Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Skruva banåkabil
WILWOOD
1586 besök totalt
RCM
Forshaga
Här sen Okt 2003

Trådstartare
WILWOOD

Någon här som har erfarenhet av Wilwood ok ??

Austin 1275 GT 1975
Austin Cooper 1968
Citera
Michael Bäck
Sverige
Här sen Aug 2003

Ja lite ungefär 3km hitills

BMW 328is -84 BmwCup #50

Citera
ButterflyRacing
Forshaga
Här sen Dec 2002

På lätta bilar funkar dom bra och är prisvärda. Och ni har ju bara lätta bilar....om ni inte ska ha dom på husbussen..

Är du hemma idag ?

Bil: BMW e36R TimeAttack
https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462
Citera
jimmywirre
Kungälv
Här sen Apr 2012

Har kombinerat wilwood Superlite 2 ok och ett par volvo xc90 (336mm) skivor och egna adaptrar i alu.

Fungerade fint på en volvo s70 fast skivorna var alldeles för tunga
men oken gjorde sitt jobb thumbs up

Gisekvarn
Här sen Okt 2004

Dom smidda Dynalite oken och Powerlite har jag kört en hel del med i lätta bilar. Synnerligen prisvärda, tillräckligt styva och har funkat klanderfritt för mig i åratal. thumbs up

Dom gamla gjutna Dynalite, som jag inte tror görs längre, var inget vidare. Ett elastiskt ok där beläggens backplate nötte sig in i oket och gjorde att de kärvade. Skitok thumbs down

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
No turbos, no superchargers. Just pure electricity.
Citera
Niklas Sandström
Kalix
Här sen Nov 2002

Re:

2fast4u skrev:
Dom gamla gjutna Dynalite, som jag inte tror görs längre, var inget vidare. Ett elastiskt ok där beläggens backplate nötte sig in i oket och gjorde att de kärvade. Skitok thumbs down

Då hade du nog tappat dom plåtar som beläggen glider på, men sviktar det gör dom.

Citera
2fast4u
Gisekvarn
Här sen Okt 2004

Dom gamla gjutna hade inte glidplåtarna. Mina hade inte bearbetningarna som höll plåtarna på plats överhuvudtaget, men det kanske fanns variationer på det temat.

Det var inte jag. Dessutom var det ingen som såg mig.
No turbos, no superchargers. Just pure electricity.
Citera
E21 Racing
Gävle
Här sen Jan 2004

Wilwood Superlite IIA 44,5mm kolvar som jag har på min banbil, har gått flera säsonger i BMW cup tidigare och fungerat mycket bra, helt klanderfritt faktiskt. Stagat upp okhalvorna framför beläggen är det enda jag förändrat för mer stabilitet i oket.
Kört 310x32mm skivor, wilwood även dessa, curved vane, fick svarva om dom en gång i början då dom slog sig lite, men sen materialet blivit varmt o omsvarvat har det oxå blivit "dött" och slår sig ej mer. thumbs up

Finns såklart "bättre" bromsok o skivor för dyrare pengar, men för ex.vis clubracing är detta ett fullt tillräcklig ok (och skiva) i effektivitet och nöjdbarhet! thumbs up thumbs up thumbs up

Mitt största problem har varit att få upp tempen i bromsarna, slutet av racen har det bitit bäst, sista varvet allre mest! kör väldigt elaka högtempsbelägg, men med värmen kommer oxå bromseffekten då!

///M ag nus E manu elson SC#9
BMW 325 E21 Racing
BMW 325i E46 Trackday
BMW 330xd E46 Touring
BMW 525i E61 + BMW 118D E87
BMW 528ia E28 Sommarglidaren
Citera
Roos
Stockholm
Här sen Jun 2004

Jag körde tidigare Dynalite ok (gjutna med glidplattor) och dom fungerade bra, prisvärda belägg dessutom.

Inför 2011 köpte jag nya smala Superlite 6-kolvs ok med radiell infästning, dessa har fungerat dåligt.
Har haft problem med kärvande kolvar. Plockade isär oket i helgen o då såg dom ut såhär:

Den bruna ytan är någon ytbehandling som släppt, det mesta gick att blåsa bort med tryckluft.

Kontaktade Wilwood redan i höstas utan respons, har efter denna upptäckt gjort en försök till så vi får se vart det leder.

"Troligen inte helt hundra"
Citera
Skruva banåkabil
WILWOOD
1586 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande