Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: SUBARU IMPREZA WRX STI PSE-2 578HK. (Såld)
5831 besök totalt
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1108


Trådstartare
SÄLJES: SUBARU IMPREZA WRX STI PSE-2 578HK. (Såld)

Har en 2005 impreza sti, skattad i april, och ny besiktigad 21/06-2012, vars chassi rullat 6441mil och motorn med tillbehör max 500mil
Grymt på kostad bil, som kannske inte riktigt än är en ful blods ban racer, men på väldigt god väg.

första årsmodelen med 6växlade lådan, som fick spec- c drivlinan, alltså 5x114,3 i bullt delning och kraftigare hubbar,diffar, axlar med mera.

Bilen har ju även avtagbar drag krok monterad, vilken bil såg du senast med de och 578hk å 675nm
Bilen är byggd av Jimmy på JRM-racing i södertälje, är för övrigt han som ägt den här bilen en gång i tiden.

Skriver all spec på motor chassi med mera här, så är de vell bara att fråga om ni vill veta nå mera.

Motor bygd och mappad av JRM-racing. mappad till 577,5hk 675nm vid 1,9bar på V-power.

ARP bultar i topparna
ARP bultar i botten
Cosworth 2.5 liters EJ257 short blok (subaru Motor), finns nummrering bricka med spec på höger sida på blocket. blueprintad av Cosworth från början, nu upp byggd av dom goda och glada gossarna på JRM.
Nitrit härdad 79mm STI vev.
Cosworth Stakar
Cosworth Kolvar
Cosworth Kolvringar
Cosworth race Lager i botten och stackar
Cosworth Toppackningar
Cosworth high press och volyme oljepump 20% mer flöde och tryck.
Cylindrar omfodrade av Ultramotors, nu med kraligare Darton slevs lösa cylinder foder.
Mirafrästa ventilsäten av ENEM (+1mm både insug&avgas)
Portade toppar samt flödes testade av O.Glad
GSC Race Kammar IN282*/EX282* 11.5mm i lyft
GSC Dual Springs (dubbla ventilfjädrar per ventil)
GSC Titan Retainers
GSC Exhaust Valves +1mm
GSC Intake Valves +1mm
Ventiler injusterade av Ultramotors
Gates Kevlar kamrem
Perrin GT3582R 82 a/r Turbo.
Perrin 2" rotated up pipe
perrin 3" down pipe
46mm Precision Wastegate
Perrin Signatures 700hp Series Black FMIC kitt
Perrin 3" Turbo Inlet Pipe
Perrin Luftfilter
Power Enterprise 800cc Spridare
HKS Extreme Grenrör
HKS high-power spec R Titanium Avgassystem från catten 3" rör med 5"
HKS GD max koppling
HKS lättare svänghjul
HKS tändstift 8or
Cusco motorfästen samt växellådsfästen
TGV deletes - borttaget och flödesmatchat
APS dumpventil
APS Fuelrails med stålomspunna ledningar
HKS Bränsletrycks regulator
Sachs Uttrampningslager
Gimmick Motorsports Packnings kitt i Koppar
JRM Special 4l FuelCatchtank i skuffen, med en Bosh 044 Soppapump med AN10 stålomspunnenledning & Anslutningar på matningssidan och AN8 stålomspunnenledning & anslutningar på retursidan
Nuke soppafilter
Bränsle: V-Power
Link Styrsystem med ALS (ej aktiverat) och LAUNCH + 5bars mapsensor + lufttempsensor.
dubbla mappar på switch i handskfacket.
Innovate bredbands lambda kopplad till Link sprutet.
JRM mappning av Link Sprutet
JRM remskiva
Stålomspunna teflon soppaslangar
Mishimoto Racing Termostat för kallare vattentemp (60g)
Mishimoto Vattenkylare i Aluminium
MOTUL diffar&Växellåda

Bilen alldrig invigd på bana i detta utförande, de som eventuelt kan behöva kompliteras kan jag tänka mig, är nog en olje kylare för motor, samt en bafel plate från endera Tomei eller cosworth eller baflad sump helt enkelt, så man inte riskerar att skada motorn vid aktiv körning.

Chassi:
HKS Hipermax-III Coilovers runt om, med pillow Ball upper mount,
hiper linear piston,
Fjäderkonstant Fram: 10kg (98N)
Fjäderkonstant Bak: 7kg (69N)
Max sänkning fram: 59mm
Max sänkning bak: 63mm


Whiteline 24mm krängnings hämmar runt om.
PowerFlex bussningar på lite olika stälen
3.2 Grader Camber fram.

Här kannske man behöver bytta ut lite fler bussningar mot fastar typ, för att få den ultimata ban dräparen?

Fälgar, däck och bromsar:

NYA!! inte rullat många mil, Enkei PF01 18x9 ET35 med 245/35 Toyo puckar.

Inovit Asuka RD21 (rays TE37 kopior) 18x7,5 et40 med riktigt fina no name däck.


Orginal STI Brembo 4-kolvs ok fram och 2-kolvs bak.

DBA slitsade skivor fram och bak med Hawk HPE+ klossar runt om.

EPS Super Blue Racing Olja

Sport stolar fram typ sparco modell, med sti logga på huvud stöden.

exteriört är de den sälsynta impreza S203 läppen och även S203 ställ bar vinge, köpt av kakumei.

Länk till bilen för bilder med mera. http://www.garaget.org/?car=273501

Rikt pris hade jag tänkt mig 220 000:- utan enki fälgarna.











MVH
Fredrik

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1108


Trådstartare
Uppsi

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1108


Trådstartare
Nytt rikt pris: 235 000:- med TE37 kopiorna

Bättre bilder på dom.



_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1108


Trådstartare
Ja då går sista sänkningen av priset då, 220 000:-
Kan även vara intressant med bytten av biligare bilar, då hela poängen med försäljningen är hus köp för min del, så måste få pengar över till kontant insats, lagfart, pant brev mm.

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1108


Trådstartare
Kom i gen nu gott folk, ingen som är sugen på en riktigt rolig sommar som vinter bil

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
fricke.w
Söderhamn
Här sen Dec 2008
Inlägg: 1108


Trådstartare
Bilen såld, till en trevlig Göteborgare

_________________
Carl-Fredrik Wernboe'
Kör Toyota GT86
Tanu Club challange 81#
Citera
SÄLJES Sportbilar, banpreppade gatbilar
SÄLJES: SUBARU IMPREZA WRX STI PSE-2 578HK. (Såld)
5831 besök totalt
Tack till alla våra trogna sponsorer som stöttar och håller Rejsa rullande