Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2 besök senaste veckan (1614 totalt) |
_________________ Håkan Carlsson 070-57 323 57 Bil: BMW e36R TimeAttack https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=49630&postdays=0&postorder=asc&start=462 |
||||
Go, stabiliserar bilen när han går på ställ genom kurvorna. _________________ Carl Arwidsson Astra GSi 1,04:58 Kinnekullering ![]() |
||||
![]() nuvarande är mycket snyggare ju! Är det för att det finns fler vertikala plan i vingen som gör att den då skulle bli stabilare? varför har ingen kommit på det tidigare ![]() |
||||
Även den vinge som används idag på subaru har vertikala plan sådär.. _________________ Brukshäcksarsenalen: Citroën Xsara Picasso 1,8 -05 Opel Vectra 1,8 -09 |
||||
nja... det är inte vingen som gör bilen ful...
![]() snarare helheten ![]() Fast nu när jag kollar på en årets bil, är det inte mycket skillnad förutom att den är uppsatt för asfalt - stora fälgar o sänkt... Oj... gissar att jag håller på o bli en ricer ![]() ![]() ![]() nuvarande bil... ![]() |
||||
Det finns nog väldigt få (om ens några) pinaler på den bilen som är "show", de slåss trots allt om ett VM. Skulle vilja påstå att hela bilen är 100% go och därmed väldigt läcker i mina ögon
![]() ![]() _________________ J0hanC@rlström Mini Cooper JCW -19 BMW i4 M50 |
||||
Kameran vid höger A-stolpe är väl endast 100% show (för alla oss tittare) och -0,001% go ![]() _________________ Pär Hylander |
||||
Håller me, de flesta saker på den bilen lär sitta där av en orsak, så ja, helt klart läcker bil. _________________ mvh Viktor Pousette |
||||
Är det nåt du vet, eller tror du att det är så? Själv hade jag nog gissat på mer downforce inom en begränsad vingvolym, som främsta anledning. Torde dock ge en hel del motstånd, men det är kanske inte hela världen. _________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
ok. Det är klart, rallybilar har ganska hög slipvinkel, men ändå lite förvånad över att det skulle ha så stor betydelse i de relativt låga hastigheterna. Å andra sidan skall man inte ta allt som sägs i motorsportsammanhang som en sanning då de inte alltid vill avslöja sina egentliga syften för konkurrenterna... Men det kan ju stämma, då effekten säkert är sådan, oklart hur stor bara.
_________________ /Anders Ytterström #24, #64, #88 |
||||
Go, skulle tro att den är till för hjulbultarna. Dessutom borde slutröret sätta en ny trend hos alla "ricers". Less is more... _________________ mvh Patrik Petersson Time Attack, är inte det bara en tidsträning? |
||||
![]() |
Bilder o videos
![]() |
2 besök senaste veckan (1614 totalt) |