Hursomhelst, nu har minnespriserna på 8GB-stickor äntligen blivit hyffsade (jag var lite snål när jag handlade minne för nåt år sen... då var 8GB-stickor precis nytt och dyra som ***) så nu köpte jag ett komplett färdigt kit om 4 st 8GB-stickor. Hoppas det blir bra det här thumbs up Om vi vågar så kan Bamsefar slå av livrem-hängsleninställningen i SQL-servern som vi kört med sen krascherna så den svarar lite snabbare när man postar nya inlägg (som ni märkt så är det ibland lite segt när man klickat på "skicka").

Slut på rapporten för idag

Der drüben
Här sen Dec 2002

sluta nu och sitt där och Kom nu till Mantorp så vi kan

MEN som vanligt snyggt jobbat!

NS 349/7.51.80/9.07.00
Citera
Top Notch
Jönköping
Här sen Jul 2011

Gott

...gäller tyvärr inte alla varianter av 8GB Har några Fujitsu H910 bärbara CAD/CAM-datorer med 4x4GB på jobbet, och det skulle kosta betydligt mer med enbart 4 st 8GB minnen, än vad en komplett 16GB värstingdator kostar ny

Lidingö
Här sen Mar 2003

Namndispens
Namndispens

Re: Uppdatering

Magnus Thomé skrev:
Om vi vågar så kan Bamsefar slå av livrem-hängsleninställningen i SQL-servern som vi kört med sen krascherna så den svarar lite snabbare när man postar nya inlägg (som ni märkt så är det ibland lite segt när man klickat på "skicka").

Jag har tagit bort hängslet, men C: borde snabbas upp

Foruminfo/frågor
Uppdatering
2404 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande