Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Firebird -74 --- vintersäsong ---
<<   1, 2, 3 ... 156, 157, 158 ... 219, 220, 221   >>
425 besök senaste veckan (1114887 totalt)
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4103



Dovt arg, blir det bättre än så här, tror inte det

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
Kroegarn
Linköping
Här sen Dec 2002
Inlägg: 510




_________________
/Michael Gustafsson
Datsun 240Z -72 busbil
Alfa Romeo 75 -?? glassbil
BMW I4 M50 -23, bruksbil
Aprilia RSV 1000R Touno -06
Aprilia V4 1100 Touno -18
Citera
Eddie Varvstopp
Kävlinge
Här sen Nov 2002
Inlägg: 3116



Såå kul att se den starta igen . Snyggt avgasbygge, blir ju kalasbra detdär thumbs up

_________________
Edvin Persson
#lifeisbetterinracesuits | Porsche 944 -84 | PCS - PCSR - MSCC | Min blogg: http://eddievarvstopp.se
Citera
dvorak
Göteborg
Här sen Nov 2007
Inlägg: 2091



Bästa filmen på länge!! thumbs up

_________________
Peter Sundström
Datsun 280Z, MGB GTS V8, Giulia QV
297 varv på Nordschleife
Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



Se så glada avgassnokarna är när dom äntligen får lite föda efter ett par års svält....
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863


Trådstartare
Tack alla!



Passade på att knäppa några bilder på åbäket när den ändå var ute.
Trillade dit på ett ryggskott i denna veckan, så provkörning uteblev. Fullt upp ett par veckor framöver, men hoppas den skånska värmen håller i sig lite till så att man hinner prova lite bromsar osv innan vintern kommer.

tills vidare; bilder

Fyra gånger tre tum auspuffs blir kanske lite kontroversiellt på amerikanare. Ofta är det ju två rör och inget annat. Själv tyckte jag dock det var bra. Sjukt pilligt att få symmetriskt dock...


Ser att stötdämparreservoarerna ser knasiga ut, trots att de sitter symmetriskt. Det får nog bli prio på att ordna det.
Plåten runt utblåsen är temporär. Med lite flyt så blir det plåtjobb i vinter - dörrar, skärmar, plåten på bilden mm...

... Ja, om jag inte sitter här och myser hela vintern. Numera är man ju bortskämd med värme i garaget, så det är enkelt att glida ut och ta en kaffe i förarstolen. Det kommer ju alltid en ny sommar, så man ska skynda långsamt har jag hört.





Bild innan utblåsen kom på plats

Och bild efter. Med tiden ska där ju dit ett plant underrede och en diffusor också, men det ligger ganska långt in i framtiden. Är inte riktigt klar på vad jag ska göra tills dess. Egentligen skulle man ju redan nu vikt ihop en diffusor för estetiken, men det är ju principiellt fel att göra om man inte har det plana underredet. Ricers beware kanske?

Det där snea panhardstaget står på listan att justera in också, nu när rideheight har hittat rätt.
Citera
blixten
Göteborg
Här sen Nov 2002
Inlägg: 1497

Namndispens
Namndispens

Blir lite panterastuk över det hela med dom rören, coolt.

/Johan B

_________________
Johan B
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863


Trådstartare
Ja, det var ju en komplimang som hette duga. Tack för den thumbs up

Citera
Mats Karlsson
Vargön
Här sen Feb 2003
Inlägg: 8040



Ett litet barn sa en gång att fyra rykisar är snabbare än två rykisar...så...behåll dom!
Citera
Michael Th
kallinge
Här sen Jul 2005
Inlägg: 2182



4 blås passar väldigt bra till detta breda arselet...
om..om...
du skulle bli sittande i stolen med en java... soo be tha't, du får vila...

Men glöm inte uppdatera, så vi har något trevligt att läsa om..

Ricer diffuser wannabe... tja en liten utfyllnad kanske. gör en liten "diffusor" kant.. rulla en sikka i plåten efter tänkt kommande diffusor...

Eller..... men nä gör rätt så som du vill direkt.... vilket det nu är....

Har diskutioner på jobbet ibland, om fordon/projekt (oftast med folk som aldrig gör något överhuvudtaget).. när dom skall bli färdiga... är det egentligen viktigt ??...
Är inte själva "resan" det viktiga för vissa av oss... vilket ju oxå är okey!!!

_________________
Michael Thulesius
Citera
Janne J
Kinna
Här sen Jul 2008
Inlägg: 4103



+1 på Michael, diffuser skulle jag nog ta ytterligare en java och fundera över. Less is more hade jag nog tänkt.

Mycket inspirerande bilder, blir sugen på att lägga in en växel till på mitt projekt.

_________________
Janne Josefsson

Porsche 911 SC 1982
Ford Mustang HT 1965
BMW F11 520D bruksis
IPteknik Väst AB
SVKG 60
Citera
oneyet
Huskvarna
Här sen Nov 2004
Inlägg: 1049



Michael Th skrev:

Är inte själva "resan" det viktiga för vissa av oss... vilket ju oxå är okey!!!


Jag hade ju ALDRIG kunnat hålla mig i det här läget. Jag hade kört Plastic padding, silvertejp, buntband och slangklämmor med febriga fingrar bara för att kunna komma ut och köra
"Provkörning i samband med reparation" finns väl som begrepp fortfarande hos polisen?

_________________
Fredrik Liljenberg

Fd: Opel Speedster 2.2 SC, numera Volvo V90....
Citera
bop
Valla
Här sen Maj 2018
Inlägg: 333



Diffusor? mnjaaeehh....kanske?
Om du nu ska ha areo, varför inte Pontiacs egna side spats (vaffan det kan vara på svenska..)
Annars tycker jag du kan sno lite mer inspiration från panteran, om inte bakaxeln redan har eget oljekyl, så bygg dit ett och låt det sitta exponerat

_________________
Fredrik van Lienden
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863


Trådstartare
Det var visst känsligt med moderna attitraljer ser jag. Ni får väl se vad det blir i slutändan. Jag har bilden klar i huvudet i alla fall. Ni kan nog vara lugna.

bop skrev:
varför inte Pontiacs egna side spats

För att de är sjukligt fula?

För övrigt händer inte så mycket just nu. Lite plåtjobb på gång med skärmarna snart...






...så jag köpte ett engelskt hjul till mina 19m2.



Svängbart så att det inte tar plats i onödan. 750mm djup.
Youtube är fasen farligt alltså...
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



Ooohh smutt! En uppsättning dubbelkrökta plåt-breddare tack!

_________________
Pontus Fyhr
Citera
giuseppe
Öckerö
Här sen Feb 2012
Inlägg: 32



Elegant lösning för att kunna stuva undan engelska hjulet.

_________________
Pehr Norström
Citera
Klingan75
Frillesåstrakten
Här sen Mar 2009
Inlägg: 1131



And ersJepp sson skrev:
Det var visst känsligt med moderna attitraljer ser jag. Ni får väl se vad det blir i slutändan. Jag har bilden klar i huvudet i alla fall. Ni kan nog vara lugna.


Har missat att kommentera. Jag har inga problem alls med moderna attiraljer på denna bilen. Huv, framskärmar och baklucka i något viktbesparande fiberlaminat. Splitter, plangolv och diffusor absolut! Det sitter trots allt BSS'er med centrummutter redan.

_________________
A.n.d.e.r.s.:-:.K.l.i.n.g.b.e.r.g

AC Cobra 427 S/C Replica
Mazda MX-5 NBFL

https://rejsa.nu/forum/viewtopic.php?t=92529
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863


Trådstartare
Ja, det är en ganska smidig lösning. Utstick 200mm från väggen vilket känns helt ok.
Väntar på några prylar som missades att skicka med, så jag kan tyvärr inte använda det än dock.

Pontus Fyhr skrev:
Ooohh smutt! En uppsättning dubbelkrökta plåt-breddare tack!


Ska de vara 2405 breda då så att de passar ditt dubbelmontage?
Citera
DJ
NL
Här sen Maj 2004
Inlägg: 10628



And ersJepp sson skrev:
Ja, det är en ganska smidig lösning. Utstick 200mm från väggen vilket känns helt ok.
Väntar på några prylar som missades att skicka med, så jag kan tyvärr inte använda det än dock.

Pontus Fyhr skrev:
Ooohh smutt! En uppsättning dubbelkrökta plåt-breddare tack!


Ska de vara 2405 breda då så att de passar ditt dubbelmontage?


En plåtbreddad Elise!

_________________

Ny kulbil i garaget.
Citera
And ersJepp sson
Lund
Här sen Feb 2003
Inlägg: 12863


Trådstartare
Hjälp!
Är det någon i Lundatrakten som har en gassvets som man hade svänga komma förbi och låna lite?

Slipade ena dörren plåtren och den hade en del historia att visa när alla centimetrar spackel var borta. Smälld, tennad och allmänt bulig.
En del av plåten har slagit sig och är konvex. Hade behövt sträcka plåten lite men tvivlar på att min gasolbrännare från Biltema orkar glödga plåten...



Klingan75 skrev:
Har missat att kommentera. Jag har inga problem alls med moderna attiraljer på denna bilen. Huv, framskärmar och baklucka i något viktbesparande fiberlaminat. Splitter, plangolv och diffusor absolut! Det sitter trots allt BSS'er med centrummutter redan.


Precis min tanke också. Tänkte inte ha något vulgärt och iögonfallande. Svartlackat och ganska neutralt, typ så som på denna;
Citera
Pontus Fyhr
Lund
Här sen Dec 2002
Inlägg: 5087



And ersJepp sson skrev:
Hjälp!
Är det någon i Lundatrakten som har en gassvets som man hade svänga komma förbi och låna lite?

Slipade ena dörren plåtren och den hade en del historia att visa när alla centimetrar spackel var borta. Smälld, tennad och allmänt bulig.
En del av plåten har slagit sig och är konvex. Hade behövt sträcka plåten lite men tvivlar på att min gasolbrännare från Biltema orkar glödga plåten...



Ja kanske.

Citat:

Precis min tanke också. Tänkte inte ha något vulgärt och iögonfallande. Svartlackat och ganska neutralt, typ så som på denna;


Min målbild blev precis något liknande, synd på alla synliga skruvar/nitar bara.

_________________
Pontus Fyhr
Citera
Våra race- och banåkarbilar
Pontiac Firebird -74 --- vintersäsong ---
<<   1, 2, 3 ... 156, 157, 158 ... 219, 220, 221   >>
425 besök senaste veckan (1114887 totalt)
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande